• F A M E

Presentöppning..NÄR???

Min fråga är då hur/när ska man säga de till sina gäster att man vill öppna dagen efter? När dem tackar ja till bröllopet eller redan på inbjudan eller ???

• F A M E
    Hawaiiii skrev 2009-02-01 23:26:08 följande:
    Om ni skickar med ett litet infoblad tillsammans med inbjudan kan nu ju nämna det där, annars kanske när dom ringer och anmäler osa? Är det i sista stund kanske toastmasterna kan nämna det på festen?
    Oki, vi får ta oss en funderar på hur detta ska sägas/skrivas. De gäller i alla fall för vår del att framföra det snyggt, lite känsligt att vi inte vill ha som "alla" andra.
  • F A M E
    DanKat skrev 2009-02-02 09:50:28 följande:
    F A M E skrev 2009-02-01 23:29:25 följande:Har verkligen "alla" presentöppning på festen?? Jag har inte varit på ett enda bröllop där det förekommit, och de enda bröllop jag hört talas om att det skett på är när folk har skrivit om det här på BT. Så vi kände inte alls att vi måste meddela i förväg hur vi kommer göra, men det råkade ändå bli så att det kom fram genom vårt infoblad. Men jag tycker inte att man behöver upplysa om det innan.
    Jo men här i våran familj, släkt, vänner runt omkring oss, så göra man så och alla förväntar sig att de skall vara så också.
  • F A M E
    Luucie skrev 2009-02-02 18:13:52 följande:
    F A M E skrev 2009-02-02 10:24:25 följande:Men då kanske ni ska ha det? Eller vill inte ni, alltså brudparet?För jag menar om det är verdertaget i eran krets så kan ni väl köra på det utan att någon tycker det är konstigt.
    NEJ vi vill verkligen inte göra som de andra. Utan köra på som de flesta säger här inne. De bröllop jag har varit med på är/blir de så dödssssstråkigt när presentöppning kommer. Så jobbigt att se vad vissa glänser sig med sina gåvor emot andra osv. Så jätte tråkigt tycker båda sambon & jag.

Men som sagt vi ska ju inte ha traditionelt alls på våratbröllop förutm att vi då gifter oss i kyrka.
  • F A M E
    Luucie skrev 2009-02-03 09:02:47 följande:
    F A M E skrev 2009-02-02 23:08:32 följande:Jag håller med er fullständigt. Tycker själv att det är både tråkigt och pinsamt...Men det är nog första gången jag har hört att det skulle vara problem att inte öppna presenterna under bröllopsfesten, om du förstår vad jag menar
    Nja problem är det väl inte utan allas förväntningar på att även vi ska göra som alla andra har gjort på de tidigare bröllopen. Det känns som att min mamma har väldigt höga förväntningar av vårat bröllop, varför vet jag inte.
Svar på tråden Presentöppning..NÄR???