Inlägg från: Celeste97 |Visa alla inlägg
  • Celeste97

Hur lång resa till Sydafrika?

Ja, hur lång blir flygningen dit, och var brukar man oftast mellanlanda?

• Svar på tråden Hur lång resa till Sydafrika?
  • Celeste97

Tack alla för en massa svar på min fråga!
    Det låter kanske konstigt, men det jag bekymrat mig mest om är just flygtiden och inget annat!
    Kriminalitet är ju inte så roligt, men å andra sidan finns det farligheter här hemma också.

• Celeste97

Vill du berätta hur ni hade lagt upp resan Cackis?

Är det ingen annan som mår dåligt av att flyga långt? Jag känner mig helt förstörd efter en flygning på över 10 timmar!

• Celeste97

Stödstrumpor har jag kört, och försöker dricka mycket vatten. Det verkar inte räcka!? Hur mycket vatten måste man dricka egentligen? Kan det vara taskig blodcirkulation?
    Har hört om ett knep med värktabletter(?) som förtunnar blodet lite och minskar risken för blodpropp (inte för att jag är direkt i riskzonen).

• Celeste97

Kan man göra Sydafrika på ca 14 dagar? Vad bör man se och vad kan man prioritera bort?

• Celeste97

Ok, tack! Jag är sugen på något i stil med Krügerparken - sol och bad på östkusten - ev Garden Route - vindistrikt - Kapstaden. Men jag förstår att det blir svårt att hinna med allt på två veckor och att stressa runt är inte lockande!

Var kan man bada i Sydafrika? Blir det varmare i vattnet ju högre upp på östkusten man kommer?

• Celeste97

Tack Originalrosen för dina tips!

Svar på tråden Hur lång resa till Sydafrika?