• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

Tinga: helt otroligt att de går runt på så lite!!! Jag håller med - du är beundransvärd. Faktum är att jag förstår hur frustrerad du blir för jag har känt likadant. Och det är så lätt för andra att säga att man inte ska ta det så hårt för "de klarar sig ju". Jo visst, men man vill ju det bästa för sina barn (i mitt fall mer sömn). Jag tror du får fortsätta ösa ur dig här och hoppas på en psykologtid SNART! Kram!

• muggles

Lappis: hur är din temp nu då? Har den sjunkit? (Ska den inte sjunka ngn dag före BOM?)

Nenne: du verkar väl generellt ligga lite högre i temp el? Kanske pga dina svettningar haha!

• muggles

Tinga: jag håller med Liten om att smör är betydligt godare i mat än rapsolja (det finns ju osaltat). Du kan även prova medelhavsyoughurt som är ganska fett. Addera ngn god frukt (tex upptinade jordgubbar el hallon).

Jag tror tyvärr att du inte kommer att se en snabb lösning på det här problemet, det låter inte så på Vänner och andra. Du behöver lära dig hantera att de äter dåligt och ta det lite med ro. Det är skitsvårt jag vet, men där kanske psykologen kan hjälpa dig. Jag var frustrerad i början att Moa är det slags barn som kräver mkt stimulans och inte kunde sitta själv och roa sig ngn gång (nu kan hon det lite mer när hon är större). Men jag lärde mig hantera det och acceptera henne som hon är. Bla lärde vi oss att gå ut 2 ggr per dag för att roa henne, att vara inne en hel dag var uteslutet om man inte ville ha ont i öronen (känner igen mig i det koko skrev om Conny!). Du kanske får lära dig hantera detta genom att acceptera att de äter dåligt av puréer, att det tar lååång tid innan de äter mat med bitar mm. Du kanske ska köra mer drickbart på flaska istället? Behöver du växla till pipmugg verkligen? Det går nog lika bra med nappflaska tror jag. Tänk att det kanske tar ett extra halvår för dina barn pga att de är så små i växten bla. De kanske inte har utvecklat motorik för ätandet el drickandet i pipmugg ännu? Jag vet att det är otroligt svårt att tänka så (och jag skulle antagligen inte klarat det heller) men försök att inte pressa dig själv så hårt. Du är precis som jag och andra här så himla ambitiös som mamma och vill göra allt rätt. Men försök att inte jämföra för mkt med andra barn och när de klarar vissa saker (tex bitar el pipmugg) utan kör ditt eget race. Jag tror du skulle må bättre av det.

• muggles

Vickan: stor kram för din mormor! Hoppas hon får vila snart.

Izzie: kul att höra ifrån dig!

Vänner: dito!

Jag gjorde en korkad sak igår. Kunde inte somna och kände av halsont och jag är så trött på förkylning nu efter min mastodontförkylning runt Åre, så jag gick upp och tog en Ibumetin. Oooooooooops. Nåja, det var säkert ingenting ändå den här månaden.

Just det Tinga: kom på en sak till. Jag hade det lite struligt med puréer med Moa i början. Det tog några månader innan hon åt bra av det (däremot älskade hon ersättning). Sedan runt 10 mån så vände det och så åt hon jättebra i ca 6 mån. Nu äter hon dels betydligt mindre och är dels skeptisk mot nya saker, el tom vägrar äta saker som hon tidigare glatt stoppade i munnen. Så det här med ätandet går upp och ner. Jag tror det är ganska vanligt att de äter dåligt i perioder, även senare. Bara så du är beredd; att skulle Piff och Puff börja äta bra nu så kan det vända till det sämre igen. Så därför tror jag det är bra om man kan lära sig hantera det med sig själv. Fast hur det ska gå till kan jag tyvärr inte tala om Kram på dig!!!

• muggles

koko: grattis till pojk!

EA: jag skulle kanske testa Pergo en gång till. Fuckar det upp din cykel ännu en gång så vet du ju det och då kan du be om VUL för att se ÄL nästa gång ni kör au naturelle. Så hade jag tänkt.

• muggles

Jag kan meddela att jag redan spottar så BOM för mig... Nåja, då får jag dricka vin ännu en månad

MSW: lycka till med husvisning!

Lappis: tant?

• muggles

Nenne: men hur är tempen då? Är den fortsatt hög? Det är ingen cysta som spökar denna gång?

Lappis: skönt med riktig tant nu då, så kroppen kanske äntligen kommer i fas.

AM: din Östermalmstanta, kan du sluta skramla ngn gång - mina kollegor börjar undra snart

Vem som nu undrade: nä vi gjorde inget allvarligt försök denna månad men det var den där satans lilla blödningen i torsdags som satte griller i huvudet på mig. Kunde ju varit nidis och då gick ju tankarna igång så klart. Men annars känns det lugnt om det inte blev ngt, jag räknar med att det tar ett tag. Är ju 38 nu och fertiliteten är väl inte på topp längre. Det jag inte riktigt fattar är att tanten verkar ha kommit nästan en vecka tidigare än normalt och normalt för mig är 28 dgr. Smittar de här konstiga cyklerna vi BT eller?!

• muggles

Jag har varit så jäkla PMS:ig också. I söndags på spinningen var det en kille bredvid mig som tjoade och tjimmade, typ hojtade till varje gång vi körde en tempoökning. Tredje ggn han gjorde det fräste jag "men hallå, man får ju ha öronproppar här". Han blev rätt spak... Bad om ursäkt efteråt också och jag kände mig som värsta bitchen. Men jag HATAR när folk ska vara så äckligt äppelkäcka på träning. Va fan, ta i så mkt du vill men du behöver inte berätta för hela världen.

• muggles

Alltså HAN bad om ursäkt och JAG kände mig som bitch.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare