• Grodan12

Barnkarusellen snurrar vidare

Leva på minnen är alltid bra! Måste dock säga att jag ändå är väldigt nöjd med mitt liv. Har aldrig varit särskilt barntokig, men tycker det är jättemysigt nu när jag har en egen!

• Grodan12
    Lapinette skrev 2009-02-17 14:29:57 följande:
    Grodan - vi andra har inte så intressanta saker att komma med heller. Känns som mina inlägg senaste tiden har bestått av ...nu blöder jag igen eller nu låg jag på soffan och grät.
    Det känns bara som om det jag har att komma med är så futtigt i förhållande, det känns futtigt bara att försöka kommentera nu när jag är lyckligt lottad och har fått barn. Jag kan aldrig påstå att jag förstår hur det känns, jag kan bara sitta här och för mig hoppas att det snart ska fungera för alla som väntar, det känns så orättvist att det ska behöva vara svårt för några när andra blir gravida ofrivilligt samtidigt som de äter p-piller...
  • Grodan12

Det skulle väl vara en Amarone som skulle kunna få mig att känna mig lite sugen på vin...

• Grodan12

Jag trodde att det skulle vara jättegott att få dricka vin igen, men dricker jst nu hellre vatten. Vi får väl se sen när jag slutar amma, tidigare har jag nog aldrig tackat nej till ett glas vin eller två...

• Grodan12

Vi har sagt att vi borde börja köpa halvflaskor, det känns så onödigt att öppna en helflaska. Däremot har vi nog en hel del viner som inte vinner på att lagras längre.

• Grodan12

Vi har allt öl hemma, likaså ett antal olika maltwhisky.

• Grodan12

Tänkte passa på att utnyttja kunskapsbanken lite. Lillgrodan började sova hela nätter när han var två månader ( åt vid 21, 06 och 10), himla skönt. Nu är det däremot mycket sämre, han är snart sex månader. Han vaknar med 1-3 timmars intervall hela natten. Han somnar i spjälsäng men jag flyttar över honom till våran säng undr natten då jag inte orkar gå upp hela tiden. Han somnar bra själv på kvällen, men på natten vill han absolut äta för att somna och jag orkar inte försöka något annat då jag också vill sova. Han har napp, men den duger inte när han vaknar. Någon som känner igen detta? Tänkte först att det var någon fas, men nu har vi hållit på så några veckor. Tror inte att han vaknar för att han är hungrig utan sover dåligt och vill äta för att han är vaken.

• Grodan12

Han äter bra under dagen, men är i den åldern att han lätt blir distraherad. Vi går en timme varje dag då han sover i vagnen, ofta sover han en stund till. Nu försöker jag allmänt styra upp sovandet så han sover samma tid varje dag (vid 10.30, 13.30 samt 16.30), sover 60-120 minuter första passet och sen 30-60 minuter. Somnar för kvällen vid 20.30-21. Sover (med diverse uppvak) till 09.00.

• Grodan12

Problemet är bara att han börjar med att gråta/skrika redan innan han är vaken och väcker på så sätt sig själv. Hans pappa försökte få honom att somna om i går kväll, men han blir halvt hysterisk om han inte få komma till mig och äta.

• Grodan12

Det är ju det som är så svårt att veta. Det kanske är en utvecklingsfas och han behöver extra mycket närhet vilket man kanske ska bejaka, eller så är det bara en dålig vana man bör bryta... Kunde man inte fått med en manual?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare