• gosnosen

Barnkarusellen snurrar vidare

Usch Lappis din stackare!!! Skickar bara en megakram och hoppas att det onda snart går över!

• gosnosen

Freijs STORT GRATTIS! Blir nästan lite tårögd så här på aftonkvisten! Vad fantastiskt roligt!

• gosnosen

Hej alla sötnosar! Såg att jag var efterfrågad och får väl ge mig till känna... (och vi har också gjort tre IVF). Först en stor kram till Vickan! Även "väntade" dödsfall är jobbiga.

Det har hänt massor i tråden under en period nu. Ore har plussat - grattis! Mrs B har fått jobb - grattis! Lappis har äntligen testat negativt - grattis! Nenne ska på IVF-samtal - spännande (vill inte säga grattis då jag hade hoppats att få gratulera till ett plus istället). Ja, det finns nog massor att kommentera, men jag minns inte allt. Kramar till er alla istället!

Jag började nytt jobb för en månad sen och har ingen möjlighet att vara inne alls på veckorna, och på helgerna försöker jag läsa ikapp emellanåt, men hinner inte riktigt med det heller. Lever just nu också i "förnekelse" och försöker att inte tänka på barnlösheten allt för mycket, även om det de senaste veckorna har känns supertufft. Är uppe och jobbar i Östersund på veckorna och där finns inte så mycket annat än att få barn och umgås med sin familj, vilket gör att det enda kollegorna pratar om är barnen. Droppen kom när en tjej som är gravid med sitt tredje barn en hel fikarast satt och diskuterade vem detta barn skulle bli likt, henne själv, maken eller syskonen. Då slås jag helt plötsligt av att inget barn någonsin kommer att bli likt mig och jag var nära att börja gråta mitt bland alla. Så jag gick därifrån istället. Vi står i kö för ÄD och i början av april har vi stått i kö i ett år, men då är det minst ett år kvar innan det är vår tur, troligtvis närmare två och vi har hittills inte lyckats hitta någon som kan tänka sig att donera för vår skull just nu.

Men visst är livet orättvist! Ser ingen rättvisa för någon av oss som har hamnat i detta limbo i livet men hoppas verkligen att all akupunktur och andra behandlingar så småningom ska mynna ut i små nya liv för oss att överösa med massa kärlek!

• gosnosen

Kram Vickan! Livet är inte rättvist alla dagar!

Kram till Liten också! Förstår precis hur du känner dig tror jag. Tror att det delvis beror på att energin verkligen tryter så här i slutet av vintern och man bara är så urladdad innan våren kommer och man får energi från ljuset igen (bra teori va, jag som nyss varit på semester och allt ). Tycker att jag aldrig riktigt blir pigg och saknar framför allt energi till att ta tag i och göra roliga saker. Jättetrist! Var i o f s jättemysigt att ha tjejhelg förra helgen men mina tre äldsta bästa vänner och bara äta massor av god mat, dricka mängder med vin och prata till långt in på natten (förutom hon som är gravid förstås) och dagen efter avsluta på Sturebadet. Det gjorde oss alla fyra gott och det rekommenderas verkligen. Även om det är roligt att umgås med männen också, så pratas det annorlunda (och mer...) när det bara är tjejerna.

Vi går ofta i mysbyxor hemma, svidar om direkt när vi kommer hem efter jobbet. Fast till fina och sköna mysisar från Abercrombie & Fitch. Känns inte jättesunkigt iallafall. Fast håller med om att man blir slöare...

Go Nenne! Härligt med så snar start på IVF-karusellen. Var det till Falun ni skulle?

Muggles du är för söt, tack! Det är ju just det som är vårt problem, ingen vi känner som är tänkbara kandidiater är färdiga med sitt barnafödande. De två som har sagt att de är villiga att donera är själva gravida just nu så det blir inte aktuellt förrän tidigast nästa år. Men bättre sent än aldrig!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare