Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Muggles - vi ska kika på båda ställena. Maken ska även kolla upp vem som är back-up för dagmamman. Brukar vara en annan dagmamma i trakten.

Det verkar, det lilla vi märkt, vara lite si och så med personaltillgång på dagiset. Men det kan ju ha varit tillfälligt. Vet inte storlek på gruppen heller. Sen måste jag säga att hemlagad mat av mycket ekologiska produkter verkar lockade för oss. Återstår att se vad det smakar.

• Liten med Mindre

Lappis - promenader ÄR bra träning. Ta med ett par stavar om du är oroad över för dålig effekt.

Fast jag tror nog du är skicklig nog på att njuta som det är.

• Liten med Mindre

Telis - inte sabba konspirationteorierna...

• Liten med Mindre

Godmorgon alla!
    Lite stillsam kvällsaktivitet igår ser jag. Själv satt jag mest o njöt av fotmassage i soffan medan vi såg någon halvkass film med Jim Carrey. Var rätt nöjd med mitt halvtrista jobb när man såg hur de i filmen blev av med både jobb, pension och ägodelar inklusive gräsmatta.

Tinga - jag vet inte om du vill ha mer hejarrop angående maten, men Anna Wahlgrens forum har ju en hel hoper med "mamma-expertis" på barn och bekymmer med mat, sov och annat. En massa bra tips kan man få i alla fall, om du vill ha. Kanske något nytt att pröva, eller bara lite stöttning.

Jag brukar hämta inspiration i andras AW-trådar när det strular hemma. Tycker inte BVCs "duka fint o ät tillsammans" räcker i alla lägen.
    Länkar till mat o mage-forumet:

www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php&sid=7c58ca339aeadbc0fdd52d1f6ea99abb

• Liten med Mindre

Tummhållning beställd Muggles!

Ha det så skoj!

• Liten med Mindre

Frejis - illamåedet känner av att du är hemma med tillgång till godsaker som kan lindra och säng som kanske lockar.

Har fortfarande aldrig varit på Kungliga operan - varken balett eller opera. Men har ialla fall varit på Göteborgsoperan och sett Les Miserables. Fantastisk uppsättning.

• Liten med Mindre

Förresten - kom på att jag sett Trollflöjten, fast det var på Konsert o Kongress i Linköping. Ingen direkt charmig inramning.

Bara balett kvar med andra ord - och jag kallar mig dansintresserad.

• Liten med Mindre

Frejis - jag känner igen mig själv.

• Liten med Mindre

Mmm...vår i luften. Härligt ute idag!

• Liten med Mindre

Tinga - heja dig som tar tag i saker! Jag tycker ofta att folk får bra svar i AW-forum. Dessutom vet man i förväg att de är inriktade på ett visst sätt att se på saker, och välkontrollerade trådar. De spårar sällan ur i vild pajkastning som på FL.

Tinga - det har varit många gånger under framför allt lära-äta-processen som jag också tyckt att det kanske inte riktigt är värt det. Men nu när lilltrollan är en sån underbar krabat, med upptäckarlust och lekfullhet, och hyfsat aptit, så har det vänt. Det är väl samma sak egentligen när förhållandet knakar och man mest gnäller på varandra - då önskar i alla fall jag att jag vore singel och fick bestämma själv/rå mig själv. Men när allt sen blir bra med lite arbete - så vill jag aldrig vara utan maken.

EGO - mår piss-illa nu på morgonen. Vet inte var det kommer ifrån, för ingen är magsjuk hemma längre. Maken har känt sig frisk sen i söndags. Och inte är jag gravid heller. Det tar ju emot att börja jobba effektivt - mer än vanligt.

Typiskt om jag blir sjuk nu när vi ska bort i helgen - så härligt om vi missar alla roliga aktiviteter i mars pga 3 veckor magsjuka.

Även jag har förresten hälsat på dagmamman igår, och är inne på att välja det alternativet. Dagis var visserligen rätt ok enligt maken, men vi känner båda att det mindre alternativet samt i augusti är mer "rätt". Hoppas ju att färre barn ger färre baciller. Dessutom är dagmamman 1 person på 7 barn i olika ålder, medan dagis är 1 person på 6 barn (16 i gruppen) i åldern 1-2 år.

Säkert blir det dagis senare, eller när vi flyttar någonstans. Tror bara inte lillskruttan har riktigt nytta av pysselrum o rytmikrum o dyl det första året.

Skönt att ha bestämt sig.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare