Barnkarusellen snurrar vidare
Och korrekturläsande Vickan hajar genast var det dialektala bestod i... hihihi...
Piggelin igen - varmkompost, fruktträd eller bärbuskar glömde Liten och Nenne i sina uppräkningar.
Och korrekturläsande Vickan hajar genast var det dialektala bestod i... hihihi...
Piggelin igen - varmkompost, fruktträd eller bärbuskar glömde Liten och Nenne i sina uppräkningar.
Jag har varmkompost och det är skoj det! komposterar allt hushållsavfall som går! *nördvarning*
Holland - det finns ju en anledning till varför holländarna flyttar utomlands och tex till ödsligaste nordVärmland.. fniss fniss
EA - politik är mysko!! så det så! (är också indirekt drabbad emellanåt)
Gräsmatta - våran tar kanske 40 min att klippa... men sen toppas det av våra fyra megaäppelträd och deras sanslösa mängd frukt...
EA - nej ingen i tråden har outat sig som politiker.. och jag hajar det där med instruktionsbok... hm...
godnatt på er!
/Vickan
som fortsätter att anstränga sig för att inte slå näsan i nån vägg
*vinkevink*
Roligt att titta i albumet!! det har ju blivit en försvarbar mängd bilder.. korten på mig är ju inte så uppdaterade.. men nån större förändring har ju inte skett
Och roligt att få se gräsmattan!! ha ha ha!!!
Kängu - jag hejar på dig!
Ego - blir matt på att jag måste styra upp konferensen imorgon. blir matt på att handlingskraftiga släkten är på OLIKA fötter inför begravningen. blir matt av alla som ploppar ungar till höger och vänster.. hm... när jag hitta fokus...
sovdags är fokus nu i alla fall!
Cicci - lyssna på kroppen!!!!
AM - spännande!!
Jobbdrömmar - jag skulle bli bibliotekarie när jag var liten.. kom in på utbildningen men tackade nej
Ego - har gjort ett gott dagsverke med att hålla ordning på en konferens. Laddar nu för morgondagens begravning. Talet är färdigskrivet och släktkaos i miniformat på uppsegling...
hm.... släkten är inte värst men nog är det komplicerat.... det blir nog en rörig helg.... hm..... men så är det väl när någon dör och en epok tar slut, olika personer reagerar olika... och det får man respektera...
Tack för att ni finns, tjejer!! Och ta hand om er! Särskilt AM och Cicci!!!
*kramar om er alla*
AM - *vinkar påhejande*
Ego - begravningen gick väldigt bra även om jag grät rätt mycket. Talet gick strålande och det var många som sa att det var ett väldigt fint tal. Sen kollapsade jag nästan av trötthet...
Idag har delar av släkten samlats i mormors lägenhet och fördelat pinaler. Själv var jag inte sugen på så mycket... hm... två kassar med prylar och några småmöbler...
Landade här hemma för 1,5 h sedan. *pust*
Tågjäntan - du har helt rätt!
Zozo - skoj att se dig här och spännande att se var ni tar vägen!
Sweetan - skoj att se dig också!!
I min håla är det inget pangväder idag. Mulet och det har nog kommit några droppar regn också. Har dock tapetserat färdigt ett rum och det är ju himla najs!
Sweetan - jag hoppar över ditt glada utbrott om att slippa pendling.. och fortsätter förtränga att 1 timme och 40 min från dörr till dörr är mycket..
Begravning, släktkrångel och allt gick strålande! Och till min prylsamling kan nu räknas bland annat ett sköldpaddeskal.. ehum... märklig arvegods!
Dags att ta dagens andra renoveringspass - återvänder senare!
Lappis - det där lät riktigt segt! Min mens är fortfarande urskum trots det gått ett bra tag sedan mfet. Massor av blod, klumpar och svinont. Blä! Hit med min fridfulla p-pillertillvaro.... eller inte..... hm.....
Sweetan - japp jag mår bra. OCH njuter av både hus och trädgård! Tänk vad mysigt det är att plocka scilla, vitsippor och tussilago på min egen tomt och ställa blommorna i en vas som jag ärvde från mormor igår! *mys*
Snaily - man äter en macka medans man springer runt....
Ego - jag är golvad efter kvav luft och lite allergimedicin.... *snark*