• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Nenne: Göra egen marmelad? Kärnfria vindruvor, ev dela dem litet och koka med syltsocker... Fast det kanske blir litet svårt att överraska maken då, förstås.

Har faktiskt inte sett vindruvemarmelad någonstans, men det låter gott!

• Ore
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-09 16:40:49 följande:
    OreJo, jag har hittat recept också. Iofs, mannen blir så jävla kåt när jag leker husmor (måste vara något nedärvt manchauvinsisktnsoiashelvetevilketord som blommar upp ibland) så det får väl bli syltkok i helgen då.
    Din man också??? Min man ääääälskade när jag var arbetslös ett tag under mitt sabbatsår, och tyckte att jag gärna fick vara hemmafru. (Han fick en mörk blick och svaret att det kunde han se sig i stjärnorna efter, inget ont om hemmafruar men jag har aldrig velat vara en sådan...)
  • Ore
    sweetstreet skrev 2009-03-09 17:12:08 följande:
    Men du kan ju alltid svassa runt i husmorsförklade och INGET ANNAT där hemma och koka marmelad till maken! DET lär han gilla!!!
    Hmm, det där har jag provat i samband med matlagning... Ledde till att maten blev litet lätt vidbränd pga andra aktiviteter som kom emellan
  • Ore

EA: Sa han till nästa cykel??? Maaaj gaaaad, det är länge det... Varför ska allting i barntillverkningskarusellen alltid innebära så hysteriskt mycket väntan?

Har man inte mens ändå, även om man inte har haft ÄL? Eller det kanske man inte har...? *ingen aning*

Inga spår efter tanten än, kollade nyss (har sprungit på muggen minst 5 gånger under arbetsdagen )

Nu: hemåt.

• Ore

EA&MJ skrev 2009-03-09 17:17:12 följande:

Nenne-kör lite vindruvor lätt i e mixer, i med syltsocker, koka i 3 minuter så har du en kanon vindruvsmarmelad renovera var det ja........ska bara hitta min ork och goda humör med...
    *Skickar litet cyber-choklad till dig, det sänker ju i alla fall inte humöret...*
  • Ore

Och det är säkert bra i många fall att avvakta, utom för ens nerver...

Taktiken är att testa imorgon bitti, om inte tanten dykt upp då. Än har jag inte sett till henne. Men det molvärker litet i magen, så hon kanske är på intågande???

• Ore

Jaja, jag kanske inte har något mer att berätta än att tanten dykt upp under natten...

*testar att vara pessimistisk, men tankarna trilskas och VILL vara positiva*

• Ore

Godmorgon i tråden

Vet ni, testet visade Gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Ore

Grattis till viktnedgången, MrsB! Härligt jobbat! (För det verkar vara HÅRT jobb att gå ner i vikt...)

Izzie: Hoppas att det gick bra med träningen... Skrattade litet åt att du bett dem skjuta mötet på jobbet, och att du inte hade någon undanflykt längre. Men det ÄR skönt när man väl har tränat, och genom att träna på morgonen så har man ju den sköna känslan hela dagen....

• Ore
    muggles skrev 2009-03-10 08:41:50 följande:
    Ore: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Ha, där ser du, nu blev det inget sprunget...
    Tack! Känns fortfarande litet overkligt. Och maken litar inte riktigt på testet (ska ägna litet tid ikväll åt att förklara hur det fungerar...)
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare