• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

muggles skrev 2009-02-24 15:19:44 följande:
    Åh, jag blir alldeles prillig av kungens taffliga tal. Usch, han är så pinsam!
    Var inte alla lite pinsamma ...? Endast rookien Daniel är förlåten tycker jag. Att inte Silvia har lärt sig bättre svenska!!!!
  • fru AM

Blivande fru L skrev 2009-02-24 15:20:52 följande:

Hoppas jag inte gör er nervösa inför eventuella cafébesök på ön.
    Äsch man kan ju peka bara!
  • fru AM

Blivande fru L skrev 2009-02-24 15:22:08 följande:

AM - Bulle heter bulle. En kanelbulle kan kallas för en örfil. Det får man betala ungefär 2 euro för på cafét.
    Nä nu skojar du!? Nu vill du att jag ska åka till ön och betala 2 euro för att bli örfilad av en bastant cafétant!
  • fru AM

När jag och mitt XX var i Tallin så pekade han ut sin hett åtrådda chokladcroissant (trodde han) på ett café. Sen satt han där med kaffe och en mumsig smördegsinbakad korv (!) i munnen

• fru AM
    muggles skrev 2009-02-24 15:24:23 följande:
    Tja, det är nog svårt att prata perfekt när man lär sig ett språk i vuxen ålder.
    Menar du kungen nu?

NEj nu ska jag gå och hämta MIN lilla prinsessa på dagis. HAr dock ännu inte bestämt vilket europeiskt kungahus vi ska sikta in oss på när det gäller henne.

Tjoflöjt!
  • fru AM

Ser att spekulationerna har gått kors och tvärs här angående kungahusets fertilitet ... Det finns ju en hel del skvaller om detta historiskt sett men inget jag törs ta upp här. Det får bli på nästa brunch.

En liten "jag mötte Lassie" i sammanhanget är att min farfarsfar var professor i hud- & könssjukdomar och hade en kunglig person som patient ... Visst är det spännande!?

JAg tycker det är helkul att de förlovat sig. Äntligen! JAg är rojalist (gillar glamouren, historien, smyckena, slotten) men ser mig för den skull inte hindrad att kritisera dem när de uppför sig klantigt/pinsamt/illa. Hursomhelst: de lämnar inte många oberörda i alla fall.

Cicci: Vi får hoppas det blir tvillingsessor för Vickan & Daniel - då kan Victor & Hector få varsin. JAg hoppas på något mer sydligt för Livia - hur är det t ex med Lichtenstein, har de någon kung nuförtiden?

• fru AM
    Grodan12 skrev 2009-02-24 16:53:56 följande:
    Kungabröllop - det var väl tur att skvallertidningarna äntligen fick något att skriva om.
    Inte bara skvallertidningarna, Grodan! Även AM piggnade till!

Fast nu ska jag gå och steka tisdagsfisken (så oglamorööööst!)
  • fru AM

Nenne - håller med dig, det är för djävla överjobbigt att det inte klickar för er. Och helt obegripligt dessutom, det är kanske det som är det mest irriterande! Jag känner igen känslan att känna sig uppgiven innan man provat alla utvägar (i mitt fall inte när det gäller detta ämne men livet bjuder på många olika slags prövningar). Det är viktigt att tillåta sig misströsta också tror jag. Och komma igen. Stor kram!

Hej Omsan! Tonårsmorsa minsann!

LAseroperation av ögonen: låter läskigt men de jag känner som provat är lyriska. Fast de är män och behöver inte räkna in kommande graviditeter bland riskfaktorerna.

F12: minns en härlig kväll där med mitt glamorösa ex (laseropererad och numera ägare av b&b i Santa Barbara - de i resetråden har hört talas om honom ). Annars är nog min bästa svenska restaurangupplevelse från "halv trappa + gård" på lästmakargatan när de hane kinesisk period under ledning av Erik Widegård. Restaurangen "Restaurangen" var också bra den enda gången jag varit där.

Angående Vickan + Daniel så måste jag säga att jag bara blir mer och mer pro Daniel. Han uttrycker sig så otroligt mycket bättre än hela kungafamiljen tillsammans sammanräknade!

• fru AM

Jag vill också se Liten på bild. Lappisbilden har jag sett - jättefin!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare