Barnkarusellen snurrar vidare
Lappis: Fördelen med mens är ju att det då varar ett antal dagar, och sedan ska det vara slut med blod för din del. Helst för sisådär ett år framöver eller så...
Nenne: Skräp tant! *svordomar och förbannelser till henne* KRAM!
Liten: Låter häligt med att vara ute i snön. Fet kräm i ansiktet fick vi när vi var små, mamma hade en plåtburk med niveakräm i... *minnen*
Vickan: Stackars mormor... Och det tar ju sån tid att läka när de börjar bli till åren...
Izzie: Kluvenhet till att börja jobba igen, fullt förståeligt. Samtidigt så betyder ju det att båda sakerna har sina fördelar (och förvisso även nackdelar). Men när man kommit in i rutinerna så blir det säkert jättebra!
Apropå snorkiga läkare så stödjer jag Litens teori om att statusen på läkarutbildningen pga att det är svårt att komma in lockar fel personer. Lämplighetsprov kanske inte är så dumt. Samtidigt som de übersmarta men kanske inte så empatiska personerna också behövs - till forskning om inte annat. Så fler platser på läkarutbildningen, och litet konkurrens om lämplighet kanske? Skulle kanske även göra att sjukvården blir bättre bemannad. Även om jag har vaga minnen av att någon sagt att läkarna själva vill att det ska vara brist på läkare, och det är klart att det håller ju deras löner, och deras status uppe...
Ego: Nytt BIM-datum för mig är 9/3. Och blir jag inte gravid nu så beror det i alla fall inte på att vi inte prickat ÄL, jag borde vara fullproppad med simmare så som vi legat i Nice
Inspirerad av EA:s bakflit så slängde jag ihop en omgång bullar igår dessutom. Ska nog se om det kan bli litet cupcakes någon dag också... Hittade en muffinsbok i min receptbokshylla häromdagen, hur kom den dit?