• DanKat

Presentöppning..NÄR???

Vi har också tänkt göra som Emmas syster! Tycker det låter så mysigt att sitta där i sängen på morgonen och öppna alla paket Sen ska vi ta med oss alla presenter till mina föräldrar dit förhoppningsvis så många som möjligt av bröllopsgästerna också ska, så då får dom som vill se presenterna

• DanKat

F A M E skrev 2009-02-01 23:29:25 följande:

Oki, vi får ta oss en funderar på hur detta ska sägas/skrivas. De gäller i alla fall för vår del att framföra det snyggt, lite känsligt att vi inte vill ha som "alla" andra.
    Har verkligen "alla" presentöppning på festen?? Jag har inte varit på ett enda bröllop där det förekommit, och de enda bröllop jag hört talas om att det skett på är när folk har skrivit om det här på BT. Så vi kände inte alls att vi måste meddela i förväg hur vi kommer göra, men det råkade ändå bli så att det kom fram genom vårt infoblad. Men jag tycker inte att man behöver upplysa om det innan.
  • DanKat
    altervattnet skrev 2009-02-03 21:04:41 följande:
    Ska man gå ut med att man , som i vårt fall, öppnar dom dagen efter själva ?
    Vi ger ingen sån direkt info, men om gästerna tänker lite när dom läser infobrevet så inser dom nog att vi kommer öppna paketen efter festen men innan träffen dagen efter
Svar på tråden Presentöppning..NÄR???