kängu skrev 2009-02-25 13:31:23 följande:
Jag är självklart glad för lilleman i magen, men måste säga att det tagit ett bra tag innan jag vant mig vid tanken på att vi ska ha barn. Den där totala glädjen har fortfarande inte riktigt infunnit sig. Usch, jag känner mig kass när jag känner så Nåja, nog om det- sorry för tooootalt egoinlägg.
Bra att du ventilerar tankarna och känslorna Kängu! Har du pratat med din man också? (bra idé om inte). Det kommer säkert falla på plats såsmåningom - om inte förr så när lillen föds. Men som sagt är det jättebra att våga tänka de här tankarna nu och inte skjuta dem ifrån sig. Jag hade faktiskt problem med att "ta till mig Livia" under lång tid efter att hon fötts. Det är klart att jag tyckte om henne - men jag "tillät mig" inte falla så handlöst för henne som jag hade gjort med sonen, t ex. Det berodde på massor av saker, mycket som hände innan hon ens blev till. Jag borde definitivt ha pratat med någon - framför allt min man - om det. Men även för mig föll bitarna på plats såsmåningom (och jag föll som en fura för min härliga dotter) - även om det tog tid.