-
Det jag mest har anammat med fengshui är att man ska omge sig med saker som man tycker om och ger en positiv känsla..muggles skrev 2009-03-31 10:15:28 följande:Nu slänger jag ut en brandfackla men jag tror inte ett skit på feng shui. Jag menar man får inte har randiga gardiner/tapeter och man måste ställa sängen i norr (el fick inte ställa den mot norr). Näe, hokus pokus går bort för mig
-
WOW!! Nu är jag i fatt!
Liten: tack för tipsen! -
Grattis MrsB!
Nu ska jag ta tag i inhandlingslista! -
AM: åh suck! hoppas det blir bra när du väl får provsvaren!
Läste lite i en blogg jag följer då det är en kompis kompis typ som skriver! Men blev irriterad, hon klagade och var orolig över att barnet inte reser sig och går mot saker som alla andra och inte heller går när de håller i hennes händer "som alla bebisar älskar".. Barnet i fråga är 10 dagar äldre än A och är alltså inte ens åtta månader ännu!
Jaja..
lite ego nu: Vi har klarat av sthlms färden och det var super trevligt och gick jättebra!
KLippte mig och det blev jättebra, men tycker ändå att håret känns KORT, även om andra knappt ser skillnad på längden!
Nu har vi inlett första fasen i nattsömnsförbättringen, vilket innebär att jag nu försöker väcka honom innan jag lägger tillbaka honom i sängen! Men det är knappt att det går.. har gjort det i två nätter, men ännu så länge har det inte haft någon effekt alls! Imorgon får jag förhoppningsvis en bok om sömn jag beställt från bibblan, så då blir det kanske hårdare tag!
-
Liten med Mindre skrev 2009-03-31 15:28:24 följande:
MSW - Mindre ställde sig inte upp själv förrän runt 10 månader. "Gick", eller snarare flyttade fötterna och höll i händerna dryga 8 månader. Hon satt inte själv heller förrän vi började träna ordentligt dryga 8 månader. Så din väninna hetsar verkligen upp sig i onödan stackarn.Vad bra att resan gick fint förresten!ja verkligen! Enligt growing people så räknas det som sent att gå utefter möbler vid 14-16 månader! Alltså kan bebisen bli dubbelt så gammal och ändå räknas det inte som onormalt! Skrev en kommentar om att hon ska njuta av sin bebis i nuet lite mer ist för att oroa sig om saker som bebisen inte ens räknas som sen för! Se om det kommer med (hon har spärr så att hon måste godkänna kommentarerna), iaf läser hon juh den, och det är det viktigaste!
Nahe nu ska jag göra mig i ordning för att hinna med buss till stan! -
Vickan: verkligen kryptiskt! Men skickar lite ork att "stå emot" iaf!
Nenne: Grattis på förlovningsdagen!
Jag är lite lagom "rädd" för första april, och vill helst inte träffa folk då.. Är rädd att jag ska gå på något och göra bort mig.. Inte för att jag vet varför det vore så hemskt.. Well well!
Dagens aprilskämt i lokaltidningen tror jag var om någon hundras som någon varnade för tror jag! Detta grundar sig på att jag aldrig hört talas om rasen... Inte för att jag har jättekoll, men iaf!
Har gjort i ordning håret idag första gången sen jag klippte mig, och jag kunde faktiskt få till det riktigt bra tycker jag!
AM: Hoppas på bra svar! (vad som är bra vet jaginte dock.. )
Frejis: Tänkte också så, att då måste doktorn vara riktigt säker på att det inte är någn fara.. -
Oj, här var full fart på förmiddagen! Skoj!
Innan jag glömmer, gosnosen, man kan vara lika på andra sätt.. Kroppsspråk och sådant kan bebisen lika gärna vara lik dig, vilket är minst lika bra/roligt! -
Nu har jag läst i fatt.. Men tar mig inte tid att kommentera så mycket.. Det är juh super väder ute så nu ska jag ut och så de frön som man behöver så inomhus innan man sätter ut!
Men AM: bra med svar från doktorn, även om det fortfarande känns "Upp till dig".. Fast du har väl (precis som jag med min mjälte) satt dig i situation lite grand själv! Men det låter som en bra plan tycker jag!
Telis: Att det är sånt drev! Och håller med lappis, låter som ett jobb med framtidsutsikter!
Nu ska jag gå uuuuut!! -
Frullan: Läste en insändare i Mama om en som hade två söner och som inte ens ville/vågade bli gravid igen för att det kunde bli en son till! Tänkte på dig direkt.. Sen vet jag inte vad jag vill ha sagt med det riktigt, men du är iaf inte ensam!
Ego: Igår lånade jag sömnboken jag väntade på, och det enda jag tycker den har gjort med det jag läst hittills är att jag känner att jag ska nog göra som jag vill/känner för ist för någon metod eller så.. Förmodligen grundar väl sig min intuition på vad jag har hört om metoder iofs! I natt hade vi den sämsta natten på länge, han vaknade 3ggr innan kl 2 då jag tog in honom till oss, sen vaknade han ytterligare tre gånger innan vi vaknade för dagen strax innan åtta! Känner mig dock inte så trött som jag "borde", men var duktigt trött och irriterad på att inte få sova i natt!
Så i natt blir det nog att köra igång med operation sova nätter! Även om jag är trött så blir jag nog inte mer motiverad än efter en sådan här natt.. Jaja, nog om det!
Här verkar vara fint väder idag med! Härligt!
Igår tillbringade jag och A större delen av eftermiddagen på en filt i solen, och A fick sina första gräsupplevelser! Planterade även luktärt, förgätmigej, pysslingkrage, hänglobelia, broccoli, gräslök, thaimelon, vattenmelon och spansk peppar (typ).. Väntar redan på att någo ska komma upp..
-
Allt jag har planterat är sådant som ska förgros inomhus, men snö har vi ingen längre (och hoppas att det är slut för denna säsongen)..BrudSommar2006 skrev 2009-04-02 10:57:44 följande:MSW, vad du har planterat, hos oss hoppar vi mellan snödrivorna fortfarande men jag har faktiskt sett en snödroppe (1)!
Jobbigt med Iris!