• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

Trevlig resa Tinga!

• Frejis

Mm, jag instämmer BS

Att ni är så intresserade av sex här inne kan jag förstå på ett teoretiskt plan *rättar till mina virtuella glasögon* men om det fortsätter så här som det är nu kommer jag inte att veta vad det är inte för att jag har något intresse av det heller, med bubblig och ond mage som känns gigantisk på kvällen (värre blir det nog, det här är bara början Känner som en bidrottning som äter upp hanen efter befruktningen.

Men sedan... hm, ska jag vara optimist och säga att pumaFrejis kommer att träda fram bland nappflaskor, kräk och bajs?

Sorry för eftermiddagshumöret - har precis blivit klar med en del av de urtråkiga uppgifterna till skolan. Och fått hem mitt anställningsavtal. Har tänkt jobba till sista september, hua!

• Frejis

Brudsommar - exakt samma här

Här är det dags för mat. Ännu en konstig sak som har tillkommit, att äta i tid och otid.

• Frejis

Pizzasallad, vad gott!

Brudsommar - svårt att råda och jag kan inte så mycket om barn, men jag skulle nog låta henne sova om hon också är så tydlig med vad hon vill. Kanske försöka väcka henne om en timme för att dygnsrytmen inte rubbas, men annars borde det inte vara någon fara.

• Frejis

Brudsommar - trist att ni blev osams igår, men hoppas att ni hann bli sams innan läggdags. Väntar på en liten rapport med andra ord

En extra kram till Vickan, det låter jobbigt. Men som andra här inne redan sagt snart är det helg och ännu mer helg igen!

Cicci - trist med att bli sjuk, men mysigt med gemensam lunch på Kulturhuset, det är ju iaf barnvänligt
    Jag går på MamaMia på Karlavägen. Det bästa med det är närheten och BM verkar vara bra (har en i min ålder och det är tur eftersom jag nog skulle ha svårt med en äldre som visste hur saker ska vara och ville förmedla det till mig...

Lappis - känner igen känslan att vilja lägga ner allting. Usch, den är jobbig och rätt så stark. Kram till dig med!

• Frejis

Självklart gjorde jag pizzasallad igår! Med alldeles för mycket vinäger, men jag tror att mina hormoner kräver det just nu. Gotteligott

• Frejis

Cicci - jag har någon som heter Kate (och som min BM tyckte var jättebra och erfaren), är det samma som du och AM har haft?
    Nuppen är på onsdag nästa vecka och stora UL i mitten av maj.

• Frejis

Cicci - frågan är om jag överhuvudtaget ska föda eller om det blir kejsarsnitt, vilket läkaren som jag gjort kontroller hos talade om när jag var där senast. Det beror på hur det stora myomet lägger sig senare.
    Jag känner för övrigt ingen lust att föda själv pga en massa olika saker, men det är för tidigt att bestämma mig helt vilken linje jag ska inta gentemot vårdapparaten. Men förmodligen vill jag ha snitt.
    Hm, därför passar det med en barnmorska som inte försöker tala om för mig vad som är rätt och fel tänkte göra fler kontroverser längre fram. Äsch, gamla förstagångsmammor inne i stan, bekräftar nog alla fördomar

A M - Det står Kate både på Nupp och stora UL.
    En stor kram till dig! Tycker du är stark som vill anstränga dig för en "vanlig" förlossning. Bra att du har snittdatumet kvar; hur fungerar det, behöver inte sjukhuset veta att det är definitivt eller kan du & magen infinna er där den dagen?

• Frejis

Jag tycker förresten att det är dags att boka in en vårbrunsch!

• Frejis

Vad säger ni om att boka in en brunch i början av maj?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare