Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen snurrar vidare

zozo - knepigt ställe att ha stämplar.

• Liten med Mindre

koko - kan nog minsann tänka mig dig skuttandes upp och ner med pompoms.

• Liten med Mindre

Måste ju erkänna att jag faktiskt gick back förra året när jag var hemma. Utan att räkna in ev börsfall som jag stoppat huvudet i sanden för.

Fast jag har å andra sidan besparingar att ta av, så det gör ju inte så mycket. Stort ändå att kunna vara hemma drygt 10 månader och bara gå back knappt 5000kr. Inget snålande, men inte heller några långresor.

Tror nog inte jag hamnar i lyxfällan än på ett tag. Tyckte det var så praktiskt att gå hemma, för jag gjorde knappt av med pengar alls. Har inget jättebehov av att shoppa dyra barnkläder och vagnar som andra man läser om. Och för att leka med barn hemma går det ju mest åt billiga jeans och mysbyxor.

• Liten med Mindre

Och - undertecknad har redan avvärjt spektaklet genom att fråga rätt person vad det är de behöver egentligen. Så var det med den underhållningen...

Får knappa vidare i avstressat tempo någon dag till.

• Liten med Mindre

EA - jag antar att du har koll på den här sidan:
    www.dagensmuffin.se/

MSW - beräknad mens i helgen (BM-I då eller? För att skilja det från BM?). Finns inte på kartan att det tog denna gång. Ingen sorg ännu heller faktiskt.

• Liten med Mindre

colaburkstorlek - hugaligen! Fast man slipper ju göra så många knip för att känna nåt... (känner mig fortfarande lite slapp i musklerna efter Mindre, trots ivrigt tränande)

• Liten med Mindre

Msw - när man "minst" anar det...

• Liten med Mindre

Lappis - senast maken väckte mig när jag blev jagad av monster, så nockade jag honom på näsan.

*rodnar*

Nenne - jag föredrar nog runda små kulor utan kola-stuk. Fast jag har förstås inte prövat. Men min mor fick såna där anti-stresskulor för några år sen, som man ska bolla runt i handen - de kanske funkar i cola-sammanhanget. Attans vilka muskler man får skaffa sig då!

• Liten med Mindre

Hmmm...börjar bli lite sugen på min feng shui - space clearing som jag läste om för några år sen. Känner att jag fastnat och inte kommit vidare, det känns som att väggarna o sakerna kryper på en hemma. Senast jag höll på så kom ju Mindre till - så något hände...

Om nu bara maken nappade på samma sak så att vi hjälptes åt, så kanske både hus och nytt jobb skulle komma på köpet med ny energi.

www.spaceclearing.com/html/

• Liten med Mindre

Nenne - blev lite konfunderad. Trodde din man inte fått gå in i något av era rum hemma utan att ni först började renovera o fixa...och sen skadade han sig och åkte till sjukhus.

Fattade nada. Tills jag insåg att jag förmodligen suttit för mycket framför datorn idag.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare