Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

AM, jovisst - fisk till middag - men tapeten var liiite "fishy".

• Liten med Mindre

MrsB - Mindre är tydligen oxå ur form med feber o hängighet. Kanske för många pussar från kompisen igår? Killbaciller! Fast då vet jag förstås inte varför Malte är ur form.

• Liten med Mindre

Ring dem o fråga, AMS alltså. Ifall inte annonsen ligger kvar.

• Liten med Mindre

Eller kolla bland dina mejl eller sparade dokument vad det är för ansökan du har skrivit?

• Liten med Mindre

MrsB - Mindre vill helst sova istället.

• Liten med Mindre

FruLlis - bitter OCH förvirrad, o ingen mark i sikte. KRAM!
    Hur långt ifrån stan letar ni? Söder? Norr?

MrsB - bra att du fick reda på vilket jobb du sökt. Lycka till!

Mindre verkar piggare idag. Hon hade lyckats knäppa upp sin sovpåse och krypa ur den för första gången, så hon kanske hade kallnat av att ligga barbent?? Nåja, det märks snart - hon var visst hyperaktiv idag till skillnad mot igår. Tror nog hon haft påsen större delen av natten i alla fall - säkert bara lite morgongymnastik.

• Liten med Mindre

September - erbjud lite både och, ibland slinker det ner både från matning och självplock. Och är ni klokare än vi så hakar ni på äta-själv-viljan så fort det går.

• Liten med Mindre

september igen - vi hade perioder när det inte gick ner mycket matat alls - det var vid såna tillfällen jag passade på att höja grovleken på maten (hon åt ju ändå lite av gamla vanliga maten med). Visa av erfarenhet skulle vi nog även försökt med sugproppstallriken som vi har nu - så att hon hade fått sleva i sig själv redan då. Nu går det framåt lite långsamt med äta-själv.

• Liten med Mindre

Hmm...kan man sleva i sig utan slev? "Mosa in" kanske är mer korrekt

Nu har jag fått vikarie till cyklingen i veckan som ögonoperationen är planerad. Nu finns inte många ånger-livlinor kvar.

• Liten med Mindre

AM - har du inte glömt ett barn? Ibland behöver man kolla av med någon som har större barn...

A.M.: Livia - november 2006
    Liten: Mindre - januari 2008

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare