Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

Riktigt roman-långa inlägg har det blivit.
  • Liten med Mindre

Angående öppna förskolan så tror jag vi plockat hem en hel del sjukdomar där ifrån. Eller så är det jag som för över dem från T-banan till Mindre.

De där hemma mår i alla fall ok idag, men maken tycker att jag verkar må som han gjorde innan han blev sjuk. Sååå upplyftande att höra.

Vänner / BS - förtrots/trots låter inte jätteskoj. Jag antar att det gäller att välja sina drabbningar.

• Liten med Mindre

Tinga - vi har gått någon gång i veckan till ÖF, från att Mindre var knappt 8 månader. Fast vi har 5 min att gå dit.

Men som du säger, så kanske piff o puff ligger lite senare i utvecklingen, och inte har så mycket glädje av det förrän om ett tag. Det ska ju kännas kul att gå dit, och inte som ett omöjligt företag. JAg har själv inte haft så stort utbyte av föräldrarna där. Skönt att se andra vuxna, men så mycket mer prat har det inte varit.

• Liten med Mindre

MSW - från 4 månader säger ju vissa (AW som jag läser mycket) att barnen klarar sig utan påfyllning under en 12 timmarsnatt. Och med tanke på A's storlek så tror jag inte det går någon nöd på honom. Men då måste ni ju vara konsekeventa så att han inte undrar, och även fylla på så mycket det går under dagen.

Ta tag i det hela när ni har 1-2 veckor som ni inte ska iväg någonstans och riskerar att störa de nya rutinerna. Låt dem sätta sig bra innan ni börjar mecka runt.

• Liten med Mindre

BS - just nu går det inte så lysande med att skaffa cykelvikarie - så jag får väl krya på mig tillräckligt. Trodde nästan det var dags nyss - men magen ångrade sig i sista stund. Udda?
    Pillar i mig smulor av frukostsmörgåsen, men det är väl så där måttligt gott. För ovanlighetens skull är jag inte sugen på annat heller.

Vad skönt att det går framåt med träningen. Jag skulle vilja tipsa om att utöver vågen även använda måttband då och då. Men det kanske du gör. Ibland syns det ju inte på vågen vad som händer i kroppen.

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    Nog blev jag sjuk alltid. Tog mig hem vid lunch i torsdags, och klarade faktiskt en timmes resa och kom halvvägs mellan hållplatsen och lägenheten innan något hände. Tur att jag var förberedd med påse... Låg och mådde illa resten av dagen, lite jobbigt när jag till slut fick lov att visa mig för lilltjejen för att kunna gå till badrummet. För efter det slog ju mammigheten till igen och hon var kanonledsen om jag inte var där. Suck!

Ont i magen i två dagar sen, ok igår, och tog mig till jobbet idag, men har nog ägnat mer tid åt damrummet än skrivbordet. Mer än full fart bakåt... Vad sjutton har vi drabbats av? 3e veckan som lilla familjen är dåliga i magarna.

Snaily - välkommen hit - första snigeln jag råkat på med två stora fötter... Vanligen en väl?

Blandar mig inte i bröd o mat diskussioner. Är trött på allt vad mat och matlust, eller brist på, heter.

Ska nog dra ett varv till förbi spegeln nu...

• Liten med Mindre

Just det - angående quinoagröt - körde ett recept med quinoa o havre +äpple i somras. Du kokar en stor sats och har grytan i kylen under veckan. Bara att ösa upp och värma på morgonen.

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=630821

Lite meckigt blev det att komma i håg att koka i förväg, men ganska gott.

Har även prövat att annat med quinoa + bovete + torkade aprikoser. Annorlunda men ok det med.

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=609077

• Liten med Mindre

AM - uäck! Grannbarnen hade det i höstas. Fast de var visst ute o lekte ändå. Låter lika mysigt som ögoninfektion. Fast det är ju lättare att låta bli ögonen än munnen, som man ändå måste stoppa saker i.

Jo, vi funderar på att ringa vårdguiden för att höra om vi borde söka hjälp. I och för sig skickar de ju hellre in dig än avvaktar (de ville att jag skulle skicka maken med liggtransport till akuten när han var dålig och inte fick i sig vätska - men SOS liggtransport sa åt oss att avvkata, vilket ju också stämde.)

Om vi ändå hade samma symptom alla tre - men vi får ju olika symptom så en diagnos är ju svår att ställa.

• Liten med Mindre

Vi har inte bokat om lyxhelgen än - får väl avvakta att bli friska, och tajma med barnvakter. Nästa projekt är att boka barnvakt och resan till Riga i höst (bröllop).

Enligt vårdguiden borde jag varit hemma tills jag var helt bra i hela magen i 2 dagar. Ska jag gå hem igen nu då?? Stänger in mig på rummet och pussar inte på någon...

MSW - spännande med budgivning.

BS, krya på lillflickan!

• Liten med Mindre

Hehe...kan ju alltid skylla ev smittspridning på jobbet på de chefer som öppet deklarerade att de fick Delih belly under ett besök i Indien förra veckan.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare