Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Barnkarusellen snurrar vidare

Halloj i tråden!

Vabbar idag. Prinsen har feber och är snorig och hostig. Liksom många på hans avdelninge tydligen. I fredags när jag hämtade honom tyckte jag det var SÅ kul och mysigt att se foton uppsatta på dörren på Prinsen där det stod ?Vänner i alla väder!? med hjärtan runt. På korten pussade han två av de andra barnen och det var verkligen närbilder med slutna ögon och omfamningar. Idag vet jag inte om den idén var så jättebra... Kan ju gissa mig till vilka andra två som också är hemma idag...

Gällande detta med konkurrensinriktade s.k. vänner så har jag också haft det men liksom Nenne brutit kontakten. En vän är någon som ska ge dig energi, inte ta den samma. Men det kan ta lååång tid att komma på det och ibland är det ju inte så uttalat heller. Men jag känner att jag alltid haft fler vänner än jag hunnit med, så då kan man faktiskt ställa det enkla kravet att det ska kännas BRA att ha de i sitt liv. Annars tar de ju bara tid och energi från de goa vännerna man har.

MrsB, Fy, så läskigt med Malte!!!! Hoppas det kommer läka snabbt och bra!! Detta att bränna sig tror jag de kommer ihåg, så att han inte gör om det.

Lappis, Gjorde din chokladfondant i helgen och den blev smaskens!! Väldigt förvånade insåg vi dock att jag av misstag bara tagit hälften så mycket choklad som man skulle. Men den blev ju god ändå och smakade jääääättemycket choklad, så nu undrar vi såklart hur den smakar med dubbla mängden. Får testa nästa gång. Men då tar jag nog inte 85%-ig, för det känns som att det blir fööör mycket av det goda, eller blir det inte det?

Tinga, Åh, förstår att du blev tårögd när du såg fotona och detta med den lille pojken som dog. Det blev jag också när jag läste det... Ibland är man inte tacksam nog, eller: det går nog inte att vara tillräckligt tacksam liksom. Nåt annat: Vi har bokat in en resa till Rom nu, mycket tack vare att du var positiv till det för då fortsatte jag surfa runt efter ställe att bo på. Hittade till slut ett mini-Bed&Breakfast (där de faktiskt verkar ha någorlunga frukost för att vara Italien) med kyl på rummet och tillgång till hett vatten (=> välling) dagen lång. Det verkade ha bra service och ligga bra så vi kan gå till de flesta ställena. Jag blev ju lite avskräckt när jag läste om att det inte är barnvänligt i Rom (inga skötbord, kullersten och mycket trafik), men tänkte sen efter och Prinsen tycker ju det är jättespännande med bilar och bussar och sitter gärna ett tag i vagnen, så det ska nog funka. Och den vagnen vi har funkar utmärkt att köra på kullersten, gjorde det senast i lördags. Ser verkligen så mycket fram emot den resan. MYCKET mer än jag hade gjort om vi åkt till Kanarieöarna. Prinsen behöver ju bara sitta i knät i 2,5 timmar i stället för 6 timmar också och det känns också bra. Så tack för putten i rätt riktning!

Kängu, Har varit på Varbergs kurort och har några andra spa:n att jämföra det med. Jag tyckte det var dyrt där. När man är norra Europas bästa spa och är jättedyrt så vill jag inte känna att maten var bättre på ett annat ställe (Lundsbrunn) och jag vill faktiskt inte heller betala extra för en frukt när jag aldrig gjort det på andra ställen. Hörde flera med liknande kommentarer. Jag hade HÖGA förväntningar och behandlingarna och träningssalen respektive omgivningen uppfyllde de, men inte resten. Vill nog tipsa dig om det japanska spa:t som ligger i Varberg i stället för det ska vara jättebra har jag hört. Har dock inte varit där själv.

Muggles, Heja Moa! Nu kanske hon har fattat grejen? Hoppas det går bra framöver. Det var goda nyheter! Och var avis jag blev när jag sladdade förbi FB och såg att ni skulle till Fond. Inte för att jag har varit där, men jag kan ju tänka mig... Hur var det?

Lappis igen, Din stackare! Vad har du nu råkat ut för? Tycker det kan räcka med blod och smärtor för dig nu i 9 månader sådär!!

