• MalanMicke

Fina tärnklänningar?

Någon som har någon sida eller andra tips på var man kan få tag i fina tärnklänningar? Ska vara bra priser.

Har ni förslag på bra affärer så bor vi i Västmanland så lär vara där någonstans, eller möjligtvis Eskilstuna också! =)

• Svar på tråden Fina tärnklänningar?
  • Brud 090808

jag har surfat runt många timmar på just detta ämne, men jag finner inga under ca 1500 kr, som tur är så har vi löst det som så att en av tärnornas mor syr alla tärnornas kläder, så tärnorna själva betalar för typget, tråden etc.
    ett tipps är annar att titta i vanliga klädbutiker på finare klänningar, jag har bara tittat runt på knälånga bör tilläggas.
    Lycka till

• bridesilly

www.gojane.com

där köpte jag mina tärnors klänningar, dom var jättefina. Finns bild i galleriet ca 50 dollar st, knight dress heter dom och finns under fliken formals på gojane

• bridesilly

classic aline formal heter den visst nu

• Brud 090808

gick in och kollade, vad fina!!!!

• MalanMicke

Ja men dom var ju fina!! Ska kika vidare på den sidan!Svårt o hitta annars till bra priser, man vill ju inte lägga en förmögenhet på bara klänningarna heller. Tänkte först om vi skulle be en släkting och sy klänningarna med vill gärna ha siden o hörde att det var DYRT tyg om man ska ha ett fint och bra, samt att det var svårt att sy i... annars hade det varit ett alternativ!

• bridesilly

Dom är fina och det bästa är nog priset. har inte hittat i mina efterforskningar på tärnklänningar någon som har bättre priser. Jag hade mina klänningar på en vecka hemma. inga somhelst problem

• Brud 090808

vi sydde upp tänklänningar i sommras då jag var täna, vi köärde på thai-siden vilket jag gillar, det blev 700 kr för typ, tråd, mönster etc, helt ok pris för en klänning, min kpmpis mamma sydde även den gången utan betalning, en snäll prick är hon.

• erika26

Mina som jag har i galleriet kostade 700:-.

• MalanMicke

Ja men den klänningen du hade i ditt galleri erika26 var ju super fin! Är något sådant jag tänkt mig, inte bestämt om den ska vara lång eller kort men så vill jag ha den allafall.

Ja sy egna är ju jätte bra också om man lyckas hitta siden till bra pris samt någon snäll som kan sy =) tåls att fundera på. Ska även kolla runt på rean i lite olika "fest" butiker...brukar kunna finnas där, min svägerska köpte super fina tärnklänningar där till sitt bröllop

• bw2009

Jättefin tärnklänning! vart hittade du den?

erika26 skrev 2009-01-30 19:27:36 följande:
    Mina som jag har i galleriet kostade 700:-.
Svar på tråden Fina tärnklänningar?