Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci, ja men då försöker vi se till så att vi är där då också. Den här gången ska vi inte åka tåget som blev en sådan katastrof sist utan vi får gå bakvägen upp. Iris var aldrig ens in i Pippis hus eftersom det var det som dök upp precis efter tåget då hon var så ledsen fortfarande. Tror inte att Iris är så intresserad av Pippi heller, däremot kom Pippi och gick förbi när vi skulle in på toaletten för blöjbyte och då sken Iris upp som en sol och utbrast PIPPI! Så jag undrar om hon är mer intresserad än vad jag tror, de kanske pratar mycket om Pippi på dagis. Iris gillade också rutschkanorna, det fanns ett par stycken har jag för mig.

• BrudSommar2006

AM, Iris blev rädd när tåget lämnade marken och åkte upp i luften, det gjorde det redan efter typ 30 sekunder tyvärr, sedan var det tio minuter kvar av resan... Större delen var uppe i luften, tror inte att saken hade kunnat bli mycket värre när vi väl kom till råttan och draken... Sedan var flera miljöer rätt mörka med åska och regn vilket verkade öka på hysterin ytterligare, för att inte tala om att man åkte rakt mot dörrar som öppnade sig när man kom fram till dem, alltihop rena skräcken för stackars Iris. Har dock hört av bekanta som varit där med äldre barn att det är just råttan och draken som varit läskiga. Vet att min bekant tycker att det är synd att draken kommer sist så att man får lämna alltihop med ett ledset barn.

• BrudSommar2006

AM, det finns ju mycket som mindre barn älskar också, i tågvagnen före oss satt en liten kille som såg mindre ut än Iris, ingen garanti för att han var mindre i och för sig eftersom Iris är stor som en treåring men liten var han i alla fall och de verkar ha kommit ut på andra sidan i hyfsat skick!

Det enda problemet förutom tåget egentligen var att det fanns ett pysselbord med papper och pennor och sånt och där skulle Iris så klart klippa med alla saxar och det var svårt att hålla dem ifrån henne eftersom de andra barnen hade dem precis bredvid henne hela tiden.

• BrudSommar2006

Alltså mindre var ju killen, men kanske inte yngre!

• BrudSommar2006

Har bokat tid på bvc i nästa vecka för att komma dit utan Iris och prata om läkarbesöket och hoppas att det ska bli något vettigt av det i alla fall, gillar vår bvc-människa.

• BrudSommar2006

Muggles, ja IPM verkar ju onekligen vara något för mig nu, från början gällde det väl mest vindrickande och andra något trevligare saker???

• BrudSommar2006

Vår bvc-TANT är jättetrevlig, hoppas så att det ska bli ett bra möte så att jag kan gå vidare och inte gå runt och ständigt fundera på det här.

• BrudSommar2006

Ja ska man få något gjort innan lunch så borde man ju verkligen logga ut nu antar jag.

• BrudSommar2006

FruLLan, hur ska ni göra med det där att ta reda på könet? Funderar ni fortfarande på det? Vi gjorde ju det med Iris och blir det någon två någonsin, vilket ju känns tveksamt just nu, så kommer vi definitivt att göra det då också.

• BrudSommar2006

Liten, får jag också se bilden, snäälla?!

Nenne, jag vet antagligen inte hur det känns alls, jag bara tror att jag vet, men jag har ju Iris så jag KAN ju inte rimligen veta. Bara det att jag hela tiden trott att jag skulle få en 09:a och inser att tiden runnit ut. Det känns så himla trist och paniken kommer krypande. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag skriver detta, jag skäms verkligen, förlåt!

Har varit hos sjukgymnasten, hon har gett upp akupunkturen, verkar inte bita på mina problem, skönt i och för sig, jag tycker verkligen att det är otrevligt, nu är det träning i en apparat med en massa röda snören som gäller istället så nu blir det träningsverk men det är säkert nyttigt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare