Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore
    Ja, jag tyckte den blev rolig och bra. Mannen är mer noggrann med det "fotografiska" - tittar på ljud och ljus, jag menar överexponering, tid och sådana detaljer. Men det här är ju mer en rolig bild och till för minnesbanken och inte för något konsnärligt eller liknande. Jag är glad att han kom med ideen.

• tågjäntan

På tal om FB diskussionen (nu har jag inte läst allt) men behöver man egentligen inte godkännande från alla personer som man lägger ut på nätet? inkl facebook. I april förra året tog jag en hel del bilder på en klassfest jag var på. Det var bara jag i min klass som hade kamera så de andra ville se bilderna. Jag mejlade dem och samsamtidigt vänligt att jag inte ville att de skulle sätta ut bilderna på nätet (även om alla inte var på mig ). Nu har jag inte facebook så ajg har ingen aning om det efterföljs, men jag får lita på att de gör det.
    Jag vet oxå från ett scoutläger där de efter lägret fick lägga ner den lägerhemsidan för att någon hade sekretess eller eller vad det var, så hädanefter behöver de fråga alla föräldrar om det går bra att sätta ut bilderna på nätet.

• tågjäntan

Liten med mindre
    En annan variant, det ena behöver ju itne utesluta det andra heller, är pastasallad med valfria ingredienser (fast soltorkade tomater i pastasallad är en hit ), eller tonfisksallad. Sådana sallader kan ju serveras kallt och behöver inte värmas väl på plats.

• tågjäntan

Vad ni skriver . En annan hinner inte med. Nu orkar jag inte gå tillbaka längre (325) och kolla vart jag skrev senast. Å så känner jag av ryggen, eller skulderbladet, så jag får nog lägga mig óch vila. Jag har säkert redan gått upp 26kg och det är en månad kvar till bf, så det är väl inte så konstigt att kroppen tar stryk. Jag hoppas att det är mycket vätska. Jag känner mig mer och mer svullen. Precis innan jag blev gravid hade jag gått ner 15kg på ca 1,5 år, så det vore surt om behöver börja om helt från början.
    Trevlig helg på er alla!

• tågjäntan

Muggles
    Ja, jag hoppas på att amningen ska hjälpa mig en bit på traven. SEdan har vi sagt att godis och kakor inte ska köpas hem efter förlossningen om det inte är något speciellt. Både mannen och jag kommer behöva gå ner i vikt. För att citera ett av mannens sms till sin syster: "Allt är väl med oss. Både lilla livet, Xxxxx och jag växer och blir större."

• tågjäntan

Mrs B
    Vi är oxå bjudna på bröllop, fast i juni. Då skulle jag vilja hitta något nytt, något gult. Fast jag vet inte hur mycket jag kommer att väga tills dess, hur mycket som kan hända på 2,5 mån. Det beror väl lite på hur mycket som är vätska och hur mycket som beror på godiset och mackorna på natten.
    I juni för ett år sedan hade jag på mig vita jeans och vit långärmad t-shirt med en gul "blus" över. Då var det speciellt en person som sa att alla passar inte i gult, men att jag verkligen gjorde det. Samtidigt som jag kände att jag trivs i färgen, därför funderar jag på något gult.

• tågjäntan

På tal om bokrean, så har min man fastnat där, inom ett speciellt område; kokböcker. Han går och spanar och så fort det blir bokrea går han och kollar om det är någon på rean. Två böcker har han köpt. Plus en till min mamma i födelsedagspresent. Mina föräldrar har husvagn och gillar att åka runt med den. Då hittade mannen en kokbok passande för husvagnsliv. Det tyckte vi båda var en rolig ide och slog till.

• tågjäntan

MSW
    Jag är orolig för något sådant . Det är fler som har sagt att de var väldigt hungriga under amningen. Speciellt en tjej berättade att hon var jämt hungrig och bakade och åt och inte gick ned i vikt - fast å andra sidan fortsatte hon att baka och äta som när hon ammade, när hon hade slutat ammat och då gick hon upp i vikt.
    Jag hoppas iaf att jag kan amma ett tag. En del säger att det kan vara svårare att gå ner i vikt annars.

• tågjäntan

Muggles
    Jag brukar inte direkt bli mer sötsugen när jag är trött. Men man vet inte med alla hormoner. Det kommer säkert ett gäng andra hormoner när barnet är fött och man ammar.

• tågjäntan

Liten med Mindre
    Tanken är ju att försöka promenera ofta. Våren och sommaren är ju en bra tid oxå. Samtidigt har jag aldrig riktigt gillat att ta promenader själv, bara för promenerandets skull. Förhoppningsvis känns det bättre med en vagn och bäbis. Kanske kan man stöta på någon i krokarna som oxå behöver promenera.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare