• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

EA
    Det är en kompis till oss som bokar i Götet varje år, och maken har inte frågat än vilket hotell det blir i år, så jag får återkomma om det. Vi älskar First G vid centralen.

Mugglan
    Maken har pratat länge om att skaffa städhjälp, men jag tvekar?.Känner mig inte riktigt bekväm i att någon ska komma hem till oss och städa. När jag jobbar 100% kanske man tänker annorlunda???

• Mrs  B

Nu har jag gått med i Viktkoll......

Nu tar jag tag i problem 1!!!!!!!

Måste ge barnen mat, vi ses...

• Mrs  B

Hej hej

Tack för peppningen om vikten!!! Det känns faktiskt bra nu när jag tagit ett beslut, men vet inte hur mycket jag kan följa till en början. Jag börjar med frukosten som det ser ut nu och sen ska jag leta recept för de jag har fått på förslag nu äter jag inte eller så får jag inte äta det pga mina allergier. Motion får också komma när det passar.
    Idag har jag iaf redan varit ute och skottat 15 min och mer lär det nog bli för det snöar hela tiden.

Återkommer senare för nu är maken hemma med förhoppningsvis en ny skrivare.

• Mrs  B

Ja, angående maken och mig, det kan nog bli en hel uppsats....

Som någon skrev innan så är det jobbigt mellan augusti och mars.
    Maken är iväg 2-3 kvällar/dagar i veckan och dömmer och sen tillkommer ibland helger och jobbmässor.
    I veckan är han dessutom inte hemma före 18 eftersom han pendlar.

Jag har inget emot egentligen att ta hand om hushållet eftersom jag går hemma nu och kan styra sysslorna som jag vill. Jag brukar göra en sak om dagen och det funkar bra.
    När vi jobbar båda två ser det lite annorlunda ut.

Det jag behöver är avlastning med barnen på kvällarna och de helger som maken är iväg fredag till söndag och det är då jag oftast är hos mina föräldrar. Eftersom makens sida inte gärna ställer upp så har jag inte många att välja på tyvärr.

Att jag är så trött nu beror nog också mycket på att Malte inte sover så bra på nätterna, hans mjölkallergi och att han hela tiden är förkyld. Det tar mer på en än man tror.
    Men vi har ju Malte under uppsikt så det ska väl bli bra till slut det också hoppas jag.

Angående mina aktiviteter så har jag tagit tag i det också.
    I höstas hade jag både kören och pilates och nu har jag börjat läsa svenska som en distanskurs för att utöka min utbildning, vilket gör att jag måste sitta och plugga 2-3 kvällar i veckan (tyvärr har jag fått ge avkall på kören och träning på kvällen för detta, men det kan det ju vara värt).
    Nu har jag tagit tag i vikten så nu återstår bara ett jobb!!!!

När Malte väl är frisk blir det en sovkur för honom.
    Vägde honom på vår egen våg och han vägde 9,7 kg men kläder och blöja och för 1 1/2 månad sedan vägde han 9,3 kg naken.
    Hur mycket ska de gå upp i vikt när de är så här små???????
    Nu kladdar han dessutom med maten.....

ja ja, nu räcker det nog för mig

• Mrs  B

piggis
    hojt hojt

nenne
    Håller tummarna för att allt ska gå vägen nu!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

kängu
    envis som tusan och har en stark vilja.....då går allt.

• Mrs  B

hej hej

En sömnig mamma tittar in. Blev väckt av en gnällig Malte 05 och tyckte att det luktade från hans blöja.
    Japp; hela han och en klick i vår säng.
    Jag fick duscha Malte och sanera honom medan maken bytte sängkläder och sanerade sängen.
    Gissa om vi var trötta sen.

Maltes mage är fortfarande helkass och vet snart inte vad jag ska göra åt den. Ska försöka mer med blåbär, banan och vitt bröd idag och sen får jag väl ringa bvc igen och kolla upp det hela. Fjärde dagen idag.

På Alla hjärtans dag ska vi först simma som vanligt och sen på eftermiddagen blir det bowling och middag med barnen.
    Max har tjatat länge om att få bowla så jag hoppas att det blir kul på lördag.
    Vi har pratat om att köpa något litet till varandra, men vet inte om vi skippar det nu när vi ska bowla istället.
    Eftersom Malte är dålig är jag inte heller sugen på att åka in till stan imorgon och nu snöar det igen så det kanske blir svårt. Ja, ja vi får se......

• Mrs  B

EA
    När du minst anar det står jag i farstun!!!!!!!

Muggles
    Beklagar sorgen av din mormor!
    Kramisar

Frulla
    Vill också ha en tjej!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

nenne
    Synd att jobbet ska vara så tråkigt.

Min mamma har jättefina orkidéer, men mina blir inte alls bra.
    Hon doppar blommorna 5 sek i vatten varannan vecka.
    Norrläge på sommaren och söderläge på vintern.

• Mrs  B

nenne
    Ja, det börjar bli tröttsamt.....

Här är det grått, blåser och snör lite grann.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare