Barnkarusellen snurrar vidare
Glömde, AM, stackars Livia med rutschkane-olyckan! Verkar vara så lätt hänt dock.
Glömde, AM, stackars Livia med rutschkane-olyckan! Verkar vara så lätt hänt dock.
Suck, Iris är ingen frisksportare. När man är ute och det snöar så blir det tydligen kladdigt i ansiktet och då kan man inte vara ute...
EA, vad trist med urspårad cykel.
Hej, är ju på snö-semester i Sälen så jag hinner inte in här så mycket, man måste ju vara social. Vad kul det är att åka skidor (längd alltså), fast ingen kondis har man och ingen balans heller. Fast en tur om dagen blir det i alla fall även om jag har ont av mitt bäckenproblem.
Grattis Ore!
Grattis Frejis till jobbet!
Hade hoppats på sol här uppe i snön men någon sådan har vi inte sett till. Det är i alla fall mysigt att ha fått komma iväg.
MEN - aldrig mer våningssäng, jag vet inte hur vi ska stå ut hela veckan, både maken och jag har ont överallt av de där sängarna och ligger vakna och vrider och vänder oss i plågor!
Hej, hej, det är ett slit att hinna läsa ikapp varje kväll!
Jag och mamma har varit ute i skidspåret igen idag och sedan har vi varit i pulkabacken med Iris en timme. Tyvärr har det varit ett ordentligt slit att hålla Iris på gott humör idag, hon har varit helt hopplös. Vi tog tempen på henne men inget men började till sist ändå tänka att hon inte kunde må bra och mycket riktigt så kom febern nu ikväll. Återstår bara att se vad det blir av det, influensa, vattkoppor eller kanske öroninflammation eftersom hon verkar gå och ta sig om öronen. Får se om det blir besök i någon sjukstuga imorgon eller hur det blir, nu sover hon i alla fall.
Maken har så klart ramlat i skidspåret och gjort illa axeln så han sitter här justerad och har inte kunnat åka idag, pappa är inte så intresserad av skidåkning.
Cicci, hur blir det, kommer du iväg eller inte? Själv hade jag aldrig tordats åka men så är jag en mes också!
Lapinette, vad bra med minus, trist dock med halsfluss, hoppas att medicinen verkar snabbt.
Hemma igen, usch vad trist, jag ville inte alls hem, jag tyckte att det var så roligt med skidåkningen. Tyvärr var jag nog den enda som inte ville hem... Maken har alltid svårt att komma överens med min pappa och den här gången rök de ihop igen som vanligt, makens fel den här gången enligt mig, skittrist. Mamma har ju tagit hand om Iris på nätterna eftersom hon sovit inne hos dem så hon var trött och ville hem och få sova en hel natt. Tyvärr innebär ju det att det nu är min tur att ta över igen. Sista natten nu så kräktes Iris dessutom två gånger så det var ju extra jobbigt. Sedan är vi sjuka hela bunten, pappa kom inte ut på skidor en enda gång hela veckan, han bara satt i soffan och sov typ, mamma fick skippa åkningen sista dagen igår, själv hostar jag och har ont i halsen men det är ju som vanligt så jag har kört på. Fast ikväll fick det bli motionscykeln istället, urtrist, nu blir det ingen mer skidåkning förrän nästa år.
Vi bestämde ju för ett tag sedan att vi skulle försöka få till ett syskon men kom inte på det förrän dag 18 och då blev det ju inget men då tänkte jag att ÄL nog hade varit. Nästa gång skulle maken till London precis veckan jag trodde att jag skulle ha ÄL så jag brydde mig aldrig om stickor, vi hade sex innan han åkte och när han kom tillbaka men det blev ju inget då heller. Nästa gång hoppades jag mycket på men då kom ju gyn och talade om för mig att jag nästan aldrig har någon ÄL och inte hade det den månaden så det blev ju inget av det. Gången därpå körde jag med stickor men hittade ingen ÄL och så kom mensen på dag 22 redan så tror jag började testa alldeles för sent, blev ju inget då heller.
Så nu efter fyra försök som inte blivit något så tänkte jag att jag definitivt skulle köra med stickor den här gången. Däremot kom jag aldrig iväg till något apotek så det fick bli rfsu:s som man kan köpa på Ica. Med dem ska det bli två lika starka streck men det blev det aldrig för mig. Däremot undrar jag om jag inte hade ÄL i alla fall för först var det inget och sedan inget osv och sedan syntes ett svagt streck bredvid kontrollstrecket, dagen därpå ett mycket starkare streck men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket, sedan ett svagt streck och sedan inget igen. Bara det att jag fattade inte att det nog var ÄL-dag för jag tänkte att det kanske skulle bli ännu starkare dagen därpå men vi hade i alla fall sex dagen innan och dagen efter förmodad ÄL.
Hursom, det jag vill komma till är att jag ska tillbaka till ortopedläkaren för en eventuell andra kortisonspruta tre dagar innan BOM, om det är så att jag har 14 dagar från ÄL och dit, vilket jag ju inte heller har någon aning om men hursom så tror jag att det är för tidigt både för mens och för att testa. Jag kan inte ringa och ändra tiden hur som helst för det är typ tre månaders väntetid för att få en tid. Man får absolut inte ta en spruta innan sjunde månaden om man är gravid. Jag är ju antagligen inte gravid och jag vet ju inte ens om jag hade ÄL men när jag nu har så svårt att bli gravid vill jag ju heller inte ta några risker. Usch, jag vet inte hur jag ska göra.
Vänner hej! Är du kvar här än? Har ni råkat ur för tvåårstrotsen än? Vi har råkat ut för en liten bortbyting som bara kastar saker omkring sig, undrar hur länge det här ska vara tro...
Telis, vad roligt att ni haft det så bra! Lät gott med glass i solen, någon sol har vi inte sett på hela vår Sälen-vecka.
Själva åker vi bara längd men vi stod vid ett tillfälle nedanför backen och såg småkottarna komma i sina pjäxor och med napp i munnen. Vi får väl se om Iris vill börja åka så småningom, får väl bli med min bror i så fall.
Trist att så många har det så kämpigt här i tråden nu av olika anledningar. Det bara måste ju vända snart.
Vänner, synd att ni inte gillade skåpet när ni såg det live, i katalogen syns ju inte en enda krusidull.
Äsch, nu missade jag Vänner i alla fall.
Har ju absolut ingen lust att diskutera min ÄL med ortopeden faktiskt.
Cicci, kul att det blir resa av i alla fall, hoppas att ni får det bra.
Mrs B, när börjar jobbet, är det den här veckan? Hoppas att du kommer att trivas!
EA, så trist med utebliven ÄL + mens, hoppas att cykeln kommer igång snabbt igen. Undrar om det var pergon som sabbade de normala hormonerna och fick cykeln ur spel?