• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Vad händer i veckan: (variant av bim/bf lista)
    19-22/2 Lappis i Barcelona och solochvårar (på ett bra sätt alltså) sig och maken!

23/2 BP för lappis, nu ska det väl ändå vara nere på 0.

ca24/2 BIM för nenne, tillbedjan till nålguden är det som gäller denna månad.. Har redan planerat festligheter för kanylballens dag!

ca 28/2 Eas första BIM efter mirakelvattnet..

Så blir det lätt för alla att hålla reda på allt som ska hållas tummar för och så..

• MSW

BF-lista
    Am 20-29/4 2009
    Cicci 9/6 2009
    Kängu 21/6 2009
    Koko 29/8 2009
    Frullan
    Frejis

• MSW

Jag hade annars tyckt att 19/4 är ett bättre datum... Nynnar *för då är det ingen vanlig dag.. * Bara två månader kvar idag.. (undrar om man, dvs jag, någonsin växer ifrån att tycka att det är roligt att fylla år...)

• MSW

Ojoj vilken stämning det var här i tråden!!

Stor kram till MrsB! Du får krama de söner du har kvar hos dig lite extra idag!!

BS: Hur tänker en doktor som går på som en ångvält? Han har inga känslor själv eller? SÅ att han tänker på hur folk uppfattar det han säger!!!
    Tråkigt också att vikten står still! Men du har juh heller inte gått upp något denna veckan då!
    *Stora kramar*

MrsB: Är det Väla som gäller som shopping destination då eller?
    Jag och maken har bestämt att "Nästa gång" vi blir shopping sugna så blir det väla..

Sonen vaken! Återkommer!

• MSW

Ang okänsliga doktorer: Jag träffade en som talade om att jag borde tänka på vad jag äter, vilket jag behövde, grejen var att när jag kom dit gången därpå och hade gått ner åtta kg, och förväntade mig en liten klapp på axeln och att jag hade varit duktig, så fick jag ett "du går juh inte upp längre iaf".. inte i samma liga som det BS fick höra, men det sved rätt bra, och hade noll motivation att fortsätta minskiningen...

Jag fortsätter att vara ego: Ringde för att få mina provsvar, de var sämre än 5, vilket är skitdåligt. Men hon skulle prata med doktorn på måndag ang mjältoperation, och behandling och höra av sig till mig nästa vecka! Vilket egentligen är bra, för det är inte säkert jag hade klarat av att säga att "nu tar vi tag i det här".. Så det blev ganska bra ändå! Se vad hon säger när hon ringer tillbaka!

*vinkar till nenne*

• MSW

Igår somnade sonen efter 35-40 minuter, men vaknade efter 45 minuter, vilket jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera.. Men jag gjorde som jag brukar när han vaknar på natten dvs matar och när han slutar äta (somnar) la jag tillbaka honom i sängen.. Resten av natten vaknade han varje-varannan timme.. Kl 3 gav jag upp och tänkte jag tar in honom till oss, det hjälper säkert. Det gjorde det inte! Man blir lite sliten! Hoppas natten som kommer blir bättre!

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-02-20 11:01:41 följande:
    vink vink, MSWHur känns det då? att bollen är i rullning?
    Det känns.... nog ganska bra.... tror jag... Lite ambivalent, men förhoppningsvis BLIR det juh bra.. Och jag har typ 20-25blåmärken för tillfället... Så det funkar juh inte som det är nu!
  • MSW
    MSW skrev 2009-02-20 11:05:39 följande:
    Det känns.... nog ganska bra.... tror jag... Lite ambivalent, men förhoppningsvis BLIR det juh bra.. Och jag har typ 20-25blåmärken för tillfället... Så det funkar juh inte som det är nu!
    Jag har tänkt föreslå för doktorn att jag kanske ska ha kontakt med en psykolog.. Ifall det inte blir bra, så tror jag att det blir en rätt rejäl smäll för mig..
  • MSW

Ja, det är nästa steg för att få ordning på värdet... Och det har varit prat om det och på gång så länge nu att det MÅSTE vara dags nu, känns det som! Sen är jag juh rädd att det inte blir bra iaf.. Och hur jag reagerar isf.. Nog det som är största rädslan inför det hela..

• MSW

Frejis skrev 2009-02-20 11:23:04 följande:

MSW - hur omfattande är operationen? Är det några förhållninsregler efteråt? Alltid jobbigt med sådana ingrepp.
    Det är tydligen en ganska lätt operation.. Men förhållningsregler är det väl alltid.. Mer eller mindre.. Har börjat skriva lista över vad jag ska fråga doktorn.. Bla detta..

Förbud funkar inte här heller! Då är det, det ENDA jag är sugen på!!
    Tycker också om att unna mig saker om maken är iväg.. Men skulle så gärna vilja komma på något bättre än chips/pizza/kakor/whatever att unna mig.. För det är alltid det jag kommer på att "DET ska jag unna mig då"..
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare