Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

LAppis - skönt med värdena på väg ner!

Jag ser alla hjärtans som en chans att få maken att dricka lite vin med mig, och äta lite godare än vanlig lördag.

• Liten med Mindre

Frejis - du vill inte ha några fosterorikdéer? Jag har några som inte tycks kunna bli fina (ständigt rynkiga och fula), men blommar gör de.

Jag är nog för slö för att vattna dem tillräckligt. Sen Mindre kom är survival of the fittest ännu tydligare bland blomstackarna.

• Liten med Mindre

MrsB - läste lite om lös mage på AW form. Någon hade prövat att ge vatten som kokat med ris, där riset silats bort. Kanske nåt att pröva med. Kan ju inte smaka så höjdarns, men det går kanske att smaksätta, eller blanda ut i gröt/välling?

• Liten med Mindre

Kram till alla! Ev försvinner jag för helgen nu. Må så gott!

• Liten med Mindre

Härligt att brunchen blev som den ska.

Extra kramar till Lappis - och jag hoppas verkligen att det är mensvärk du har. Om jag nu ska vara elak och hoppas på ditt onda... Du förstår vad jag menar...

Vi hade snö och kyla i Falun, -20°C på morgonen. Brr...men fantastiskt vackert med strålande sol och iskristaller överallt. Mindre fick ut och åka pulka några korta stunder för att inte bli för kall. Svärmor berättade om en granne som förfryst sitt barnbarns kinder så att barnet inte får vara ute mer i vinter. Det vill vi inte råka ut för.

Maken mådde kasst i vår förkylning som går runt, och vi var extra gnälliga och kinkiga på varandra. Som gjort för en mysig alla hjärtans... Nåja, vi kramade ur det mesta gnället ur varandra i alla fall.

Mindre stal showen på dopet vi var på. Hon fick välling i kyrkan (mellanmålsdags) och mmmm mmmm mmmm:ade under halva dopakten. Andra halvan småtjattrade hon i sin fasters knä. Tror tyvärr inte allas fokus hamnade på dopbarnet.

Hade sen tänkt gå på husvisning när vi kom hem igår, men det var säkert 20 bilar utanför redan innan visningen börjat, så vi vände o åkte hem. Suck! Trodde det skulle vara ont om spekkulanter i dessa tider. Räntans fel kanske.

Måste jobba nu, svårt med kom igånget.

• Liten med Mindre

Heja Muggles!

Härligt att vara på igen.

• Liten med Mindre

Kängu - jo, det verkar så. Det finns rätt så få hus att kika på, och de som är fina lockar så klart folk. Sen verkar mäklarna återgå till låga utgångsbud för att locka folk o få igång en budgivning.

• Liten med Mindre

Piggelin - Lycka till!

MrsB - trösta dig med att det nog inte är många kvinnor som går ner i vikt före mens. I alla fall jag blir extra svullen och samlar säkert på mig vätska och så. Det vänder igen!

Om intresseklubben fortsätter anteckna, så tycks jag just denna mensvecka samla på mig vätska i näsan. Brukar kunna få en inneboende finne i ena näsvingens insida, men nu har det dessutom kommit en på insidan av andra näsborren. Aj och ont! Svullen från näsben till vinge och får bara in lagom med luft (ingen ansträngande konditionsträning med andra ord). Voffo gör di på dette viset?

• Liten med Mindre

Muggles - jag tror säkert att vi får små gryn som äter mycket, sover länge och är glada annars.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare