Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Hmm...jag får ju stanna kvar tills dejten ikväll, så jag babblar väl på lite. Om jag kommer på nåt.

• Liten med Mindre

Tänk om det kunde låta bli att bli BOM denna gång!! Farbror doktorn har säkert siktat in sig och blivit riktigt träffsäker på din bana...halkbana?

• Liten med Mindre

Koko norröver, kanske det är farmor-begravning i helgen, eller? Skulle inte det vara nu i februari?

Mugglan skulle väl i alla fall iväg på trist uppdrag.

KRAMAR till de båda hur som helst.

• Liten med Mindre

September - ja det är inte utan att det känns som en ÄL med aladåb, utan tandborstsex, är en förspilld ÄL.

Men så kan jag ju inte tänka resten av livet. Undrar om jag blir normal när jag känner att jag har nog med barn?

Vi har förövrigt dragit omkring Mindre i sin pulka på gräsmattorna hemma i Tyresö, ett litet vitt lager är allt som behövs - inte behöver det gå utför heller. Fast vi har ju stora gräsmattor mellan höghusen där vi bor, så man kan ta sig från en lekpark till en annan.

Det är förresten något som kan få mig att vilja bo kvar där vi bor - lekparkerna är så fina, och precis utanför huset. Annat än de kommunala parkerna som finns lite sporadiskt utspridda. Slitna o eländiga. Vi har kanonfina bebisgungor och rutchkanor i olika storlekar. Sånt finns inte riktigt ute i villaområdena.

• Liten med Mindre

MrsB - kram! Skönt att det finns folk i bekantskapen med samma allergiproblem. Någon att byta tips med.

EA - lyllos dina kollegor! Du verkar vara en riktig pysseltjej. Jag skulle behöva några kilo pysselenergi, så att jag o Mindre tar oss för något ihelgen mer än mat o städa.

Hoppas att någon här har tagit med fredagsfika. Kanske har de glömt när de nu ska ha flyttkarusell mellan rummen. (jag är som vanligt inte med i de planerna...)

• Liten med Mindre

BS - nu blir jag jätteledsen för din skull. Massor med kramar om det nu hjälper något.

Du är inte alls dum och inkompetent!!!! Tyvärr har jag läst på flera ställen att samtal och diskussioner med myndighetspersoner går i helt annan ton om en manlig partner är med - det verkar gälla oavsett om det är läkare, dagisrektorer eller skolpersonal. Undrar var det är med detta patriark-inriktade samhälle!!

• Liten med Mindre

EA, jag brukade också slappna av genom att baka kakor eller pyssla med växterna. Nu förfaller växterna (i alla fall de som jag alltid klarat innan), och kakorna blir jag ju bara dålig i magen av. Trist! Inte lika skoj att laga mat av någon anledning.

• Liten med Mindre

Frejis - jag kan faktiskt inte tänka mig din man som överviktig. Fast det kan jag förstås sällan om folk som säger sig ha vägt 25-xx kilo mer än de gör när de står framför mig.

En av de få som jag faktiskt sett "före" och "efter" är en kille i dykbutiken som maken jobbar med. Otrolig förvandling från 50-60 kg för mycket till Göteborgsvarvsform.

• Liten med Mindre

nenne - Jag måste också protestera eller tycka synd om mig/unna mig. Tänk om jag kunde göra som andra och projicera "unna mig" på kläder o skor istället för kakor. Dyrt men snyggt!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare