• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Stort grattis tågjäntan!! Jag har glömt, när var du beräknad?

Sitter med stora tårar i ögonen, fick "prata" lite med conny nyss på telefon, och han lät så STOR. Den här veckan har gått jättebra, har inte alls känts jobbigt att de varit borta (såpass att jag nästan skämts), men nu skriker hela min kropp och själ efter dem... De är på väg till flygplatsen nu, landar sent ikväll. Hur ska jag få dan att gå???
    Är fortfarande ordentligt förkyld, börjar undra om jag ens borde gå till jobbet i morgon... Helt otroligt!
    Samlade dock lite krafter och åkte till ulriksdal nyss, jag var inte ensam kan jag säga. Men eftersom jag bara skulle ha ett par saker och visste vad (tomatfrön - fick sista påsen av den sorten jag ville ha!, chilipepparfrön och några penséer), så gick det fort ändå.
    Nu ska jag plantera och sen somna i soffan ett tag. Sen bär det av till mina föräldrar en stund på vägen till arlanda.

Kram på er!

• _koko_

God morgon i tråden!

I morse skulle det komma någon och byta vattenmätare mellan 07.15 och 9.30. 07.16(!!!) ringer det på dörren, har väl aldrig hänt förut! Typiskt eftersom båda är hemma och de gärna hade fått komma senare...

Och jag säger bara SHIT vad de växer på en vecka!! Han har ett helt annat språk nu, "sjunger" liksom när han pratar!

Idag är första dagen jag känner mig bättre på riktigt, men eftersom vi tillbringade förmiddagen på gynakuten igår har jag bestämt mig för att vara hemma idag också. Ingen fara med bebisen, puuuuuuuh. De hittade ingen orsak till att jag hade fått så ont på morgonen, men gissade på någon cysta som spruckit eller liknande.
    Brevid mig låg en kvinna i v12 som spydde och krampade, hoppas det gick bra för dem med, men det lät kanske inte så bra...

Grattis till Vickan och Mrs B till födelsedag och fina resultat!
    ´99999999999999999999999999999999999 (översatt: conny hälsar )

Kram på er, nu måste jag fixa frukost!

• _koko_

Hej raringar, vad jag har saknat er! Har försökt läsa under helgen, men velat skriva så mycket att det aldrig blivit något inlägg... Och nu har jag glömt allt...

Frejis - Fy vad tråkigt att ni fick samma intryck som vi av Kate... Och framför allt jobbigt att få det resultat ni fick och dessutom inte känna att man kan prata med experten om det... Men SKÖNT att ni nu kommit någonstans där de tar hand om er bättre! Jag hade turen att slippa boka om mitt nästa ul (för att kolla moderkakan), för Kate har semester när det ska ske och vi ska nu träffa någon annan. Har dock inte pratat med min BM om det hela, vilket gnager lite, borde nog göra det. Telefonfobi-koko kanske ska skriva ihop ett mail...

Page - Har du haft mötet med AF-chefen(?) nu? Heja dig hur som helst!!

BS - Stora kramar till dig nu, hoppas det blir bättre snart.

Liten - Kramar till dig med, tråkigt med ytterligare förkylning!!!

Tinga - 3/4 burk är nog mer än conny någonsin ätit per måltid tror jag (utom något enstaka tillfälle när han plötsligt slukat en hel burk!), när det gäller barnmat alltså. Han är nu 15 månader, väger 9,6kg och är 78 lång, ingen jättebebis mao. Hur stor är Mindre, Liten? Hon och Conny är ju nästan precis lika gamla och mindre är ju inte heller någon tungviktare så vitt jag förstått det.

Vilken påskhelg det har varit!! Har nästan bott på altanen, som är som en lekhage för conny, väldigt praktiskt.

Nenne - När får ni hem ocisen?? Vi letar tröstlöst fortfarande, bonnisar går visst som smör i solsken...

Lappis - Inte ett dugg avundsjuk på er resa.

AM - Tänk att det redan är dags... SPÄNNANDE!!

Nä, nu ska jag jobba lite, första dan på jobbet på två veckor!! Tror det var det som behövdes, för nu mår jag faktiskt riktigt bra igen!

Får se om jag kommer på vad mer det var jag skulle kommentera framöver...

• _koko_

*Vinkar till cicci*

Sen menade jag att vara hemma från jobbet tillräckligt länge och ge mig själv en chans att bli frisk var det som behövdes, inte just det att jag var borta från jobbet.

• _koko_

AM - Ja, hela grejen med att ta beslut och sen ta ev konsekvenser med beslutet är såklart skitläskigt!!! Men snart får du träffa Hector oavsett, DET är spännande.

• _koko_

Jag skriver ju som en kratta, förlåt (med beslutet = pga beslutet...)!!

• _koko_

Just det, måste ju berätta hur det gick med min ellos-beställning! Blev skitsur när den kom, för båda byxorna var i fel storlek och ena paret dessutom inte alls några utlovade 85cm i benlängd, utan snarare 83 (dvs för kort för mig!).
    Mailade en rätt sur fråga o man inte kunde lita på deras benlängd och fick svar idag. Hur tillmötesgående som helst!!! Är så glad att det fortfarande finns de som fattar vad kundvård handlar om... Så nu ska de skicka nya i rätt storlek, och om de inte heller är rätt i benlängd är det bara för mig att skicka tillbaka alltihop utan någon kostnad för mig. Tråkigt förstås om det inte blir något köp, för båda byxorna var snygga och sköna, men jag är iaf inte arg längre.
    Kontentan är alltså: har man 7 mil långa ben som jag är det lite vanskligt att köpa (gravid)byxor från ellos, men annars kan man gott göra det. Välj isf samma storlek som i vanliga byxor, eller till och med en mindre.

• _koko_

vickan - orgasm under förlossning kan jag helt klart vara utan.

Liten - Mindre är ju helt klart mindre. Conny äter ibland hur bra som helst nu, och bara vår mat. Det är iaf väldigt skönt, att slippa göra egen mat åt honom. Igår gjorde jag pasta (sempers naturligt glutenfria äggpasta, rekommenderas!) med sås på kyckling, lök, champinjoner, tomatpuré, kycklingfond, grädde, vitpeppar och chilisås, mycket populärt! Det tråkiga är att nästa gång man bjuder på samma sak det är värsta fall som bäst gå in en sked... Man vet aldrig i förväg. Men men, han är glad och pigg och jag är inte orolig.

• _koko_

Ore - Hej! Kom på en sak jag hade tänkt kommentera! När jag var väldigt tidigt gravid med Conny var det en som frågade mina kollegor om jag var gravid, eftersom hon hade sett det i mina ögon (höll på att skriva öron, hahaha), så jag tror faktiskt att vissa kan göra det.
    Kollegorna dementerade åt mig, de hade ju ingen aning.

• _koko_

Ore - Ja, jag tycker man kan ha lite hyfs och inte fråga (eller åtminstone göra som hon i mitt fall, fråga några runtomkring men inte personen direkt). Förutsätt att personen i fråga berättar när HON är redo, vissa verkar se prestige i att vara den första som avslöjar hemligheten...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare