Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Barnkarusellen snurrar vidare

Det kunde varit jag. Och i så fall hade jag garanterat börjat gapskratta när jag blev påkommen! Fast jag låter aldrig jättearg iofs. Har det väldigt mycket som Lappis och hennes man där. Jag orkar inte tjafsa, medan maken får igenom allt och lite till. Senast i helgen när han skulle byta en lampskärm. Den var felbeställd och vi hade betalat 160kr mindre för den som var fel än vad den rätta kostade. Så när den som var rätt kom blev jag informerad om den extra kostnaden och jag sa såklart inte emot. Maken bara fnyste, åkte iväg och kom hem med den nya och hade såklart inte betalat ett öre extra. Jag är aaaalldeles för snäll och mesig gällande sånt (typ staaaackars den stoooora, fina affären, den går nog i konken utan mitt bidrag, snyft!).

• Vännerfan

Tinga, Vad kul att se nya foton på Piff och Puff! Stora, fina pojkar! Och oroa dig inte att du sagt för mycket om Rom. Jag sökte nog egentligen bara nån som kunde hålla med mig om att det inte var ett heltokigt resmål. Just ja, skulle ju inboxa min adress till Lappis.

• Vännerfan

MSW, Jag skulle helt klart tippa på för lite sömn i första hand. En halvtimmes sömn låter ju inte så mycket och 4 timmar är ju länge för att vara vaken i hans ålder (om man generaliserar). I andra hand tror jag på utvecklingsperiod. Tänder tror jag inte påverkar så mycket, iaf har det inte gjort det för oss. Hoppas det går bättre i morgon!

• Vännerfan

Tjenixen tjejen! Ont i halsen och feber och allmän sjukdomsskänsla låter som influensa. Nej, det är ju tur att din äl inte får dig att må så, då hade det inte blivit mycket skumpa av!

• Vännerfan

Jag med! Det är vi rödhåriga you know!

• Vännerfan

Fasen, nu när jag funderar kommer jag på att jag faktiskt kommenterade färgen på nåt sätt när maken satt upp den rostfria fläktkåpan med plasten på i stugan vi bodde i i somras... Oupps!!

• Vännerfan

Själv har jag lite svårt för skumpa när jag är sjuk. Blir närmast irriterad över förslaget då. Vid feber går det helt bort. Men det är klart att för just-in-case--case får man ju offra sig lite!

• Vännerfan

Hej svejs! Då ska jag också joina maken som målat och hamrat för fullt medan jag lagt Lilleman. Han blev lite ledsen på mig igår när jag inte kom ner och iaf pratade med honom när han stod och slet. Jag fick försöka förklara att det var nåt väääldigt stort som hände här inne igår, så... Men nu måste jag joina honom!

• Vännerfan

Försöker skriva lite med sötingen i knät.

Hm, var ska jag börja?

BS, Vi har också fått svart på vitt att vi inte är de bästa föräldrarna. Prinsen bröt ju armen efter ett fall i en trapp och då har läkaren skrivit i journalen nåt i stil med att ?Jag har pratat med föräldrarna om att de måste ha sonen under bättre uppsikt så det inte händer igen?... Läkaren vi var hos efter att han brutit av gipset berättade det men verkade mest tycka det var lite komiskt. Tyckte ju inte jag direkt för jag kände ju hur illa den första läkaren tyckte om oss och hur han ifrågasatte. Men det viktiga är ju att man själv vet sanningen och vet vad man är kapabel till. Sen får man bevisa det för dem som inte tror en. Tyckte som vanligt att Nenne skrev jättebra. Kram!

Mugglan, Kul att dagiset är så bra!! Och vad kul att vi hinner med en lyxmiddag innan ni sätter igång att försöka igen! Ska bli jättekul att ses på lördag!

Liten, Blir nyfiken på vem av mina kollegor din kompis är gift med! De är ju inte så många som sitter i Sthlm!

Cicci, Grattis till barnvagnsfynd! Och en extra kram till dig idag...

A.M., Lät som ett jobbigt samtal om snittet, men att det blev bra i slutändan iaf!

Pekfingervalsen tar tid, så jag får nog sluta nu. Ska träffa fl-tjejerna på spelkväll ikväll igen. Ska bli KUL!! Det är 3 av de jag träffade sist och 3 nya ansikten.

Åh, vad det snöar här! Stora, tunga flingor. Härligt! Kanske kan inviga Prinsens nya pulka när han ju äntligen har kommit på att det är kul att åka.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare