Barnkarusellen snurrar vidare
Muggles
Japp, så är det här. Inget vidare kul men vad gör man????
Ibland är ÄL tom värre än tanten.
Muggles
Japp, så är det här. Inget vidare kul men vad gör man????
Ibland är ÄL tom värre än tanten.
USCH för hajar också!!!!!!!!!!!!!!!!
MSW
Hoppas också att det inte ska vara någon fara med tentan!!!!
Läraren skickade förra gången ett meddelande direkt att berättelsen hade kommit fram och sen har hon 15 arbetsdagar på sig att rätta. Ska kolla av vår databas i morgon.
Hej hej alla!!!!
Börjar med att skicka massor av kramar till er under deppmanteln. Verkligen ingen rolig sits för er....
Vet inte vad jag mer ska skriva. Livet är verkligen inte rättvist!
Vänner
Det är mitt KALL i livet att få jobba som lärare och jag ÄLSKAR varje stund jag är i skolan så jag ser verkligen fram emot att få börja jobba igen, dock som musiklärare, men ändå. Det ska bli kul!!!! (Ditt landskap är det som gäller nu)
Varje ålder har ju sin charm.....
BS
Första dagen är i morgon!!!!!
Vi delar på inskolningen denna veckan som kommer.
Hej hej
Första dagen på jobbet avklarat.....
Dock endast pappersarbete och en titt i musiksalen bland elever.
Måste nog själv sätta mig och öva för det här är verkligen duktiga elever.....
Känner mig även pressad för de andra två lärarna är utbildade musiklärare och det är inte jag.
Men men med lite vilja och arbete ska väl det gå också.
Fick även mitt schema över mina tider och det blir en LÅNG!!!!! dag för barnen på tisdagarna.
Måste lämna 7.30 och hämta 17.45 , får se om vi kan fixa det med mormor och morfar ibland och med maken ibland.
Tur att det inte är varje dag....
Cicci
Tisdagen är LÅNG, torsdagen kort och fredagen normal, så jag hoppas det ska bli bra till slut ändå.
Det är kul att jobba som musiklärare om man har elever som tycker det är kul och att de vill lära sig spela och sjunga. Dessa elever verkar ha intresset iaf, sen får vi se hur det blir till slut.....
Ore
Ja viljan är det inget fel på och envis är jag.
Räknade precis ut att om båda föräldrarna jobbar mellan 7-16 och man har 30 min på sig att lämna och hämta barnen, så är barnen där 10 h. Många barn har ju det så här varje dag......
Max och Malte ska ju bara ha det så på tisdagar.
BS
De egentliga öppettiderna på dagis här är 6.30-18.30 (12h), men de är inte glada vid att barnen måste vara här tills 17.30 och längre, men vad gör man????
BS
Det går helt ok på jobbet. Tar ju ett tag att komma in in det hela och jag har inte haft någon överlämning så jag får komma på saker efter hand. Blir nog bättre med tiden. Annars är eleverna som de brukar, stökiga, snälla och duktiga.
Tinga
Skickar många kramar till dig!!!!!
Ja, det är inte alltid roligt det där med sömn och mat. Tyckte vi hade det kämpigt i höstas med Malte så jag förstår hur du känner dig och dessutom har två. Man blir bara så trött ibland på allt och det tycker jag att man ska få känna och någon gång kommer det förhoppningsvis att vända. Vi har haft stor hjälp av dietisten angående Maltes mat och hur mycket han ska äta för att få i sig rätt mängd. Malte har också problem med magknip på kvällarna och skriker hysteriskt i ca 1 timme innan han lugnar ner sig. Sen sover han några timmar och sen är han igång igen. Har fått vara uppe med honom varje natt nu och det börjar bli tröttsamt.
Liten
Min mamma var dagmamma när jag växte upp och hon hade ca 7 barn och en backup-dagmamma om hon blev sjuk, (vilket hände ca 1 gång om året).
Izzie
Ja, det är faktiskt skönt att få komma ut och jobba lite. Bara vara mig själv.
Blodpudding = BLÄÄÄÄ
Javisst är det vår ute , för här har allergin börjat komma igång på allvar.
Snuva och huvudvärk idag, liksom trötthet (Malte har ont i magen på kvällarna och nätterna ?)
Inskolningen börjar närma sitt slut och imorgon ska jag lämna Malte själv mellan 9-11, ska då passa på att sitta med svenskan här hemma. Hoppas på att det ska gå bra med Malte! Idag var han själv i 1h och han sa inte ett ljud.
Har fått tillbaka den första uppgiften i svenskan och blev Godkänd.
Nu väntar jag på Grammatiktentan, USCH!!!!!!
Hej hej i det fina vårvädret!!!!!
Här skiner solen och jag har mest sprungit fram och tillbaka till dagis idag känns det som.
Lämnade barnen 9.00, hämtade Malte 11.00 och hämtade Max 13.30.
Sen kom en kompis och nu har Max en lekkompis här. Puh.....
Dags att spela spel så jag återkommer om en stund.