Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

musiken alltså...

• Liten med Mindre

Suck!
    Mitt ordbehandlingsprogram envisas med att varje gång jag vill spara så påpekar det (efter "spara - ja/nej/avbry") "Cannot be undone - continue".

Telis - vet du om det går att stänga av i FrameMaker? - såååå irriterande! Jag veeet vad spara betyder!

• Liten med Mindre

Lappis - efter ett tag lär man sig att bara lyssna till takten...

• Liten med Mindre

Lappis - *försynt fråga* - pratar jag för mycket?

Ibland känns det så, fast jag pratar i och för sig inte väder o vind som vissa andra - försöker hålla det pass-motiverat.

Tänkte mest att jag som bara kör pass där jag får musiken, har vant mig vid att lyssna till takten istället för själva låten när det inte är någon favorit.

Sen var ju anledningen att jag blev instruktör att jag inte gillade musiken som de andra körde. Nu tycker jag själva instruerandet är kul, men har tappat lusten att fixa med musik.

• Liten med Mindre

Telis - tack. Fast nu försvann alla varningar/frågor. Kunde tänkt mig att behålla den första, men två frågor per spar-kommando känns lite för mycket.

Får pröva hur det här går. Du är en guldgruva att ösa ur.

• Liten med Mindre

Det är klart du kan komma på banan igen MrsB - om du tycker att det är kul förstås. Heja heja!

• Liten med Mindre

Trevlig helg alla!

Nu bär det av ut i solen!

• Liten med Mindre

Grattis Grattis Koko!

EA, trist med minus - hoppas det var för tidigt!

BS, skönt att operationen gick bra. Lättnad! Hoppas ni haft en lugn skönt helg och kunnat vila upp er lite.

Tågjäntan - jag tillhör dem som var grymt hungrig efter förlossningen, och de första månaderna av amning. Åt allt jag kom över! Men kan du bara komma igång med vagnpromenader så är mycket vunnet. Kanske även ha snabba men nyttiga alternativ hemma att stopppa i sig när det inte blir tid att fixa någon riktig mat, eller mellan målen.

Izzie - välkommen till jobbet!

Lappis - vi prövade chokladefterrätten i helgen - DNs recept. Jag måste anta att ditt recept innehåller mindre mängd sprit än deras, för vi tog bara en matsked istället för fyra (!), och det smakade på tog för mycket sprit. Visserligen föreslog de likör typ bailys, och vi tog konjak som väl är starkare - men inte så mycket starkare. Det blir någon tesked kaffe istället nästa gång så blir det nog toppen.

Tittade på hus igår igen - eller försökte - man fick köa sig runt, samt köa till skyliften som tog alla upp till andra våningen som inte var färdig eller hade trapp. Det kändes dock som om det fanns för mycket att göra på huset, för många osäkra faktorer, och för mycket folk för att få det till ett hyfsat pris. Mycket yta och få användbara rum, lite lustigt.

Så det blir nog inget hus nu heller. Bakade lite bullar och fikade med bekanta som har en kille jämnårig med Mindre. Så kul att se dem "leka" tillsammans. Mindre fick några rejäla pussar o kramar i alla fall av kompisen som gick på som en ångvält. Tur att han är i hennes storlek.

• Liten med Mindre

Cicci - hur mår Victor - börjar febern ge sig?

Muggles - ny platt tv låter som en hit. Det enda maken säger att man ska sky som pesten är ett märke som heter Andersson, eller nåt sånt.

Tinga - både jag o maken är ljuskänsliga, både ögon o hud. Lite komiskt när hela familjen börjar nysa när vi kommer ut i solen. (Fast än så länge så försöker Mindre mest gömma huvudet i händerna. Får jaga solglas till henne med snart.)

• Liten med Mindre

Oj - måste ju säga att jag inte delar tapetsmak med ägarna till lägenhet nr två. Särskilt kökstapeten skulle nog vara ett fint bantningsmedel...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare