• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Ore - Solklart symptom!

Njuter av tystnaden, ensam hemma. Fortfarande förkyld, börjar undra om det någonsin tänker gå över?

Tinga - Otroligt bra att inte ta ut någon föräldrapenning!! Vi har tagit 3 dagar i veckan fram till nu när vi måste ta 5. Men eftersom vi har byggt ut huset samtidigt och haft en massa pengar på kontot har vi levt klart över våra tillgångar utan att egentligen förstå det... Puckade, ja. Som tur är är vi inte lika puckade som lyxfällan-kandidaterna, vi har bara huslånet och går runt varje månad när vi inte strör pengar omkring oss. Tänk vad rika vi ska vara om... sisådär... 2 år, när båda jobbar igen!

Ang brunchen kanske det är dags att bestämma var nu? Jag har ätit grymt bra brunch på strand hotel, men de har tyvärr bara 2-timmars-sittningar på söndagar, och det räcker ju inte för oss! Tycker det är en förutsättning att vi kan boka bord (vilket man bara kan göra på anglais om man är minst 10 personer om jag minns rätt). Mornington har ju varken våfflor eller pannkakor längre enligt hemsidan, kanske är det elverket vi ska ta igen? Eller så provar vi Clarion vid skanstull? Där har de 3 timmar (12-15). Synpunkter?

• _koko_

Mrs B - Du har det inte lätt just nu! Laktulos har jag köpt receptfritt på eget bevåg. Vet dock många som rekommenderas att ta det efter förlossningen för att hjälpa magen, typiskt tillfälle då man tenderar att bli förstoppad. Men det binder vatten, så kanske hjälper det även vid diarré?

Lappis - Ååååh, hoppas att det ÄNTLIGEN är över för din del i morgon!!! Nu ska skiten vara bortstädad och resten av 2009 bli ljust, soligt, kärleksfullt och framför allt PLUSSITIVT!

• _koko_

SKIIIIIIIIITTTTTTTT FAAAAAANNNN!!! Lappis -

Nu får de faktiskt göra något åt det på cvl, det här har ju blivt värsta farsen med dig som ytterst oskyldigt offer!!

muggles - Allt annat är ju annorlunda den här graviditeten, så säkert kan magen ha med det att göra också. När jag var gravid med conny blev jag inte ens hård av järntabletterna... Föredrar dock krossade linfrön framför loppfrön, men tack för påminnelsen!

frejis - Glömde svara förut. Vi har dörrar från Inaria och är jättenöjda! Såg idag att de har kampanj på dem i "vår" butik (Blå Huset, en coloramabutik i Sollentuna) igen, tom nästa söndag. 30% rabatt.

• _koko_

frejis - Förstår även jag din oro, men du har ju vul inbokat på min födelsedag, och då kan det ju bara bli positivt besked!!!

Cicci - Kan bara skriva under på FruLlans inlägg till dig. Det gör ont i mitt hjärta att läsa det du skriver, hoppas så att ni kan få hjälp av någon ni får förtroende för. Det låter som att ni är långt förbi gränsen för vad man kan lösa på egen hand. Kram hjärtat!

AM - Tack för att du tog tag i brunchen! Vad KUL det ska bli! Jag har förresten saknat både dig och Telis i tråden på sistone, men nu är ni båda tillbaka, hurra!

FruLlan - Fixa till så du kan komma på brunchen, längtar efter dig!

Lappis - Ojojoj, det tar verkligen aldrig slut. Hoppas du slipper titthål, men om inte ska du veta att man iaf repar sig snabbt efteråt. Både jag och telis kan svara på frågor om operationen.
    Läkaren verkade ju dock bra, men det känns som att åtminstone hälften av frågorna förblir obesvarade... Hur kan man t ex testa plus och samtidigt ha äl???

Göteborgsdiskussioner håller jag mig utanför då jag dels inte har någon resa dit inplanerad (sambon och jag har pratat om att åka dit i flera år och gå på liseberg, men nu får det nog vänta till vi har barn som är stora nog att uppskatta det också), och dels bara varit där 2 gånger, och då bott hos vänner.

Conny har varit rätt hängig på eftermiddagen idag tydligen och inte alls velat äta. Det kulminerad strax innan jag kom hem vid halv 6 då han spydde. Shit, kräksjuka igen, tänkte vi, men han har inte kräkts något mer och fick i sig en hel portion (majs-) välling vid 6.
    Min nya teori är att han fått i sig något dåligt, t ex att en gammal vällingflaska legat framme, vad tror ni om det? Vi får väl vänta över natten med att dra några slutsatser. Insåg att jag inte vet någonting om magsjuka, själv har jag bara haft det en gång i vuxen ålder, och det är första gången Conny kräks "på riktigt".

Heja nennes make i morgon bitti!!! Det är ju han som får göra jobbet...

Just det! Tinga - Här ska det aldrig någonsin spelas någon hockey!!! Fotboll - ok, tennis - gärna, men hockey, nänänänä. Hahaha, som om vi kommer få bestämma det...

Nu är det bäst att jag postar tror jag...

• _koko_

nenne - Fast det sägs ju att en orgasm skjutsar på simmarna lite extra, du kanske ska satsa på det där på britsen??

• _koko_

Åh, vad du ska rodna när du kommer på det här när du ligger i stolen i morgon, hahahaha!!!

Nu spelas det 'the final countdown' i källaren och jag myser.

• _koko_

nenne - Ungefär som tandläkaren mitt emot vårt kontor, fast där har de inga gardiner (och inget annat än munnar flaschas tråkigt nog heller )...

Hej vickis, skönt att du börjar närma dig rätt person. Förstår att du behöver få svar på lite frågor innan du vågar kasta dig in i karusellen igen.

Nu måste jag nog försöka sova (hur det nu ska gå med hårdrockskonsert i källaren, fast jag är ju van och dessutom väldigt trött så det löser sig nog ).

• _koko_

nenne -

muggles - Låter rimligt tycker jag! Och nej, visst borde han inte ha velat sluka (och få behålla) en hel flaska välling en knapp timme efter att han kräktes om han var magsjuk?

Kom på att jag hade glömt kommentera Mrs B inlägg om avlastning hemma! Vi har städhjälp och det är SJUKT skönt! Nu med avdraget behöver det ju inte heller bli särskilt dyrt! Kan förstå känslan att ha någon okänd hemma hos sig, min mamma har sagt att hon aldrig har städat så mycket som de åren de hade städhjälp... Jag är dock inte sån men går alltid på rekommendation från någon jag känner.
    I övrigt kan jag bara instämma med nenne: alla män är inte alls iväg och lämnar sin fru med alla bestyr! Är man föräldraledig och den andre jobbar heltid tycker jag man kan förväntas vara ansvarig för barnet/barnen 8h varje vardag, utöver det delar man! Och man delar både på skötsel av barn och hem!

Det var det jag var tvungen att säga innan ja kunde gå och lägga mig, bums i säng nu!!

• _koko_

Men så kom lappis in också, då kan jag ju inte gå och lägga mig! Skål!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare