• Piggelin1

Barnkarusellen snurrar vidare

Koko - vad mysigt med sparkar! När är det nu som du har BF?

AM - gröna kulor & liknande gele-/marmeladgodis är typ det enda godis jag inte gillar - bläää - annars slinker det mesta ner....

• Piggelin1

Mera intresseklubben antecknar - nu har Amanda sovit sin sista natt i lägenheten! Efter dagis idag åker jag ner till mina förädlrar & lämnar henne där tills imorgon, så slipper hon allt stöket när möblerna ska flyttas...

Packa var det...

• Piggelin1

Hej TELIS

EA - tack för receptet, nersparat & klart!

Nu är klockan tjugo över elva, fortfarande inag samtal från dagis - så det verkar gå vägen...

Ok, måste nog sluta nu. Ha en riktigt bra helg om jag inte hinner in ngt mer innan uppkopplingen försvinnner ner i ngn flyttlåda...

• Piggelin1

Hej på er,
    husägaren kikar in en sväng
    Hoppas allt är bra med er!!

Här i Götet är det grymmeväder idag, var en vända på stan på fm, urskönt väder. Får nog bli en kaffe på terrassen i de nyinhandlade trädgårdsmöblerna om en stund när jag hämtat Amanda på dagis

Telis - häftigt med tioårsjubileum(grattis till er båda!) & kul med god middag! Sånt ska man verkligen fira! Till hösten har vi varit tillsammans i fem år, så då är vi halvvägs jämfört med er

Super med äggdonatorinnan - hon är ju grym ju!!

Koko - fnissade när jag läste att du skrev hur du träffade din man! Kul historia! ...och så fnissade jag av associationer när du skrev om Plopp, Käck etc. För en massa år sen hade jag en engelsk kompis på besök & han drog upp kameran direkt när vi var på Liseberg & kom till Plopp-hjulet. Likaså, så har jag en bild från en mataffär där han står & håller en burk Pussi kattmat

Tinga - GRYMT att ätandet blivit bättre!!! Vad GLAD jag blev för både din & pojkarnas skull (nästan mest din - de små liven föratår ju inte så mkt ännu...). Kraaaaam

Cissi - säger som de andra: knip!!

AM - spännande att det närmar sig!

• Piggelin1

Sista skälvande dagen hemma idag av mina sex veckors mammaledighet - på måndag börjar allvaret med att jobba, hämta, lämna osv

Inskolningen av Amanda har gått superbra, klart över förväntan! Ingen gråt eller tandagnisslan alls (ännu kanske jag ska säga)! Möjligen att hon äter lite dåligt, men vem vet, hon kanske inte hinner - det är så mkt kul som händer hela tiden ju... Enligt fröknarna går hon bara runt & skrattar & ler mest hela tiden, hur nöjd som helst
    Dock lite tur att jag inte började jobba denna veckan, inskolningen var ju egentligen avklarad på Skärtorsdagen, men eftersom denna veckan också är kort, så tänkte jag att en vecka till hemma kan vara bra med lite kortare dgr. Amanda gick nämligen & fick första slängen av dagisbaciller (förmodar jag) & fick stanna hemma tis-ons denna veckan. Hade varit fint att börja jobbet igen med att vabba... Ok, hon lär ju bli sjuk mer, men förhoppningsvis inte nästa vecka iaf.

• Piggelin1

Page - fy vad trist med sjuk J Hoppas han piggar på sig snart igen.

• Piggelin1

Ok, alla ni som bor i lgh - skippa nedanstående inlägg - det är bara trädgårdsmöbelprat...

EA, många turer & kollar blev det innan vi till slut slog till
    Här i området har var & varannan sådana här
    www.plantagen.se/Produkter/Mobler/Mobelgrupper/Mobelgruppe-Kanton-i-aluminium-og-ash-tekstilen/
    Så detta föll bort direkt, liksom såna där i teak.

Hittade dessa när vi kollade runt
    www.bergaform.se/
    Klicka på Produkter & sen "Spring" - men ett bord med fyra stolar kostade ju en förmögenhet, eller iaf 25.000
    Bergaforms "Access" gillar jag skarpt med, men de lär ju inte heller gå att lösa för en vettig peng...

Sen kollade vi på dessa, som AM tipsade om
    www.kwa.se/product.asp&module_instance=1&action=question_show&id=11&category_id=1&category=Furum%C3%B6bler&navid=8&lank=furumobler
    Jättefina & rätt OK pris, men så slog det oss att ett runt bord är lite opraktiskt, dvs om man blir många, så finns det inte så lätt plats för fler.

Så till slut blev det dessa
    www.vellingeblomman.se/mobler.html
    Scrolla ner till "Star & Hurricane", fast vi kör svart/silver istället för vit/silver
    Vitt kan blir så himla VITT & jobbigt för ögonen i starkt solljus (för visst blir det en sådan sommar!), därav att vi valde den svarta versionen.

