Inlägg från: DollyLolly |Visa alla inlägg
  • DollyLolly

Barnkarusellen snurrar vidare

Jag måste få skriva av mig lite, tyckte att denna tråd passat mig bra!
    Fick missfall i november, vilket var mycket tråkigt först kom det lite som en chock att jag var gravid och sedan efter några veckor när jag väl hade börjat vänja mig vid tanken så fick jag då istället MF...
    Men nu är jag gravid igen vilket förstås är mycket blandade känslor jag är jätteglad men samtidigt vågar jag inte vara det fullt ut ännu förrän man vet... Och när gör man det 100% egentligen? Inte förrän efter man fött eller?
    Så nu är jag då alltså i vecka 7 vi har iallafall beställt tid för tidigt ultraljud denna gång om 2 veckor så då vet man ju lite mer iallafall... Så det enda som cirkulerar just nu är ju detta, man försöker att inte tänka så mycket men det funkar inte så bra har jag märkt, Svårt att koncentrera mig på jobbet, orkar inte riktigt träna osv...

Oj nu har jag fått skriva av mig känns lite bättre!

• DollyLolly

Nej jag förstår det. Men oro är så jobbigt!
    Hoppas att allt ordnar sig!

muggles skrev 2009-02-02 15:30:47 följande:
    DollyLolly: oron kan man aldrig komma ifrån. Först oron för MF, sedan oron för att ngt annat ska vara fel, sedan oron att ngt kan hända med graviditeten/barnet, sedan oron för spädbarnsdöd. Det går liksom inte över efter v12... tyvärr. Grattis till grav och hoppas att allt går bra denna gång!
  • DollyLolly

Ja precis det var jag det!
    Så nu ska vi kolla ultraljudet i vecka 9 första gången, det jag kan tycka är lite dåligt/konstigt är att man måste betala för detta, även fast vi gärna gör det för vi är så oroliga och vill kolla, men jag tänker på när man fått MF så vill man ju kolla ännu tidigare och oftare iallafall vi!
    Och då kanske sjukvården kunde erbjuda detta gratis..

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-02 15:45:43 följande:
    Oreungefär lika ung? Jag skulle skriva lika ung. Aaaaaww!!!! Jag hoppas SÅ att din magkänsla är rätt!DollyLollyvar det du som skrev i en tråd att du fick reda på det i v17 men fostret var dött redan v 6? usch och fy, förstår att d är orolig. men om jag fattat det rätt så minskar risken drastiskt om man har sett hjärtat picka, så vad bra att ni får ett tidigt UL! Prata av dig här, misstänker att det är skönast så! välkommen, btw.
  • DollyLolly

Ok ska kolla men spelar egentligen ingen större roll, vill bara kolla till vilket pris som hellst nästan.
    Har du fått ett mf eller flera?

Mrs B skrev 2009-02-02 16:21:51 följande:

DollyJag fick ett sent MF i vecka 20 och fick ett läkarintyg på att jag skulle få ett UL v 12 under nästa graviditet och behövde inte betala något extra för det. MVC var inte så glada och hade svårt att ge mig en tid så jag åkte till grannstaden istället och fick ett UL på sjukhuset. (kvinnokliniken)Betalade endast för bilderna på lillebror.
  • DollyLolly

Tråkigt med mf men underbart att du fått 2 fina pojkar ialla fall!
    Jag har hört från flera håll att de fått missfall och sedan blivit gravida rätt snabbt efteråt och allt har gått bra, så jag kör på den teorin!!

Mrs B skrev 2009-02-02 16:43:06 följande:

Dolly1. Storebror född dec 042. Sent mf, pojke, feb 073. lillebror jan 08
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare