Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci, är du här? Jag har hittills ägnat timmar åt att leta hotell i Budapest. Var ligger egentligen centrala stan? Jag tycker att vårt konferenshotell, som ligger på västra sidan om floden en liten bit nedanför den där stora ön, verkar så tråkigt och skulle hellre byta till något trevligare. Sedan fick jag för mig att det kända Gellert skulle vara bra för då har man baden i samma byggnad, annars vete sjutton om vi hinner med några bad alls, och just de baden verkar så himla fint på alla bilder. Det står att det hotellet ligger centralt men det ligger ännu längre ner på västra sidan sett från ön. Alla andra hotell med spa jag tittat på ligger antingen på den där ön eller på ena eller andra sidan om floden precis där uppe. Är det så att de hotellen är helt off? Gellert verkar vara i stort behov av renovering och man får betala extra för ett nymöblerat rum men allt beror som sagt på vad som egentligen är centralt och bra.

• BrudSommar2006

Jag fick ju göra blodprov och nupp samtidigt och jag har för mig att provsvaren kom hem i brevlådan sedan. Tror att de sade att de skulle ringa om det blev ett dåligt svar.

Suck, nu har jag precis fått veta att min kusin är gravid med sin trea. Nu ska både min bästa väninna och min kusin ha sina treor till sommaren och vi som kämpar och inte kan få till en tvåa. Blä, jag som också ville ha en 09:a och nu blir det inte så.

• BrudSommar2006

Fru L, vad bra att ni fått tid privat redan nu! Måste ni åka långt?

• BrudSommar2006

Fru L, håller också tummarna. Typiskt att det ska ta sådan tid med resvägen men bara ni får bra hjälp så är det ju värt det!

Ja, tänk, det känns lika trist nu att inte få till tvåan som det gjorde innan vi fick till Iris, fast det gick ju fort iofs, trodde nog att jag skulle tänka att vi har ju tur som har Iris så det är väl ingen kris, men icke.

Börjar snart tro att det är något annat fel eftersom jag inte går ner i vikt heller men orkar inte med fler läkarbesök.

• BrudSommar2006

Vad avundsjuk jag blir på er som ska skaffa hund, vill också ha. Fast det blir för svårt för oss att få ihop nu, det var nog ren "tur" i oturen att han gick bort innan jag började jobba igen efter det att vi flyttat till hus och flyttat bort från hunddagis.

Jag vet att jag borde ta mig till läkare för provtagning men nu har jag ny gyntid på måndag och vet inte vilka prover som ska tas där och dessutom så hinner jag inte till vanlig läkare innan dess så det får vänta.

Frejis, vi har inte lyckats bestämma hotell än, fast vi har letat hotell på nätet i flera timmar vid det här laget! Vi har ett par alternativ på gång i alla fall.

Är hemma idag också men imorgon får jag nog ta mig till jobbet i alla fall.

Koko, är du säker på att det är juicen då så att du inte åkt på magsjuka?

• BrudSommar2006

Så lustigt, fick böj på ÄL-stickan idag, på dag 14, har aldrig någonsin haft en cykel på 28 dagar, kan det vara ett aprilskämt tro? Det måste väl vara för att vi båda är sjuka och jag har gyn-tiden inbokad för att reda ut varför jag inte har någon ÄL. Nu kommer han väl att se att jag faktiskt har ÄL och så blir det adjöss med den utredningen. Nåja, vi blir väl tvungna att få till det ikväll i alla fall trots att vi hostar och snoret rinner, vad mysigt det kommer att bli. Trots detta klagande är jag ju så klart glad för böjen, tro inget annat!

• BrudSommar2006

Insåg just att deppa ihop kommer att sammanfalla med semesterveckan på Öland efter påsk tillsammans med mina föräldrar. Nåja, då står i alla fall sovmorgon och alkohol på schemat.

• BrudSommar2006

Nu har jag sparat ner det där tartiflette-receptet från wikipedia, det lät ju jättegott! Vet inte om man får tag på just den osten här men annars får det väl duga med någon annan vitmögelost. Har ju aldrig provat det "på riktigt" så jag kommer väl inte att märka skillnaden. Nu när jag hittat vego-bacon från hälsans kök öppnar sig en helt ny bacon-värld för mig. Maken tycker inte att det är som vanligt bacon men vad bryr jag mig om det, jag tycker att det är gott!

• BrudSommar2006

Jag fattar förresten inte hur ni kan vara så intresserade av sex när ni har ÄL, jag får ont i magen, känner mig risig och vill helst ta en tablett och gå och lägga mig och det gäller inte bara nu när jag faktiskt är sjuk.

• BrudSommar2006

AM, Karlaby Kro ska jag lägga på minnet, dit vill jag! Synd att det är så långt att åka bara, kanske inget man orkar ge sig på en helg med barnvakt, hm.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare