• muggles

Barnkarusellen snurrar vidare

BS: i så fall skulle jag välja att bo på östra sidan. Skönt att kunna gå hem till hotellet på kvällen när man varit på restaurang. Till slottet ränner man väl bara en gång (på dagen).

Mrs Google: jag behöver hjälp med att hitta en sittpuff med förvaring, helst i brunt läder. Ska ha den till hallen, där vi har en del ek och brun matta. Har googlat själv men bara hittat sådana med "fel" design. Ev kunde den på Granit funka men den är ju inte i läder: granit.se/&item=1 (första korgen)
    Kan du hitta ngn? *utmaning*

• muggles

Vink till Izzie!!

AM: impad! Jag gjorde ändå en del sökningar själv först... Du har nog förstått precis vad jag är ute efter. Den på Living var ju perfekt men jag måste tydligen åka till Helsingborg. Jag tycker att jag har sett sådana här puffar förut men nu när jag vill ha en själv så verkar det svårt Vi behöver ngt att sitta på i hallen (just nu har vi en vanlig pinnstol, hur snyggt är det?) och så hade det varit käckt att kunna slänga ner lite vantar och mössor där. Jag får kanske fundera på en utflykt till Helsingborg då...

Page: det låter mysigt att ha en koloni att fixa på såhär i vårtider. Hade jag varit rik hade jag köpt en till min mamma för hon har gröna fingrar.

• muggles

koko: läskigt med magont! Skönt att du fick komma in och undersöka dig.

Ngn mer som räknar av tiden tills påskledigheten? (Jag har ändå kul på jobbet men ska sitta fint med lite ledigt.) Nu är det t0-2,5 (vi räknar väl halvdag på torsdag va? )

• muggles

Izzie: just det, bra bjudmat var det. På min 30-årsfest hade jag 40 inbjudna och var inte lika ambitiös som jag är idag med maten så jag köpte ett gäng Stinas färdigkryddad kyckling (vet inte om de finns kvar?), plus lite hottare kycklingklubbor som jag bara värmde i ugnen. Sedan gjorde jag potatistortilla (spansk omelett), enkelt och mättande. JAg hade fler rätter men minns inte nu. Pizza är gott, helst hemmagjord men om panik, färdigköpt. Chili con carne kan vara jättegott också om man låter den stå och puttra hela dagen.
    Man får bara tänka på att inte allt ska in i ugnen samtidigt
    Varför inte en 80-talsklassiker som rostbiff och potatissallad? Det är ju ingen som bjuder på det längre, så kan ju bli en överraskning. Till efterrätt hade jag marängsviss om jag inte minns fel - folk fick assemblera själva utifrån glass, bananer, maränger och chokladsås.
    Annars kan du ju även bjuda på sill och nubbe - gjorde vi på makens 30-årskalas och stämningen blev hög kan jag säga!
    Varmrökt lax är ju supergod buffémat men ngt dyrt om man är många. Förutom sill och lax hade vi Janssons frestelse på makens 30-årskalas och det var oväntat lyckat.

• muggles

Ore: ring henne och red ut det. Du har inte gjort "fel" men hon kan ha blivit ledsen ändå. Framförallt kan du ju berätta att det inte tog sig med en gång för er, kanske kan kännas lite lättare för henne då?

• muggles

Telis: gött som MSW sa! Klokt om vad man berätta och inte. Ibland tycker man nog att man har en rättighet att veta... (vilket man ju inte har)

Nenne: nä kvällens höjdpunkt för dig var väl kupoltältet Lät som en asrolig fest! Ja, those were the days... *drömmer mig bort*

• muggles

Vänner: hej - jag lyckas logga in samtidigt med dig - WOW!

• muggles

Fasen det låter ju skitjobbigt med Prinsen! Utan att vara ngn som helst expert på 2-åringar så skulle jag säga att han ändå söker gränser. Om man inte reagerar alls och blir arg och sur - borde han inte göra värre saker då? Typ, "då får jag väl se vad som händer om jag bankar en hammare in i tv:n" Näe, jag vet faktiskt inte.

Men jag vet att det finns ngn bok som jag tänkt läsa så småningom, den heter typ Trotsboken el ngt sånt. Det kanske står mer där?

• muggles

Redan under det första levnadsåret har bebisen sina "trotsperioder" och trotsåldern vid 2-3 år känner vi alla till. Nya perioder av trots och utveckling inträffar ungefär vid 4 år, 6 år, 9 år, 12 år och naturligtvis i tonåren.

Det kan nog vara så att Prinsen redan är där...?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare