Barnkarusellen snurrar vidare
Liten med Mindre skrev 2009-03-25 15:59:48 följande:
Liten med Mindre skrev 2009-03-25 15:59:48 följande:
AM: Du har räddat min dag (och en stor del av min grill-sommar)
Men skräm mig inte så med hallon... De har ju t.o.m. varit djupfrysta!!!
AM: Jag har någon gång lärt mig att sånt som är sött får penicillin att smaka mer illa... Minns dock inte vem som sa det, så jag kan inte svara på om källan är tillförlitlig eller inte?
Hmm, pastöriserade hallon? Jag ska kolla efter det, AM! Det blir ju inte så mycket med rårörningen om de måste kokas ändå...
Har faktiskt flera kompisar som har olika grejer förknippade med penicillin. T.ex. ananas, kunde en kille inte äta. Han hade fått äta krossad ananas med penicillin som liten. Någon annan hade youghurt förknippat med penicillin. En tredje tror jag hade apelsinjuice...
Inga bra idéer dock, på vad som inte är sött men som kan dölja penicillinsmak någorlunda. Senap är nog ingen höjdare det heller. Litet större barn (kompis brorsdotter) vet jag har fått äta chips före och efter att ha svalt ner medicinen, för att få bort smaken...
Nej, vad trist Nenne... KRAM!
Skönt Tinga, att du har fått tider. Och hos två pyskologer dessutom, bättre än bara en. Hoppas att du får bra hjälp!
EA: Tårtkrångel låter inget vidare. Och man vill ju göra det perfekt dessutom, när det är beställning...
Sitter med en personalundersökning, och försöker fylla i... Det är inte lätt det där med frågor om jag utsatts för mobbing (t.ex. upprepad utfrysning) eller sexuella trakasserier (t.ex. ovälkomna sexistiska skämt). Jag tycker inte jag är mobbad, men har blivit utsatt för upprepad utfrysning. Jag tycker inte jag är sexuellt trakasserad, men jag har fått höra ovälkomna sexistiska skämt.
Inte lätt. Det känns som att om jag kryssar "ja" så är det samma sak som att slå på stora trumman, och säga att jag tycker det är jättehemskt. Samtidigt som jag ljuger om jag kryssar nej... För de här sakerna har ju ändå hänt...
Aaaah, Nenne, du svävade runt på de rosa molnen ett tag. Men du verkar ha ramlat ner från dem ganska mjukt ändå.
Skönt med ivf-samtal snart!
Jag vill ha en pojke Alltså tror jag att det är en pojke. Maken tror att det är en flicka. Så någon av oss kommer ha rätt
Vill ju så småningom ha "en av varje sort", men det är inte så jättenoga. Tycker i alla fall att önskescenariot är en pojke först och en flicka sedan. Antagligen för att jag har storasyster, lillasyster och lillebror, och det enda syskon jag har saknat är en storebror