• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Tack för input om spisar... Ska kika litet mer på Bosch. Det som gjorde att jag fastande för Siemens var att de där piezo-listerna (åtminstonde på den nedersta spisen) ska vara med tryckkänsliga knappar. Annars är det vanligast med touch-känsliga... Och jag vet inte hur många gånger jag svurit åt sådana knappar på mammas och pappas spis, touchknappar gillar inte mina fingrar!!!

EA: Kan man få receptet? Även om fyra moment låter litet för avancerat för mig...

• Ore

AM: Grattis till att sonen kommer in på skolan!!!

• Ore

MSW: Hur går det förresten med "projekt A:s sovande"?

• Ore

Åh, grattis till ditt nygamla namn Telis!!! Litet lustigt att det inte ändras på alla "gamla" inlägg också... Det gör det väl om man byter bild?

• Ore

MSW: Helt ok med långt svar, jag ville ju veta! Lycka till med fas två!

• Ore

Hahaha... Jag är litet kluven till Extreme home makeover. Jag tycker husen blir snygga, men det är så äckelamerikanskt. Och så gör de barnrummen så in i helsike overkill... Jag menar, vad gör man med dinousariesängen när ungen tre månader senare gillar något annat istället?

Men om man står ut med de där übersentimentala, utstuderade klippen så är det litet roligt

• Ore

Cicci: Min mamma tyckte det var väldigt praktiskt att ha namn på oss barn med olika begynnelsebokstäver. Hon kunde bara skriva i almanackan "S föräldramöte", "V tandläkaren", "R till BVC", "T skolresa" och liknande (japp, jag har tre syskon).

Och det är för övrigt jag som är V, inboxar mitt namn till dig Men helt ovanligt är det ju inte, så har du funderat på namn på V så borde mitt namn dykt upp i tankarna...

• Ore

Fläderdrink nappar jag på direkt, och knycker en sådan när ni inte kollar!

Tokbuskar??? Tja, min skulle också behöva litet trimning...

Magar - jag gjorde misstaget att surfa in på någon sajt där de visade massa bilder på gravida magar. Skoj, i början, men det var en som hade en riktigt vidrig mage framemot slutet av graviditeten. Gigantisk (såg ut som det låg 3-4 barn stablade på hög framåt i magen), huden såg gulgrå ut och många, stora bristningar. Uuuuuusch... Kommer drömma mardrömmar om denna mage... Och jag som tyckte jag var duktig som höll mig borta från FL, och kollade på andra sajter istället...

Trevlig helg på er!!! Och SKÅÅÅÅÅÅÅL!

• Ore

Grattis till att ha klarat tentan, MrsB! Krya på dig!

koko: Förstår att du längtar efter dem... Tror att det är ganska vanligt att man längtar som mest när man snart ska få träffa dem.

tågjäntan: hoppas att det kommer igång med amningen, men det är ju ingen katastrof om det inte gör det...

Ego: Hade en jättehärlig eftermiddag i Götet igår, frisbeegolf i vårsolen med kompisarna, och sedan middag. Funderade ett tag på om jag skulle berätta mina nyheter eller inte, och bestämde mig för att göra det, framemot slutet på kvällen. En av mina kompisar har tidigare talat om att de vill ha barn, och jag tror att hon tyckte det var jobbigt... Jag vet att jag skulle tyckt det! Ska ge henne några dagar att smälta det, och sedan höra av mig till henne. Övriga kompisar tyckte sig också märka att hon blev besviken, men de tyckte ändå att jag gjorde rätt som berättade...

Idag tävlade jag! Hade inte på mig pulsklockan, men hade säkert jättehög puls. Men det struntar jag i, jag är nöjd med loppet, allt kändes bra (bortsett från att benen var sega) och jag tror inte att pyret tog någon skada... Jag kan nästan svära på att pyret fick allt syre som mina benmuskler annars tyckte att de behövde!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare