Barnkarusellen snurrar vidare
Nu får jag nog snart avvika, lilla tjejen har vaknat & sitter bredvid mig här & käkar apelsin. Nya grejen är att sitta på en riktig stol (med viss övervakning...), då är man stoooor
Nu får jag nog snart avvika, lilla tjejen har vaknat & sitter bredvid mig här & käkar apelsin. Nya grejen är att sitta på en riktig stol (med viss övervakning...), då är man stoooor
Grrröööönt, Muggles!
Kanske beror på att jag är insnöad själv på grönt just nu (lite omväxling till det röda i vanliga fall )
Ska köpa en begagnad växa-säng av en kompis till mannen. Fin säng men riktig ful-furu, så den måste absolut målas om. Har haft fundeirngar på vit, men nu insåg jag att det blir så himla mkt vitt då, eftersom väggarna i hennes rum är vita & garderoben likaså plus ett par andra möbler som vi iaf initialt tänkt ställa i hennes rum. Så just nu är jag inne på ngn slags vårgrön" färg på sängen. Hon lär ju få sin rosa period så småningom - verkar vara obligatorisk fas för alla småtjejer - men tills dess tänkte jag vurma för andra färger
På tal om säng förresten - när byter ni från spjälsäng till vanlig säng? Ngn som gjort det redan? De senaste dagarna har vår klätterapa försökt lägga ena benet över kanten på spjälsängen. Ok, det går inte riktigt ännu, men rätt som det är, så lär hon ju lyckas & då kan ju fallhöjden bli ganska hög
Ore & AM - tackar för märkningstips förresten! Än så länge är det bara galonisar som jag lämnat på dagis & där skrev jag i hennes namn på lappen som fanns i brallorna med en bläckpenna.
Nähä, nu borde jag göra ett ryck & lasta bilen - typ passa på när Amanda sover, för att sen kunna åka bort till huset med grejorna. Nu är det bara tvä nätter kvar i denna lgh - & för Amanda bara en, eftersom jag åker ner med henne till mina föräldrar efter dagis imorgon.
Haha Frejis - läser att du också gillar rött & grönt
Det röda glaskaklet i vårt kök blev verkligen kanonfint! Likaså det röda i duschhörnan i ena badrummet. Livar upp med lite färg!
Förresten - AM, du som brukar komma med bra inredningstips - nu bor du visserligen i lgh, men har du några bra tips på utemöbler?! Måste ju skaffa det nu när vi har inte mindre än två uteplatser vid huset!
Hmmm, lasta bilen var det ju...
På tal om grönt, denna jackan köpte jag igår till Amanda på stan!
linuslotta.com/se/shop/brand/name-it/mini-girl/product/104444
Hon har så himla mkt rött, så omväxling förnöjer!
Liten - grönkullagrönt??!
AM, jag inboxar dig en länk!
Aha!! Kan tänka mig att det är fint!
Vi har en fondtapet i vårt sovrum i huset, bakgrundsfärgen är "vår-/ljusgrön" med stora blommor på. Alla gillar den nog inte, men vi tycker den är kul. Fast inte om det hade varit ett helt rum
Vilken google-hjältinna du är, AM Har inboxat dig förresten!
Tack för fler märkningstips förresten!
Snacka om att det är mkt intryck nu när det är inskolning på dagis - Amanda har nu sovit i 2½ timme Nästan dags att väcka henne snart!
Telis - de såg jag med i ett nyhetsbrev jag fick
Snygga, fast hos oss så tror jag att det blir lite mkt vitt för att funka.
AM, superduperstort tack för alla dina tips som du inboxade mig - svar kommer! Ska lobba på mannen min genom att skicka hela ditt meddelande till honom
Ok, måste packa lite till...
Telis & EA - ni får inte fresta så!! Dumlekakor, cupcakes med ALLT som jag gillar (kan man få receptet?), fluff osv... Jag DREGLAR...
Var & lämnade Amanda på dagis kl 10 idag & fröknarna tyckte att det gått så bra hittills, så de tyckte att jag skulle åka iväg & fixa ngt ärende/åka hem & komma tillbaka vid tolv när hon ätit lunch där för första gången Såvida inte ngt händer förstås/hon blir ledsen, då ringer de mig på mobilen - gissa om jag har mobilen liggande typ 10 cm från där jag är hela tiden... Kändes helskumt & fick rentav lite ont i modershjärtat när jag åkte därifrån
Muggles, Villervalla-jackan kikade jag också på, fast den röda varianten (förstås... ), men så föll jag pladask för NameIt-jackan, så det fick bli den istället.
Kul att ni kommer ut till huset på söndag förresten! Välkommen till kaoset
Fin Ikea-säng - tror att jag sett den hos en kompis i deras gästrum. Vi tänkte att vi börjar med växasängen som mannens kompis erbjudit oss, så får vi se hur det utvecklar sig.
Fina knulltofflor, AM!
Hmm, var det ngt mer jag skulle kommentera... Måste ju passa på - ikväll (senast) blir jag bredbandslös tills dess att det är up & running i huset Enligt leverantören ska det funka på måndag, men vågar inte tro på det innan det de facto är så...
Just det - Muggles igen - tack för tipset om brasommarmobler.se Har sett deras annonser i GP & igår kom jag äntligen till skott & kollade in deras hemsida - verkar som om de har massor där! Tror att vi ska kolla runt ganska snart - medans utbudet fortfarande är stort såhär i början av säsongen.
Hmmm, borde nog packa lite fler grejor nu...