MSW, Ja, Prinsen är verkligen full i 17! Men på ett bra sätt, för han lyssnar ändå hyfsat om man höjer rösten. På dagis är det han och en till som är allierade och de synkar sina hyss. Typ slänger maten på marken samtidigt, slänger av sig mössorna i vagnen samtidigt. Och sen skrattar de. Alltid. De skrattar bara de ser varann. Så himla härligt. Han bor bara 5 hus bort också, så det är ju kul om de sen kommer umgås även utanför dagis.

Äh, nu postar jag fast jag inte har läst klart.

• Vännerfan

Lappis, Nja, men om det bara kommer smaka chokladkaka liksom, är det inte smidigare att bara äta själva kakan då? Skönt att det onda avtagit lite. Hoppas det var nådastöten!

Gifta Li, Välkommen hit!

Mugglan, Kul om han är lite lik mig också nu! Fast maken är ju bildskönast av oss två, så det är ju bra att han inte är för lik mig iofs. Små, tättsittande ögon och rödhårig, nja... (sån jag trodde han skulle se ut innan han kom)

Ni är alldeles för trevliga härinne och tiden flyger, men jag hade lite mer jag tänkte få gjort här vid datorn så jag får säga So long för nu!

• Vännerfan

Bah, nu blev jag kvar ändå, för att ni hann skriva inlägg till mig!

Izzie, Glad att du tycker jag skriver klokt, för jag tycker att DU gör det! Verkligen, och du skriver alltid så omtänksamt, medan jag liksom bara har tid att skriva "Så tråkigt. " Typ.
    Bästa spa:t... Jaa du. Svår fråga. Alltså maten på Lundsbrunn var gudomlig (och man fick äta hur mycket hemgjorda tryfflar man ville, bara DET!!) och det var prisvärt, men inte så lyxigt utan mer typ rehabiliteringshems-stuk vid bassängen. Smögens havsbad var bra i alla kategorier, men vissa service-grejer var inte så bra. Om ni minns (HA! Vem minns det specifika inlägget mer än det som skrev det?!) så fick jag inte den behandling jag ville ha då jag var gravid och sen fick en kollega göra den behandlingen veckan efter trots gaviditet. Jag har nog inte varit på det bästa spa:t än helt enkelt, men jag har fått för mig att det där asiatiska i Varberg ska vara bra.

Nenne, Hej!!

Fast NU säger jag ändå Hej då!

• Vännerfan

OK, nu är jag här igen... Med en väldigt OT fråga.

Koko eller nån annan med skjutdörrsgarderob: Vad har ni för innermått i garderoben? Mellan väggen och skjutdörren? Vi funderar på ca 64 cm, kan det vara nåt? En vanlig garderob är ju 60, men man vill ju inte att kläderna ska fastna i dörrarna alltför mycket. Läste även nånstans att man heller inte skulle ha för djupt mått, för då blir det svårt att nå det som är längst in. Bakom kommer vi ha ett par vanliga garderobsstommar, ett vapenskåp (Det du, BS! ) och sen stänger att hänga på och lite olika ännu ej inköpta hyllor och backar och skohyllor.

• Vännerfan

Jag blir så exhalterad av vad jag läser att jag både loggar in mig och sen ut när jag fortsätta vara inne och sen blir det heltokigt...

GRATTTTTTTTTis Frejan!!! Vad otroligt, otroligt kul!!!!!! Åh, vad glad jag blir, tjoho!!!!

Har redan skrivit ett inlägg om ditt och datt i word, men jag klistrar in det imorgon i stället. Ingen chans att jag får det rätt ändå i denna euforin!!!!!

Nu måste jag nog messa ett antal tjejer som inte gått in i tråden än i kväll att genast göra det! GRATTTTIS igen, Gud vad kul!!!!!!!!

• Vännerfan

Hej i tråden! Ler fortfarande stort sedan gårdagens stora skräll! Kom på mig själv då med att bara sitta och gapa jättestort måååånga minuter! Btw så hälsar Cicci så gott till dig Frejis!!

Ha ha ha, Izzie!
    Vilka roliga kunder! Kan verkligen se det framför mig! En tjej jag känner jobbade med att sälja lägenheter i ett nybyggt hus och hade också lite roliga historier att berätta, fast där var kunderna inte arga utan enbart... lite smådumma helt enkelt och hon fick hålla masken. En kund kom in och sa att hon ville ha 3 meter i takhöjd som tillval (det var 2,60 nu). Då fick hon försöka förklara att det inte var ett tillval. Att blev lite jobbigt för de som skulle bo ovanför henne som då som skulle få ta ett jättekliv upp i sin lägenhet och sen få väldigt lågt i sitt tak. Eller när någon kommit på att de ville ha en lägenhet plus halva den som låg bredvid, och då den biten av den som innehöll ett sovrum och kök och som gick vette mot havet. Ok, hon förstod önskemålet, men det skulle bli liiiite svårt för henne att bli av med resten av lägenheten som innehöll en hall, en klädkammare och ett badrum...