Senare igår em åkte jag för första gången till outleten för Nyblom & Kollen
    www.nyblomkollen.se/lager-stora-holm.html
    Där sålde de jättefina klassiska rödvitrandiga dynor, 6 st för 250 kr. Rena fyndet & blir kanon i stolarna tror jag.

En fråga till er med hus & trädgårdsmöbler - finns det ngn risk för stöld eller så? När vi kom hem med dem igår kändes det helskumt att ställa dem på terrassen "bara sådär" - vem som helst kan ju knycka dem när de står där rakt upp & ner & möblemanget gick ju loss på ett antal tusenlappar
    Det märks att jag bott i lägenhet de senaste tjugo åren, massa smågrejor som poppar upp, som man inte tänkt på innan!

• Piggelin1

Oj, nu måste jag tyvärr lämna, ska hämta Amanda på dagis om en kvart!

• Piggelin1

Hej igen!
    Jag gillar också snaps Drack en som var med ingefära/lime häromåret, helt ok!
    Kul AM det där att ta en liten hutt till lunchen i sommarstugan, skulle passa mig perfekt också

Fina glas, Telis!

Ok, då kanske jag kan andas ut ang stöldbegärlighet av trädgårdsmöbler Mannen hade hört sig för på jobbet, berättade han på tfn nyss, & kollegorna sa samma sak. Funderade på det där med hemförsäkringen, visst har vi det, men täcker det sånt som står "löst" ute liksom?
    Jaja, det finns säkert massor med människor som har dyrare grejor än vi. Men på ngt sätt är man så van vid att folk kan knycka det mesta, lite därför jag började fundera...

EA, vi betalade ett paketpris - bord (1x2 meter) & sex stolar för 8.200 riksdaler.

Nu ringde kompisen som bor 150 meter härifrån & de kommer alldeles strax upp på en kaffe, så jag får slita mig igen
    Mannen & jag skojade häromdagen att middagen hemma hos dem i stan för knappt två år blev väldigt dyr, dvs några mille för huset vi köpte

Om jag inte hinner in igen - ha en underbar helg allihopa & måtte solen skina på er!

Kram!

• Piggelin1

hej på er,
    nu har väl alla börjat åka hem från jobbet när jag hoppar in

Första dagen på jobbet idag efter mina sex veckor hemma med Amanda. Känns ovant, men kul ändå att vara tillbaka. Har hunnit hända lite när jag varit borta, men ändå inte sådär supermkt, så jag borde vara uppe på jobb-banan hyfsat snabbt igen!

Fast konstigt nu att nu är verkligen denna tiden med föräldraledoghet över för mannen & mig Nu är det hämta/lämna-snurren som börjat - nya tider, nya vanor & nya rutiner.

Nenne (eller var det Koko) - jag fick verkligen hålla tillbaka mig här på jobbet för att inte skratta högt när jag läste detta med farmor & potatismoset i glasögonen

Koko - cool lampa! När jag såg sajten kitsch.se, så påminde det mig om en restaurant i Amsterdam som heter/hette Kitsch & där jag varit ett par ggr. Sååå kul inredning & annorlunda mot andra ställen, speciellt då för sisådär fem år sen.
    Fragglarna - de hade jag glömt!

Lappis - så du blev sugen på att flytta till A'dam! Kul! Jag var supersugen på att flytta dit för knappt tio år sen, då brorsan hade bott där ett tag & lobbade för fullt. Minns att jag faktist skickade iväg ett par jobbansökningar, men sen fick jag nytt jobb på hemmaplan & då rann det ut i sanden. Ser fram emot att läsa mer i restråden!

Ore - så du har BF den 15 nov! Om du kniper igen tills den 16 nov, så får din bebis samma födelsedag som både Amanda & Livia!

Telis & Tinga - jag vet en till som fick sin lgh såld redan innan visningen - Pirr & hennes man fick sålt för några veckor sen & visningarna blev inställda. Sååå gött för dem!
    På tal om att sälja, så var det ju två andra lite halvstora lgh till salu i vårt hus i samma veva som vi sålde - båda är fortfarande osålda Tror att båda begär alldeles för mkt. Så när jag ser dessa två lgh så blir jag ännu mer nöjd med att vi fick sålt. Det där att vi gick lite back - skit samma i sammanhanget, såååå skönt att slippa tänka på det! Vi äger iofs lgh fortfarande, tillträdet är 15 maj, men det känns helt OK. Med räntorna som de är nu, så är det ju inte så himla farligt - hade varit betydligt tuffare om vi hade haft samma räntenivå nu som i november... Hade ju ändå räknat kallt med att vi skulle få betala dubbelt en eller ett par månader, så 1½ månad är ju OK.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare