• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Kram till Vickan!!!!

Sitter här i mörkret fortfarande och myser. Snart dags för sängen....

Har haft en trist dag!
    Malte fick feber igårkväll och har nu dessutom prickar runt munnen. Sjukvärdsupplysningen tror att det är svinkoppor men jag vet inte...???
    Ska ringa bvc på måndag så de får kolla upp det ordentligt.
    Han har varit väldigt orolig idag och bara gnällt, då är det allt skönt att alvedon finns. Verkar dessutom som om han har blåsor i munnen för han vägrar äta och dricka.

Själv har jag haft huvudvärk hela dagen och det har först släppt nu.

Nähä, nu väntar sängen. Och en MYCKET bättre dag i morgon hoppas jag fast vi får en timme mindre.

• Mrs  B

Stor kram till dig Vickan!!!!!!!

För tillfället är det lugnt här.
    Max är och leker med en kompis, Malte sover, maken är på match och mina föräldrar har precis kört hem.

Malte har ingen feber idag, men ett par stycken prickar kring munnen och rumpan och blåsor i munnen.
    Imorgon är jag först på telefonen hoppas jag och ska tjata mig till en tid. Måste få rätsida på det här......

Page
    Jag har fått jobb!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Här är det sjukstuga igen.

Max
    Har varit dålig i magen till och från sen i tisdagskväll (ca 2 gånger per dag). Ont i huvudet ibland, magen ibland, hängig.....
    Igår kräktes han (19 o 23) och nu ligger han nerbäddad i soffan igen.
    Vet inte alls hur man ska tolka det?????

Malte
    Fick feber i fredag och hade även det i lördags.
    Röda prickar som sagt runt munnen och i rumpan. En lite större de andra är små.
    Äter ytterst lite och dricker då och då (men inte särskilt mycket).

Har ringt bvc, men den ene är ledig idag och den andre jobbar på vårdcentralen idag. Ska se om jag iaf kan prata in ett meddelande. Annars får jag ligga på imorgon på jobbet. Maken får vara hemma imorgon.

• Mrs  B

AM
    Lycka till idag!!!!!
    Dagisfröken (Maltes) pratade också om "höstblåsor" när jag ringde och meddelade att han skulle vara hemma imorgon. Tyckte inte heller det lät som svinkoppor. Själv är jag osäker. En prick kanske är en svinkoppa men de andra är verkligen bara röda prickar.

Dessutom har han blåsor i munnen, vilket gör att han inte är intresserad av att äta och dricka.
    Ska se vad de säger när jag får tag i bvc.
    Undrar också om det kan vara något han ätit, men vad???????

Page
    Glömde ju tacka dig igen för hjälpen med mitt cv , för det hade nog en stor del i att jag fick jobbet. Rektorn ifråga citerade nämligen det jag skrivit om musiken när han frågade om jag skulle kunna tänka mig att jobba som musiklärare igen.
    Jobbet är sådär intressant och bara 2 dagar i veckan, men helt okej och det är kul att vara ute och jobba igen. Bra för lille Malte att få en skonsam inskolning på dagis också.
    Så jag är nöjd!
    Svårt att svara på dina undringar eftersom jag inte träffat dig och det där med AF är ju en sak i sig.
    Jag har haft en bra handledare, men hon kunde ändå inte hjälpa mig att få jobb. Jag hade ju allt redan, utbildning och erfarenhet så det var inte mycket mer att säga än att skicka ansökningar.
    Hoppas det hela löser sig!

• Mrs  B

Nenne
    Vad kul att karusellen är igång!!!!!
    Håller tummarna för katten också!

BS
    Krya på dig!!!!!
    Hosta är verkligen inget vidare.

Gosnosen
    Skickar många kramar till er!!

MSW
    Som tur är är ju Max stor nog att klara sig hysat själv om han är sjuk, men lite dåligt samvete får man ändå.

Koko
    Funderar också på om Malte har ätit något olämpligt, men vet inte vad det skulle vara eftersom han knappt vill äta något alls just nu.

Liten
    Kan ju vara en släng av en vårdepp nu när man avverkat vintern och bara väntar på våren som inte riktigt vill komma. Allt blir ju gärna lite trist då. Med sjukdomar blir det dessutom inte roligare.
    Hoppas att er helg ska liva upp det hela!
    Har tyvärr inga bra råd om maten för jag har just nu två matvägrare här också.

• Mrs  B

AM
    Inget på fotsulorna, två pyttesmå röda prickar på höger handflata. Det är allt, förutom munnen och rumpan.
    Mysterium som sagt!!!!!

Page
    Måste ju säga tack!

• Mrs  B

Liten o Tinga
    Är jag pigg och känner mig "fit for fight" när jag är hemma så tar jag på mig vanliga kläder och snyggar till mig (och förstås om jag ska gå till dagis med någon), men har jag inte fått sova på natten och känner mig trött och hängig gäller mysis. (Om jag bara ska vara hemma dvs.)

Kan ju vara så ang sjukdomarna, allt ter ju sig inte lika.
    Hoppas bara att de blir friska snart!

Tinga
    Hoppas på en trevlig resa!!!!!!

• Mrs  B

Idag har jag mysbyxor nertill och en vanlig tröja upptill, lite mitt i mellan alltså.....

• Mrs  B

Knepet att få Malte att sova nu är:
    Mojjes nya skiva "Popkornfrisyr"

• Mrs  B

Liten
    Mojje är faktiskt väldigt bra barnmusik.
    Maken och Max var på konsert med honom för någon helg sedan och Max var helt lyrisk.
    Jag hade velat gå eftersom musik är min grej och inte makens, men Max ville ha pappa med sig så jag fick stanna hemma.
    Men fick ju iaf se Mora Träsk för ett år sedan....

Ytterst sällan jag har mysis när jag handlar, men däremot under termobyxor och vindställ om vi ska vara ute och leka. Mycket skönare än jeans.

Maken använder ALDRIG mysis!
    Bara när det gäller löpning i skogen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare