• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Oj, opera och balett och grejer... Hög kulturnivå i tråden idag

Ego: Illamående en halvtimma innan lunch känns sådär... Men jag är ff så glad över att jag är gravid att illamåendet är heeeelt ok!

• Ore

Nyuppkommet symptom - virrig! Har aaaaaldrig tidigare lagt beställningar och lagt dagens datum som leveransdatum. Några förvirrade leverantörer har ringt nu på fm...

Hmm...

Lappis: Smittar gärna ner dig med litet graviditet Hur gör jag det på bästa sätt???

• Ore

fru AM skrev 2009-03-18 11:48:11 följande:

Ingen fara - jag drar snabbt ner nivån med Ernsts fötter!
    Från högt till lågt i flygande fläng alltså...
  • Ore

Grattis till godkänd tenta MrsB!

Lappis: Hmm, graviditetsbaciller kanske måste gnuggas in??? Kommer grannarna idiotförklara dig om du försöker gnugga dig mot en gravid mage, tror du???

• Ore

Det gick säkert jättebra på seminariet, muggles! Det är ju inte ditt fel att du fick mindre tid än du skulle ha haft...

• Ore

Tinga: Hoppas du kommer igång med löpträningen, och att förkylningarna ger med sig nu när våren kommer. Det är ett bra sätt att skapa energi, precis som du säger. Och BRA att du tagit kontakt med psykolog, hoppas verkligen att du kan få hjälp. Både praktiskt så att matningen blir lättare, och att du får hjälp med dina egna tankar. Tror att det är många mammor som känner som du (även med "svagare" anledningar), men få som vågar erkänna det...

Muggles: Ta åt dig av bra kritik!!! Det är lätt att inte kommentera överhuvudtaget om man inte tycker det är bra, så om de säger att det är bra så ÄR det bra! Klappa dig själv på axeln ordentligt, för du har varit jätteduktig!

Kängu: Låter som en härlig dag!!!

Tågjäntan: När var det du hade BF?

BS: Surt med tantbesök... Men häng i, även om du har oregelbunden ÄL så räcker det ju med att du har en ÄL för att det ska kunna ta sig... Hur går det med GI-maten förresten? Har det gett resultat på vikten?

Ego: Ikväll ska vi ska berätta för våra familjer att vi väntar barn. De kommer säkert bli jätteglada, men det känns litet nervöst ändå...

• Ore

Och illamåendet kommer som en klocka ungefär vid lunchtid... Har måttlig aptit också.

BS: Synd att inget har hänt med vikten, men härligt att du har kommit igång med träningen. Förr eller senare måste det ju ge resultat!

Liten: Är det ditt jobb att skaffa vikarie, eller fixar gymmet det? Borde vara det senare, kan jag tycka, men det kanske inte är så?

• Ore

MSW: Absolut är det för en god sak Så det är faktiskt inte så farligt ändå... Men jag hoppas att det inte blir så mycket värre, för som det är nu känns det som att jag är på gränsen till att spy... Och så ska man sitta i möte och låtsas som ingenting, inte helt lätt.

• Ore

Hoppas att du kan få litet "bebisbaciller"...

Och jag är som sagt inte förtvivlad över illamåendet (men det hjälper inte att knapra vindruvor, och jag tvivlar på att godispåsen i lådan har bättre effekt ) Jag är ju gravid!

Däremot borde jag sluta googla på barnvagnar och mammakläder, och börja JOBBA. Kan bara inte bestämma om jag ska ta tråkjobbet skriva processförklaring på engelska till utländska kollegor eller tråkjobbet ta hand om en massa fraktsedlar...

• Ore

Jag har förresten inte sett Izzie här på ett bra tag? Allt ok, hoppas jag.

Och när var Nenne inne och skrev senast? Hon var väl ganska långt inkrupen under deppmanteln senast... *litet orolig*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare