• Alemonia

Bröllop i Norrköping 2009

Det borde finnas flera än vi som planerar bröllop i Norrköping detta år. Vore kul att utbyta tips och idéer.

• Svar på tråden Bröllop i Norrköping 2009
  • MaoMi

Cltsp - Vi ska gifta oss i Kvillinge kyrka och sen ha festen i Himmelstalunds brunnssalong! Ni?

Didis - tråkigt att ni inte fick så bra bemötande från Sörby. Jag kände precis så med Dillqvist, han var väldigt tvär på telefon vilket jag inte gillar... Sörby däremot har gett ett mycket bra intryck, proffesionellt och mycket service inriktade!

Har ni några bra tips om ställen för brudbukett och fotografer?

• MaoMi

Blomsterbrud 2008 - vi ska också gifta oss 4/7!!!
    Hehe...tror att det var ni som hade en preliminärbokning på fotografica som vi ville ha.

• Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-06 19:23:51 följande:
    Blomsterbrud 2008 - vi ska också gifta oss 4/7!!!Hehe...tror att det var ni som hade en preliminärbokning på fotografica som vi ville ha.
    Jo det stämmer! Vi har prel.bokat dom, ska dit och träffa dom nästa lördag, och jag tror att vi kommer att boka dom (mellan ca kl 13 och 16). Sorry...
  • Cltsp

Vad spännande att det är så många som ska gifta sig i sommar.

Vi ska ha vigsel, middag och fest i Arbetets museum, det kommer bli jätte häfigt!

Oj vad många som har bokat Barberar´n. Jag har bokat smink och hår på Sussie's styling team. Är det någon som har varit där innan? Jag tyckte det var smidigt att de gör både smink och hår samt att det ligger nära där vi bor så jag kan gå hem och byta om efteråt :D

Vi gjorde alla inbjudningar igår så idag ska jag försöka få iväg dem.

Blomtips: Greenroom på Drottningg gör jättemycket fint!

• MilosMamma

Ja Fia på greenroom e duktig, de e ägaren.

Jag vill rekomendera Lena på Blomsterhuset, Ruskigt duktig och har öga för pillet och pricken över iet om man vill ha nbått annorlunda o fint, eller nen vanlig rund fast tuffare.
    Hälsa från Pernilla.
    Vi har jobbat ihop förut, Hon är jättego.

• MaoMi

Jag har varit och pratat med dem på Blomsterhuset och Hummelgrens, båda hade ungefär samma prisbild och jag fick ett mycket gott bemötande av båda! Hur ska man kunna välja här?

Åh, imorgon ska vi titta på kläder till min blivande! Ska bli roligt! :D
    Har provat ut vilken typ av klänning jag vill ha nu med och köpt mönster så det är bara för kusinen att börja producera...symaskinen lär gå varm! ;)

• Blomsterbrud 2008
    MaoMi skrev 2009-03-09 22:32:30 följande:
    Jag har varit och pratat med dem på Blomsterhuset och Hummelgrens, båda hade ungefär samma prisbild och jag fick ett mycket gott bemötande av båda! Hur ska man kunna välja här?
    Vad ska du ha för bukett? Och hur ser prisbilden ut om man får fråga? har lite dålig koll! Men det beror så klart på vad man ska ha! Jag ska ha cerisa rosor och prästkragar.
  • MilosMamma

som sagt
    Lena på blomsterhuset är riktigt proffitionell, sjukt duktig.

MaoMi skrev 2009-03-09 22:32:30 följande:
    Jag har varit och pratat med dem på Blomsterhuset och Hummelgrens, båda hade ungefär samma prisbild och jag fick ett mycket gott bemötande av båda! Hur ska man kunna välja här?Åh, imorgon ska vi titta på kläder till min blivande! Ska bli roligt! :D Har provat ut vilken typ av klänning jag vill ha nu med och köpt mönster så det är bara för kusinen att börja producera...symaskinen lär gå varm! ;)
  • Blomsterbrud 2008
    MilosMamma skrev 2009-03-11 09:01:54 följande:
    som sagtLena på blomsterhuset är riktigt proffitionell, sjukt duktig.
    Var ligger Blomsterhuset?
  • MilosMamma

eneby... vad heter gatan?hmm degeersgatan e de va? Gamla Albano.

Blomsterbrud 2008 skrev 2009-03-11 12:46:13 följande:

Var ligger Blomsterhuset?
Svar på tråden Bröllop i Norrköping 2009