• Vännerfan

Och här kommer inlägget som skulle ha postats igår, lite reviderat...

Koko, Tack för svar! Garderoberna är för att vi redan har de, men inte vill ha de placerade där de står idag. Men som du skriver så kanske stommarna tar för mycket plats. Vi får se hur vi gör och du behöver inte mäta, nu är de redan på plats!

Muggles, Appropå restaurang sa vi faktiskt det när jag sa att jag sett att ni skulle till Fond att just den lockade oss inte MEST (fin mat lockar ju alltid, men om man får välja...), utan just 28+ skulle vi också vilja prova. Är det nåt särskilt ni ska fira där? Annars sa vi också att det hade varit kul att gå med några andra som är lika matintresserade som oss nån gång... (De flesta vi känner tycker vi är galna som kan tänka oss att betala så mycket för MAT...)

Lappis, Det är vi som ska till Rom och jag inboxar gärna min adress till dig! Jättesnällt om du vill skicka infon till mig, har inte kunnat spåra det elektroniskt och har inte tidningen.

Detta med att man inte ska göra onödiga ul skrev jag i tråden redan för 2 år sen, men tror inte egentligen nån reagerade på det då. Det var min läkar-väninna som sa det till mig, så jag ville vidarebefordra det till er för info. Man vet dock inte säkert, men vissa läkare hävdar att det inte är bra.

För övrigt fick jag igår kväll ett mess av en kompis som genomgått en väldigt kämpig graviditet, minst sagt. Hon blev svårt sjuk i en ovanlig sjukdom (nåt med sköldskörteln, som numera är helt borta) samtidigt som hon efter väldigt lång tids kämpande (vet dock inte med vilka metoder... ) blev gravid vid 37 års ålder. Fick mediciner som läkarna bara beklagade när de gav henne för de skulle sannolikt leda till missfall. Men hon själv skulle inte klara sig om hon inte tog de. Och gång på gång stannade bebisen kvar i magen mot alla odds. Hon har varit sjukskriven hela graviditeten och verkligen haft anledning att oroa sig rejält över fosterskador etc. för på alla mediciner har det stått stora varningar mot att ta de när man är gravid. Hon och maken ville dock ändå till varje pris försöka behålla barnet, vilket jag fullt ut förstår. Pratade med henne i nästan 2 timmar i förrgår när jag var hemma med Prinsen och då var allt lugnt (2v kvar) så döm om min förvåning när messet kom igår att de just blivit föräldrar!! Och alla mådde toppen!! Blev så glad och lättad så det blev stora glädjetårar. Vilket mirakel!! (Sen att man kanske inte ser allt på en gång, men bebisen hade iaf alla fingrar och alla tår och två ögon och två öron osv...)

Och sen på detta Frejans plus! Det blev en väldigt GLAD kväll igår, helt klart!

• Vännerfan

Var ute med Prinsen på promenad nu kväll. I mörkret. Ikväll försökte han vinka hej då till skuggan och blev lite irriterad när den inte trippade iväg... Rädd blev han dock bara när den blev jättestor och jättesvart, precis under en gatlykta. Annars verkade han mest upphakad på både min och sin egen skugga. Pekade på de hela tiden och ville gärna stå på min skugga.

• Vännerfan

Krya på dig Nenne!!! Är det influensan?

Ja, här inne är det GODA nyheter för en gångs skull!!

Äntligen får man vara riktigt glad!

• Vännerfan

Mugglan, Jag tyckte också att bucklan var stor. Jag tror att han som var där är väldigt medveten om vad han har gjort. Det där gör man inte utan att märka det. Fast värdet på lgh tror jag inte påverkar så mycket, däremot vill man ju inte ha bucklor ändå. Iaf inte sådana man själv (eller hrm, jag menar ens barn ) har gjort. Hoppas det går vägen! Jättebra med tips från Izzie!

Alltså, jag kan inte sluta le åt detta med den blå fläktkåpan!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare