• Hawaiiii

Presentöppning..NÄR???

Mitt tips är att öppna hemma, dagen efter i lugn och ro.

Jag har varit på tidigare bröllop där dom öppnade under festen, ingen bra ide alls. Kanske kul för paret, och det är ju viktigast såklart, men gästerna skruvade på sig rejält av tristess.
    Ett annat par öppnade dagen efter vid frukost där alla gäster var med, eftersom vi sov över. Inte heller någon bra ide.. Det tar sååå lång tid, gästerna applåderar lite artigt. Mer applåder åt 5 champagneflaskor än åt fasters broderade duk. Lite pinsam & tryckt stämning blev det...

• Hawaiiii

Bra ide.. vi kommer om vädret håller också köra med öppning vid poolen :) Fast bara familj, släkt och vänner som rest en bit och sover över. Tycker det känns skönt,avslappnat och frivilligt för gästerna..

• Hawaiiii

Om ni skickar med ett litet infoblad tillsammans med inbjudan kan nu ju nämna det där, annars kanske när dom ringer och anmäler osa? Är det i sista stund kanske toastmasterna kan nämna det på festen?

• Hawaiiii

Nä, det är det nog inte alla som har. 3 av de bröllop jag varit på har kört öppningen på festen eller dagen efter, ingen bra ide tycker jag. Alla andra bröllop har inte ens tagit upp frågan, utan gjort det själva dagen efter. Helt klart bäst ide om du frågar mig, men alla är vi ju olika... Själv kör vi själva dagen efter, hemma. Vill föräldrar och nära vänner vara med så får dom ju det såklart, men jag kommer inte bjuda in någon.

Svar på tråden Presentöppning..NÄR???