• Luucie

Presentöppning..NÄR???

F A M E skrev 2009-02-02 10:24:25 följande:

Jo men här i våran familj, släkt, vänner runt omkring oss, så göra man så och alla förväntar sig att de skall vara så också.
    Men då kanske ni ska ha det? Eller vill inte ni, alltså brudparet?
    För jag menar om det är verdertaget i eran krets så kan ni väl köra på det utan att någon tycker det är konstigt.
  • Luucie

F A M E skrev 2009-02-02 23:08:32 följande:

NEJ vi vill verkligen inte göra som de andra. Utan köra på som de flesta säger här inne. De bröllop jag har varit med på är/blir de så dödssssstråkigt när presentöppning kommer. Så jobbigt att se vad vissa glänser sig med sina gåvor emot andra osv. Så jätte tråkigt tycker båda sambon & jag.Men som sagt vi ska ju inte ha traditionelt alls på våratbröllop förutm att vi då gifter oss i kyrka.
    Jag håller med er fullständigt. Tycker själv att det är både tråkigt och pinsamt...

Men det är nog första gången jag har hört att det skulle vara problem att inte öppna presenterna under bröllopsfesten, om du förstår vad jag menar
  • Luucie

F A M E skrev 2009-02-03 11:36:43 följande:

Nja problem är det väl inte utan allas förväntningar på att även vi ska göra som alla andra har gjort på de tidigare bröllopen. Det känns som att min mamma har väldigt höga förväntningar av vårat bröllop, varför vet jag inte.
    Menar du att det är andra saker också som ni kommer att göra annorlunda än vad hon tycker?
    Ja sånt kan ju vara svårt...Har förstått att det är fler som upplever påtryckningar från släkt och familj att saker och ting ska vara på ett visst sätt.
    Vi har tur som inte har några förväntningar att leva upp till...

Hoppas att det löser sig för er och att ni får en underbar dag som blir precis som ni vill..ibland får man tarampa på lite tår...men oftast blir man förlåten
  • Luucie
    4ever2 skrev 2009-02-06 18:39:20 följande:
    Vi ska åka på bröllopsresa dagen efter bröllopet och jag vill absolut inte sova på samma hotell som gästerna så vi ska nog öppna dem på festen ändå. Men jag funderar så här, 50 gäster med barn kan väl ändå inte bli så många paket? Par köper ju tillsammans och ofta brukar ju folk gå ihop på sådana grejer. Så på mina 50 gäster räknar jag med runt 20 paket. Sen behöver man ju inte "åhha" sig över alla paket i fem minuter utan jag tänker mig en ganska rask öppning där vi öppnar ett paket var.....hur lång tid kan det egentligen ta då?
    Ganska trist att köpa present till någon som bara sliter upp den...Det är liksom meningen att man ska åhha sig och visa glädje över det man fått...
Svar på tråden Presentöppning..NÄR???