• Lapinette

Barnkarusellen snurrar vidare

Trevlig helg på er! ... jag sitter här och funderar på vad jag ska skriva att jag har gjort idag (konstnadsför alla mina projekt).

• Lapinette

Tinga - om du kommer till Stockholm måste vi boka in en brunch!

Gällande bokrean så åkte jag alltid in på morgonen då den startade och köpte en bunt böcker som jag så noga prickat för. Faktum är att de flesta böcker sedan så snyggt stått i bokhyllan, ganska så olästa. Så nej, ingen bokrea längre utan pocketböcker vid behov och så självfallet guideböcker. Nästa inköp blir Lonely Planet Kalifornien när den nya upplagan kommer ut i april.

BS - stackars lilla Iris. Har sett kortet på henne på FB.

Brödbak, har inte bakat på säkert 15 år. Så maken har aldrig smakat mitt bröd ... men kanske ska jag starta med det igen. Det är bara så att vi inte äter speciellt mycket bröd längre så det känns lite onödigt att baka.

EA - håller tummarna för ditt test imorgon!!

Vad mer, jo vi har varit iväg och kört ett spinningpass. Ätit lite thai och promenerat hem precis lagom tills snön började yra ned. Nu blir det en slöareftermiddag hemma med semla och en eftermiddagsfilm.

• Lapinette

EA - jag hittade inget heller när jag var på stan igår förutom att jag provade en kort, brun skinnjacka för 105:e gången. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska köpa den trots att den sitter helt perfekt.

• Lapinette

EA - jag var på väg att köpa jackan i höstas och så bestämde jag mig för att inte göra det. Nu när det börjar bli säsong igen så är jag där och klämmer.

• Lapinette

Jag har en förmåga att köpa inredningsböcker + kokböcker som jag sedan bara bläddrar i. Läser gör jag i pocketformat numera. Enkelt och lätt att bära.

Skinnjackans dilemma... är att den sitter super men jag är osäker på användningsområdet. Ska rota i klädkammaren och se om jag har skor i samma färg (för jag minns inte).

Ha så skoj på era fester respektive middagar ikväll!!

• Lapinette

Tinga - jaaaa, kom till Stockholm!

Telis - jag har provat Amarettoreceptet och maken slickade tallriken m a o klart godkänt!

• Lapinette

Vilken underbar dag!!! Har varit ute och gått ett par timmar på Brunnsviken i strålande solsken. När vi kom hem tog vi tag i tråkgörat dvs städa så nu sitter vi här i en ren lägenhet och har hela söndagkvällen framför oss.

• Lapinette

Morning girls,

Tittar bara in lite snabbt innan morgonmöte och säger grattis till koko som fyller år idag. Hurra, hurra, hurra!

• Lapinette

Totalt ego - Själv har jag konstaterat att bara jag får vara frisk så är jag faktiskt hellre frisk och ogravid än mår dålig och gravid ... om någon fattar vad jag menar? Känner sen igår att jag börjar få min energi tillbaka, bli mitt gamla vanliga jag och jag inbillar mig att det hela är över ... men, men jag kanske ropar hej för tidigt. Det var dock vääääldigt länge sen jag kände så här, mådde så här pass bra i kropp och mage. Blodfri i hela 2 dagar!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare