• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Liten
    Laseroperation för brytningsfel (kanske någon mer?).
    Han gjorde den i onsdags och var sen sängliggande i ett mörkt rum med svullna och rinnande ögon tills lördag. Helgen spenderades med solglasögon och vila då och då. I söndags tyckte han att höger öga var ok medan vänster fortfarande krånglade, men idag har han kört bil och är på jobbet. MEN väldigt trött i ögonen.
    Mycket vila, mörkt rum, lugn och ro, mycket droppar, smärtstillande rekomenderas.
    5-10 dagar innan det blir ok igen får man räkna med om man har gjort denna sorten. (finns två varianter).
    Annars är han nöjd än så länge.

• Mrs  B

Koko
    Rektorn för området vet vem jag är eftersom jag jobbat på en förskola i området i 1,5 år. Men annars vet jag inte hur stora mina chanser är. Allt handlar om rätt utbildning och pengar.

• Mrs  B

EA
    Får nog kolla med maken först angående morgondagen.
    Som det verkar nu kan Malte inte gå på dagis i morgon heller, gnällig och vägrar äta och sova.
    Jag har praktik på förmiddagen så då får maken jobba hemma och sen får jag ta Malte på eftermiddagen.
    Hör av mig imorgon!

Liten
    Ska du göra den andra varianten (liksom en kompis har gjort) så kommer du vara ok efter bara 10 min och sen vara som vanligt med bättre syn. Vad jag har hört iaf.

Koko
    Hoppas också på att detta ska stärka mina chanser för ett jobb där framöver!

BS
    Faktiskt inte den varianten som jag dricker. Smakar tranbär och ska dricka ca 3ml per dag.
    Tror kanske att det inte är så farligt jobbigt om barnen är lite större när de får vattenkoppor. Då förstår de sjukdomen på ett annat sätt tror jag.
    Hoppas ni blir friska snart!

• Mrs  B

EA
    Kanske lika bra att bestämma att vi tar lunchen en annan gång.
    Prognosen här ser ju inte så bra ut för tillfället.

• Mrs  B

AM
    Förstår att det känns lite snopet.
    Men det är klart nu då att det blir snitt???

EA
    Vi kanske kan slå till nästa vecka?
    Sen gäller heltid för mig....
    Tanten är ju hos mig, hur kan hon då vara hos dig?????
    Skickar många kramar till dig!!!
    Vad händer nu?

BS
    Grattis på namnsdagen!!!!
    Varför inte äta en glass med Iris idag????

Tog precis tempen på Malte, 39 grader, .
    Inget dagis imorgon heller, när ska det sluta?????

Max är iaf pigg än så länge.
    Dagis mellan 9 och 14.30 och sen lek med en kompis fram till 16.15.

Jag dricker Latte och försöker undvika att ta en Alvedon.....

• Mrs  B

Åh, jag älskar att släktforska men har tyvärr inte hunnit med det sen barnen kom. Innan dess blev det en hel del forskat med mammas kusin och på biblioteket i stan (pappas sida).
    Men har inte funnit något speciellt, endast torpare, bönder och så har de flyttat minimalt. Mammas sida är smålänningar och pappas skåningar.

Politik
    Mitt ämne!!!!!!
    Har samhällskunskap som huvudämne i min utbildning och älskar politik men har inte gått med i något parti. Försöker undvika det så man kan undervisa utan för många fördomar.

• Mrs  B

Sjukstugan fortsätter här.....

Max fick hög feber igår med huvudvärk.
    Nu går båda på Alvedon och just nu känns Malte ganska ok, men när alvedonen försvinner kommer det antagligen tillbaka igen.

Ringde till bvc och vi ska avvakta till imorgon.
    Men kl 8 ringer jag till vårdcentralen för att be om en tid och koll.

Max har dessutom fått röda prickar på kroppen.

Verkar inte bli något dagis mer denna veckan och jag som måste jobba på fredag. Får ta en diskussion med mamma igen för maken ska vara iväg fre-sön.

Page
    Blir det billigare om du gör håret hemma istället?

• Mrs  B

Page och AM
    Ringde bvc i morse och de trodde att de röda prickarna som Max har tillhör febern och viruset i kroppen. Innan har han ju alltid fått en röd prick på kinden när virus varit på g, men du kanske det är ett snäpp värre. ??????

Cicci
    SJUKT är bara förnamnet på eländet här!!!!!
    Så typiskt när man väl fått jobb och vill/måste jobba.....

Malte har varit PIGG idag fast lite varm så jag hoppas det håller på att vända. Men ska nog iaf ringa och försöka få en tid hos doktorn imorgon för att kolla upp det hela och givetvis Max.
    Malte har tom ätit frukost, lunch och mellis idag! Hurra!!!!!!!!!

• Mrs  B

Vad är det med våra 08:or (bebisar alltså )??????

Sjuka just nu med feber och gnäll;
    Malte (39,5), Mindre (?) och Conny (39,3)

Var på apoteket idag och köpte en ny termometer, ifall det är så att vår visar fel......
    Testade den först på Max ( 2 gånger nu idag) och han har 37 grader nu, i vanliga fall 36 grader. Lite feber men på väg på rätt håll iaf. Prickarna börjar bli rosa så kanske att det var febern ändå som satte igång det hela.

Men stackars Malte ligger på 39,5 grader. Hoppas verkligen jag får tag i en doktor i morgon. Så här kan vi ju inte ha det.

• Mrs  B

God middag alla!!!!!

Max är feberfri idag, dock lite gnällig, men HURRA ändå och imorgon blir det dagis för honom.

Malte hade strax över 37 grader idag men ringde ändå vårdcentralen och har fått en tid 13 för att kolla upp honom.
    Igår var han ju väldigt pigg på förmiddagen och över lunch men blev sen dålig igen.
    Förhoppningsvis tar mormor honom imorgon så jag kan jobba (maken ska påbörja en svensexa imorgon).

Kängu och Ore
    Lycka till idag!!!!!!

Angående Götet med Varvet
    Max åker till farmor den helgen så jag har med mig Malte.
    Kommer upp på förmiddagen på lördagen och åker hem söndag eftermiddag.

Kul namndiskussion!!!!
    Gösta är för mig en katt och Harriet en gammal tant.

Mitt drömjobb har i stort sätt alltid varit att bli lärare, undantag på högstadiet då jag ville bli fotograf.

ÄLSKAR för övrigt japanska körsbärsträd!!!!!
    Och varje år skickar en barndomskamrat, som numera bor i Japan, bilder på träden när de slår ut.

• Mrs  B

AM
    Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!

Cicci
    knnnnniiiipp
    Och gå hem från jobbet!!!!
    Jag blev sjukskriven 5 veckor innan Malte föddes för han ville titta ut och det gjorde susen för mig. Han kom ju dagen innan BF.

• Mrs  B

Trevlig helg alla!!!!!

Lycka till AM!!!!
    Hoppas det blir en förlossning som du vill ha och att ni sedan alla mår bra!

Trädgårdsland
    När jag växte upp hade vi allt i trädgården:
    olika fruktträd, potatis, morötter, gurka, squasch, ärtor, jordgubbar, hallon, rabarber osv.
    Eftersom jag är allergisk mot det mesta ute nu så är det svårt för mig att odla, men jag tvingar på maken mina idéer ändå ibland.
    Har odlat potatis, morötter, sockerärtor, olika sorters lök, rabarber, dill, gräslök och lite andra kryddväxter. Ibland går det bra och ibland inte.
    Har inte ännu bestämt mig för vad det blir i år. Tror vi siktar på nästa helg för denna helgen är jag själv med barnen.

Ibland är det skönt att jobba i skolan.
    Idag hade jag en dubbellektion, sen en genomgång inför mitt vikariat i maj (100%) och sen avslutade vi med ett motionslopp för elever och de lärare som ville.
    Eftersom skolan ligger vid havet så var det lite kyliga vindar emellanåt, men temperaturen kom ändå upp till 15 grader. SKÖNT!!!!
    När jag sen kom hem och hämtade barnen var det 20 grader.....

Trevlig helg alla!

• Mrs  B

Godmorgon!!!

Liten
    Lycka till idag!
    Håller tummarna för att allt går vägen!
    Maken min har full syn igen och trivs.

AM
    Hoppas Hector tittade ut igår och att ni mår bra!

Cicci och Frejis
    Ta hand om er och TA DET LUGNT!!!!!!!

Åh, vad sugen jag blir på en katt, men det är det enda djur jag inte är allergisk mot så jag vill inte riskera att inte kunna klappa en katt mer.

Själv ligger jag nerbäddad sen i söndags.
    Började med halsont i fredags, muskel/ledvärk och frossa i lördags och ännu mer halsont och feber i söndags. Åkte till akuten för att kolla upp allt och nu ligger jag nerbäddad och äter pencillin för att jag har halsfluss.
    Sover dåligt, äter inget men försöker dricka iaf.
    Hoppas att det vänder snart!!!

• Mrs  B

MSW
    Ja, jag hoppas att detta är sista rycket för jag är så trött på att vara sjuk och vara hemma med sjuka barn.
    Det har varit alldeles för mycket nu.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare