• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Har varit duktig flicka och gått och köpt gravtest. Det blir att testa imorgon.

• Lapinette

Vickan - vårt arbetsrum blev neutralt i en beige/grå tapet men det är pga att vi också kommer att omvandla detta till ett barnrum någon gång, kanske i framtiden. Vi tänkte om det blir barn så kan man lätt sätta upp en rolig tapet på en av väggarna och matcha med vita möbler.

Vårt hemfix har idag bestått av att vi ÄNTLIGEN köpt lysrör till badrumsskåpet (ett har varit off sen i dec!) och sen har vi varit och köpt färg för att måla stereobänken svart. Jag har tvättat av bänken och maken har lagt grundfärgen medan jag började med ett galet projekt - att skriva in alla våra dvd i Excel. Japp, jag är ju exceltokig så nu skrivs de in med olika kategorier, år, språk etc. Jag hade säkert något viktigare att göra men nu får jag slutföra projeketet... är uppe i 100.

• Lapinette

Det var en Boråstapet, Plain. Ingte superhäftigt, skoj, skoj men rent och betydligt fräschare än tidigare.

• Lapinette

mugglan - jag har också i mer konjak än vad som står och visst var den enkel. Superbra när man har middagsbjudningar. Bara att ställa in i ugnen när det närmar sig dessert.

BS - vi har bilderna kvar från vår lägenhet. Håller med om att det är kul att se innan och efter.

• Lapinette

Vet inte vilka som vann igår men mina favoriter var nog Emilia (heter hon så) och Alcazar. Är inget fan av Melodifestivalen x 5 (eller hur många gånger de nu kör den). Tycker det räcker med en.

Gällande spots - me love! Vi har satt in spots både i badrum och vardagsrum och jag är så jäkla nöjd och glad över det även arbetet i vardagsrummet blev lite väl långdraget (ja, ni kanske minns).

I övrigt har jag åter igen ont i magen och jag testade PLUS imorse ! Blir så himla ledsen ... varför ska det vara så här? Tog en alvedon och la mig på soffan. Vill ha mitt liv tillbaka.

• Lapinette

Tinga - vi hade den på då vi satt vid matsalsbordet och åt. Fick ju lite musik under tiden. Annars kommer jag absolut inte att följa det här spektaklet.

• Lapinette

BS - jag tänker ringa CvL imorgon och be dem göra något. Jag kan inte gå omkring så här i typ ett halvår. Läste precis om en tjej på FL som hade 36 i hcg i ett par veckor där de tog bort ena äggstocken samt skrapade henne. Inte det ultimata men just nu känns det alternativet mer lockande än att ha ont i magen, skvätta lite blod dag ut och dag in.

Trist med Iris och Junibacken. Själva vet vi inte alls vad vi ska göra idag. Jag har mest legat och gråtit och känner mig inte direkt peppad för något. Bio var ett bra alternativ med SF's hemsida är ju helt knäpp. Säkert tänker alla att bio är bra idag då det är så hemskt väder.

• Lapinette

nenne - vad mysigt det låter med snö!

Vi kom tillslut utanför dörren. Maken behövde köpa en väska till sin senaste leksak en Canon EOS 50 D så jag kan ta med den till Barcelona. Han har lovat att i utbyte ta min gymadojjor . Ska kanske tillägga att han åker på söndag (då vi tjejer ska bruncha!). Köpte även två dvd-boxar, mat + muffins så nu blir det filmtajm med te och muffins. Förstår att jag inte går ned de där envisa 1,5 kg som jag gick upp över nyår. Dessutom vad är vitsen när jag ändå är trött, håglös, spänd över magen typ var tredje dag?

• Lapinette

Inget bestämt ännu .. tror jag?! Mig kvittar det bara jag hinner få ned maten i tid för jag har bokat träningspass 17.00. Ett sånt där som mina kompisar går på men aldrig jag för jag vill mysa med maken på söndagar.

Väskan är en typ av liten ryggsäck och heter Lowepro Slingshot 100 AW (?).

Tinga - just nu låter sanering av kök riktigt mysigt ... drömmer mig bort.

• Lapinette

Förresten så lutar det åt att vi tar bilen ned till svärmor över påsk dvs besöker champagne och ev. Amsterdam också.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare