Barnkarusellen snurrar vidare
*tittar in och läser lite*
Jag hinner inte alls med i svängarna
Nu ska jag äta lite och titta på mannen som talar med hundar.
*tittar in och läser lite*
Jag hinner inte alls med i svängarna
Nu ska jag äta lite och titta på mannen som talar med hundar.
Har inte läst alla funderingar kring önskan av flicka, men tror jag kan förstå frullan. Jag vill oxå helst ha en tjej och är lite orolig för hur jag kommer reagera om det blir en kille. Och mina funderingar är att när barnet blir lite större kommer det vara lättare att få en bra relation om det är en tjej - fast det är nog mest förutfattade meningar där vi generellt brukar säga tjejer har lättare för att prata och lättare för att prata känslor. Samtidigt är det ju även något som man bygger upp från det de är små tänker jag. Känner de att de kan prata och lita på en från början så får man mycket gratis sedan oxå.
Och i min gravidvattengympagrupp (finns det något sådant ord ) så pratade de lite om det för en av mammorna berättade att hon hade börjat böla när hon fick reda på att det var en kille (där ul v 28 hade en annan anledning från början och de passade på att kolla när hon frågade). Hon tänkte så långt fram som när hon skulle bli mormor så trodde hon att hon skulle ha en bättre relation med dottern och därme barnbarnen.
Nej, nu har micron pipit på mig länge... =)
Frullan
På det MVC vi går har de gemensam psykolog med BVC. Hon kom och pratade lite på föräldrakursen och verkade väldigt vettig. Ni har inga resurser där ni går?
Vad är det som gör dig så säker på att det är en kille? Intuition eller att magen, eller andra kroppsdelar, "ser ut" på ett visst sätt? Enligt min barnmorska finns det _inget_ sätt att ta reda på det innan (ja förutom UL) och min man säger att i så många kulturer är det och har alltid varit viktigt med könet på barnen, så om det hade funnits något knep att se hade man vetat det vid det här laget.
Men det är ju ingen tröst om det är en kille.
På tal om Italien (var det något mer som nämndes?) så fick jag i dag hör positiva rapporter om vårt fadderbarn. Eller det fadderbarn som mina föräldrar när jag växte upp. Vi var ungefär lika gamla så jag kallade henne "faddersyster". och vi har haft en del kontakt även efter att hon kunde försörja sig själv. Hon läste iaf till hårfrisörska efter gymnasiet och har nu startat 2 salonger på Maldiverna. Någon resort där har tydligen frågat henne. Och nu vill de att hon ska utöka till flera öar.
Gissade om det triggade semestertankar och semestermål?
Nu har vi förstårs en liten här om ca en månad så det blir svårt att åka på ett tag, men drömma kan man ju få göra.
Fast jag har ingen aning om vart Maldiverna ligger? (Jag måste skriva upp de andra smileyserna på en lapp...)
Grodan
*skrattar*
*tittar in som gubben i lådan*
Ni skriver och skriver så jag vet inte om jag orkar gå tillbaka till 385 eller var det var jag var senast
Jag förstår EA om hon väntar med att kolla stickan. I juni gick jag över bim tre dagar och var precis på väg att kolla men då kom mensen och vi blev väldigt besvikna. Nästa gång lät jag det gå minst tio dagar efter bim innan vi gjorde gravtest. Men då visade det oxå tydligt ett blå sträck. Min man som kollade först - jag var alldeles för nervös blev förvånad över att det var så tydligt. Jag vet inte riktigt vad han hade förväntat sig.
Såg på en serie på tv, från USA, förresten häromdagen om en som testade - där var strecket rosa. Men i kapitalismens hemland har de säkert både och.
Ha en skön helg alla!
Jag läste någonstans på familjeliv att det var en som bara fick minus samtidigt som mensen inte kom. När hon gick till bm/gyn var hon en bit in i graviditeten.
Där har (hade?) de en tråd man får skriva hur många dagar över bim innan det visar negativt. Eller positivt.
Förresten, ni som fått barn, hur tänkte ni inför klädsel på bb. Vi har fått och fått låna en hel del kläder som man kan ha den första tiden. Det är ju praktiskt eftersom de växer så fort. Min fundering är att den allra första omgången kläder de har på sig på bb, som kanske blir de första bidlerna man mejlar, vore det roligt att ha köpt något eget. Men då uppstår problemet att man inte vet om bebisen är 2,5 eller 4,5 kg liten/stor.
*tänka tänka*
Aha, så de har lite kläder på bb i fall det skulle gå väldigt fort allting.
Då kanske man kan köpa något i strl 50 och sedan ta med sig något större av det vi fått/lånat i fall att. Nu har jag lyckats få en liten förkylning så det lär ju ta några dagar innan man känner för att gå på stan. Vilket man knappt gör i vanliga fall heller med grymt svullna fötter och en mage stor som ett hus .
Frågan är om man är för egoistisk för att låta mannen köpa något .
Förresten, är det någon från Gbg-trakten som vet var man kan köpa amningsbh strl 80 E. Det kanske skulle gå med D. Jag har fått låna ett par med C-kupa, men de var i minsta laget. Än så länge tycker jag mig inte ha svällt så mycket, så jag vet ju inte om det kommer bli värre/större när bebisen kommer. Och 75 har jag i vanliga fall, men man har kanske växt lite där oxå under graviditeten.
En dum fråga: Är alla amningsbh:ar utan bygel? Jag har aldrig varit förtjust i bygelbh.
Tack lili!
Då behöver man inte åka över hela halva stan =).
Jag hörde oxå att man inte ska pröva ut för tidigt.
Muggles
Utan kupa?? *förvirrad*
citat fru AM
"Hon menar utan bygel"
*tågjäntan skrattar*
Då förstår jag. Som sagt har jag aldrig varit så förtjust i bygel, så det blir inget problem.
*tittar in och tycker synd om mig själv*
har lyckats få en förkylning jag som knappt går utanför dörren. i fredags var jag till mvc och i går till ikea (men då hade jag redan börjat känna av den), så i fredags måste några virusar ha bstämt sig för att attackera mig. det värsta är när näsdropparna inte verkar hela tiden fram tills nästa dos.
*tittar in*
tröttare och tröttare, större och större - min man är helt impad av magen han kan inte förstå hur den kan vara och se så stor ut. han har tagit några bilder men vill ha några på bara magen. hmmm... cencur
hostan vill inte ge sig, men i morgon åker vi nog till östra för att få lite info om förlossningen och bb och titta på bilder.
Här kommer dagens glädjebudskap; vi fick en dotter den 23/3 . Vattnet gick på söndagen och vi åkte i n för kontroll. Fostervattnet var missfärgat och då var det risk för infektion så vi fick stanna för att senare bli igångsatta. Trots intensivt värkarbete ville hon inte riktigt komma ut så det slutade med kejsarsnitt. Det har gjort en hel del ont och så, men nu har vi varit hemma några dagar och försöker vänja oss vid livet som föräldrar. Amningen vill sig inte riktigt heller. Hon är väldigt otålig - kommer det inget nu eller på en gång så ger hon upp och skriker. Så just nu pumpar jag och så får hon ersättning för resten.
Hon är alldeles bedårande med mycket brunt hår på huvudet.
Tack! för alla grattishälsningar.
Tyvärr har jag fått en sträckning på en skulderbladsmuskeln så just nu tar min man alla matningar och så för att se om det hjälper. Jag känner att det inte vill bli bättre när jag håller henne och när jag pumpar mjölk så spänner det oxå. Så det är lite svårt att få till försök till amning. Fortsätter det här så kanske detta leder till att skippa amingen och försöka pumpa ett tag så hon får lite av min mjölk.
Det viktigaste är ändå att hon får i sig det hon behöver. Samtidigt som man saknar den där mysiga närheten.
Annars så tog vi en lång promenad i det fina vårädret och satt sedan en halvtimme på gården innan vi gick in. Jätteskönt! Det är en lagom tid att få barn på våren . Hon får ofta för sig att vilja äta varannan timme, så vi försökte dra ut det till tre timmar medan hon sov gott i vagnen.
*tittar in medan lilla hjärtat för en gångs skull sover i vagnen*
I dag var jag och lämnade in pumpen på bb. Nu känns det slutgiltigt på något sätt. Även om jag bestämde mig för någon vecka sedan.
Det knöliga med mjölkersättningen är om man ska på utflykt - hur man bäst förbereder och håller varmt.
Har ni något tips på någon bra termos?
Någon som har värmt mjölken i micro hemma och borta? Vilken tid har ni satt et på då?
Nästa gång ska jag skriva ner numret på inlägget och inte på sidan... (där jag skrev sist)
Tack för tipsen om termosar och tid för värmning. I går köpte min man en sådan "ask" där man kan fördosera pulvret. Jag fick tips av det av en annan kompis oxå som tyckte att det fugnerade väldigt bra. Nu gäller det bara att komma i väg och hitta en termos. Men nu har mormor (min mamma alltså) kommit och ska vara här några dagar, så kanske vi kan få lite tid till det.
Ffortsatt trevlig helg!
Förresten; börjar det inte bli dags att göra en ny tråd om jag räknat rätt...