Ja, angående maken och mig, det kan nog bli en hel uppsats....
Som någon skrev innan så är det jobbigt mellan augusti och mars.
Maken är iväg 2-3 kvällar/dagar i veckan och dömmer och sen tillkommer ibland helger och jobbmässor.
I veckan är han dessutom inte hemma före 18 eftersom han pendlar.
Jag har inget emot egentligen att ta hand om hushållet eftersom jag går hemma nu och kan styra sysslorna som jag vill. Jag brukar göra en sak om dagen och det funkar bra.
När vi jobbar båda två ser det lite annorlunda ut.
Det jag behöver är avlastning med barnen på kvällarna och de helger som maken är iväg fredag till söndag och det är då jag oftast är hos mina föräldrar. Eftersom makens sida inte gärna ställer upp så har jag inte många att välja på tyvärr.
Att jag är så trött nu beror nog också mycket på att Malte inte sover så bra på nätterna, hans mjölkallergi och att han hela tiden är förkyld. Det tar mer på en än man tror.
Men vi har ju Malte under uppsikt så det ska väl bli bra till slut det också hoppas jag.
Angående mina aktiviteter så har jag tagit tag i det också.
I höstas hade jag både kören och pilates och nu har jag börjat läsa svenska som en distanskurs för att utöka min utbildning, vilket gör att jag måste sitta och plugga 2-3 kvällar i veckan (tyvärr har jag fått ge avkall på kören och träning på kvällen för detta, men det kan det ju vara värt).
Nu har jag tagit tag i vikten så nu återstår bara ett jobb!!!!
När Malte väl är frisk blir det en sovkur för honom.
Vägde honom på vår egen våg och han vägde 9,7 kg men kläder och blöja och för 1 1/2 månad sedan vägde han 9,3 kg naken.
Hur mycket ska de gå upp i vikt när de är så här små???????
Nu kladdar han dessutom med maten.....
ja ja, nu räcker det nog för mig