Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen snurrar vidare

Frejis, nej intresse fanns det inte vare sig under graviditeten eller amningstiden vad jag minns, och vid mens, usch.

Nehepp, dags att hämta Iris. Kunde gått tidigare men hon är ju på lika uselt humör oavsett om jag hämtar klockan tre eller fem.

• BrudSommar2006

Suck, jag vet inte vad jag ska göra. Iris står nedanför trappen och skakar i grinden och skriker hysteriskt att hon vill sova i sängen, det går inte att prata med henne. Jag vet inte om det är att låta henne vinna nu när hon har skrikit i en halvtimme, samtidigt kan jag ju inte ha henne snyftandes där i två timmar till. Får se om jag står ut tills maken kommer hem om 40 minuter, dubbelsuck. Det är så synd om henne.

• BrudSommar2006

Page, vi har försökt vänta ut henne förut och det har hittills inte lyckats.

• BrudSommar2006

Jaha, nu är vi osams och det är bara att glömma ÄL, är ganska vanligt för oss, när det är viktigt att vi är sams blir vi ofelbart riktigt osams. Jäkla skitdag.

• BrudSommar2006

När Iris föddes så fick pappan sova över i mån av plats och de prioriterade då förstagångsföräldrar. Sedan blev det så att det inte fanns plats i alla fall så jag och Iris fick klara oss själva. Fast jag hade ju ryggskott så jag fick ju ringa på hjälp hela tiden.

Är fortfarande förkyld men är på jobbet, det är stressigt här så jag hinner nog inte in förrän ikväll nu.

Frejis, det är väl bra att du får träffa BM redan vid kub då för om du inte gillar henne hinner du ju ändra till stora UL.

AM, jag tyckte ändå inte att jag hade någon hjälp av alla förlossningsförberedande kurser och profylax och allt som vi sprang på innan men jag håller med om att en till förlossning inte är lockande. Men vad gör man... Jag känner inte för att bli uppskuren med snitt om jag inte måste heller och förstår att du valt bort det (kanske?).

• BrudSommar2006

Lite bättre avslut på kvällen förresten men den ursprungliga diskussionen/problemet kvarstår.

Angående kön så vill jag bara få till ett plus, jag struntar i kön just nu.

MSW, vad du har planterat, hos oss hoppar vi mellan snödrivorna fortfarande men jag har faktiskt sett en snödroppe (1)!

Iris fick ett av sina hysteriska utbrott när jag lämnade henne på dagis imorse, det kom sig av att hon var där nästan först, tror att de flesta lämnar vid åtta för strax efter oss kom massor med barn, och den enda killen som var där innan henne var och bytte blöja. Så när hon gick in på dagis tvärstannade hon och man såg att hon konstaterade att inga andra barn var där. En fröken som hon gillar var och bytte blöja och en vikarie som hon inte känner så väl stod där inne. Man såg att hon tänkte att det här är inte rätt, här vill jag inte vara. Sedan vände hon sig om och ville ha sin napp med darr på rösten. När jag sträckte den mot henne ville hon helt plötsligt INTE ha nappen och sedan slängde hon nappen åt ett håll, slängde sig själv på golvet och sedan var det kört. Jag fick lämna henne hysteriskt skrikande och med tårarna sprutandes på golvet, det var inte roligt.

• BrudSommar2006

Vår busiga kisse har både klätterträd och klösbrädor utplacerade här och där i huset och han är utekatt men klöser ändå på allihop. Och råkar det inte stå någon bredvid precis när han blir sugen på att klösa så ryker möbler, mattor och sängar också. Så fort jag kliver ur mina fårskinnstofflor så attackerar han dem och på nätterna får man akta sig för att vifta på tårna. Har han tråkigt på natten har det hänt att han bitit maken i näsan, jag har klarat mig än så länge.

• BrudSommar2006

Grattis tågjäntan, det ordnar nog till sig med amningen så småningom, man får vara beredd på att det tar lite tid. Mysigt med första tiden hemma!

• BrudSommar2006

Vickan, grattis, grattis, hoppas att du har en bra dag!

• BrudSommar2006

Liten, räddningen för mig kom när vi flyttade till hus och jag kunde ligga i sängen på övervåningen och vara sjuk och Iris och pappa var där nere. Men varför vill hon inte äta, är hon dålig? Iris äter ju i och för sig inte mycket men välling tror jag skulle slinka ner hur mycket som helst.

Konstigt, utav 16 barn är det Iris och en kille till som inte haft vattkoppor nu, fler insjuknade i fredags. Får väl se om det slår till nu över påsk.

Sweet, hoppas att du haft det bra på semestern i alla fall, trots en del jobbiga situationer i bekantskapskretsen.

Mrs B, hoppas att det vänder för er nu äntligen.

Nehepp, nu ska jag iväg till gyn, har verkligen ingen lust.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare