Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen snurrar vidare

AM, nu har jag ingen sjukgymnast än men han/hon gillar säkert pilates. Tyvärr har dom inte det där jag går och tränar. Core har dom däremot och det ska också vara bra. (Och bara för the record så har jag gått på det en-två gånger i veckan sen i somras.)

Men vad har du emot Persbrant? Han som är så görsexig! (Om man nu bortser från hur han ev. är som privatperson.)

• Telemarkgrrl

fru AM skrev 2009-03-30 15:54:30 följande:

Telis: Persbrandt har slajmiga, bleka ögon, äckligt plufsigt ansikte, en läskig alkishållning med putande bål, pompöst sätt ...
    Oh, precis vad jag gillar.
  • Telemarkgrrl

fru AM skrev 2009-03-30 16:08:24 följande:

fru AM skrev 2009-03-30 16:07:15 följande:JAg menar - de är ju så olika!
    Tycker du?
  • Telemarkgrrl

Och jag sitter och väntar på lönesamtal med chefen. Ick!

Nenne, man brukar normalt börja spreja på dag 21 (jag började på dag 24 för jag har sen ÄL). Man ska sen få en blödning, precis som mens, det varierar lite när den kommer men kanske 7-10 dagar efter sprejstart. Jag har fått ta blodprov innan sprutstarten men om du får en blödning så behövs nog inte det. Blödningen är beviset på att du är nedreglerad. Om du inte skulle få en blödning så rekommenderar jag att du ringer läkaren innan du börjar med sprutorna.

Jag vet att CvL bara gör ett VUL under spruttiden medan Falun gör två. Så det låter lite konstigt att du bara ska göra ett eftersom du ska till Falun. Men å andra sidan gör Uppsala alltså bara ett och det har ju funkat bra för Lappis så det är säkert helt okej!

• Telemarkgrrl

Ja, och grattis till förlovningsdagen!

• Telemarkgrrl

nenne igen, ja den brukar (för mig) vara precis som en mens. Och jag sprejade också i tre veckor. Egentligen brukar det räcka med två veckors sprejmen jag tror att dom drar till med tre för att vara på den säkra sidan.

Jag gjorde ju VUL här i Stockholm så trots att jag säger "Falun gör två VUL" så menar jag egentligen bara att det är Falun som lägger upp behandlingen men att den kan göras någon annanstans.

• Telemarkgrrl

Krya på dig, koko! Fy f*n för matförgiftning!

• Telemarkgrrl

Puuh, nu är lönesamtalet klart. Så skönt att det är överstökat.

• Telemarkgrrl

Ja, det borde han verkligen informerat om! Skruttdoktor! Falun är iallafall bra så därifrån bode du få ett korekt svar under dagen.

• Telemarkgrrl

nenne, jodå, det gick bra. På det här stället är det aldrig någon förhandling utan vi blir bara informerade om vad vi får. I år får ingen löneförhöjning pga det ekonomiska läget men jag fick iallafall en bra bonus. Så bra att maken trodde att det var ett aprilskämt. Fast det mesta av såna där bonusar går ju till skatteverket.

Fast bra och bra, det är ju inte som om man är VD på AMF precis.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare