• Ore

Barnkarusellen snurrar vidare

Liten: Krya på dig!

Mrs B: Härligt att det vänder på sjudomsfronten. Och GRATTIS till viktnedgång. Fast precis som med tentan är det ju hårt jobb som ligger bakom, så jag kanske snarare ska säga bra jobbat!

Page: Åh vad mysigt med valp!!!

BS: Precis som Liten så tänkte jag att det var konstigt att Iris inte åkt på vattkoppor, med hennes "olycksstatistik"...

MSW: Kul att huset kändes så bra. 11 rum, det är mycket det. Är det bra planlösning eller tänker ni er att slå ut några väggar och få större, men färre rum? Är det rätt pris på huset så kan det ju vara skönt att köpa ett hus med renoveringsbehov, eftersom man då kan få det som man vill. Och eftersom ni inte behöver 11 rum sådär på en gång så kanske det funkar att göra det viktigaste först, och sedan flytta in och fortsätta med renoveringen. Men det kräver ju en del arbete förstås, om man inte lejer ut mycket...

Den tävlingen som jag egentligen vill springa ( i full fart) är om två veckor. Men jag tvekar mer och mer. Under och efter kändes det bra, men senare så började jag bli litet nojig... Och även maken är litet frågande till om jag kan springa hårt helt utan risk. Det har tagit ett tag att komma tillrätta med tankarna, men känns det inte helt bra (även i huvudet) är det inte värt det. Men jag kommer ändå fortsätta tävla ett tag till, fast i lugnare tempo och enbart för min egen skull, utan några direkta prestationskrav.

• Ore

Och just det, Grattis i efterskott till Vickan!!!

• Ore

Liten: Jag tror också på för litet alkoholintag

• Ore

Ålder: Jag kan komma och vara "värst". Jag fyller 28 i år (storasyrran blir 31). Vår mamma blir 49, mormor fyller 68 och gammelmormor blir 89 år...

Och syrran följde ju alltså "traditionen" med att få barn som ung, så min mamma blev mormor vid 38 års ålder...

• Ore

Neeeej, jag ville inte göra någon deprimerad...

Men jag är ganska van vid att folk tycker att min mamma/mormor är hysteriskt unga. Har bl.a. en kompis vars mamma är äldre än min mormor.

Vet att jag reflekterade litet över, strax innan jag fyllde 26, över att min mamma då hade fått sitt fjärde (och sista) barn. Och jag inte hade något barn. Fast då hade vi ju inte börjat planera bröllopet än.

Men jag har ju brutit mot den traditionen ganska rejält...

• Ore

Cicci: Tråkigt på jobbet OCH besvärligt med magen... Stackare!

Oups, sen...

• Ore

Cicci: Nej, om dagarna känns som år så känns ju inte heller pengarna man får "lättförtjänta" längre... Skulle gärna byta litet med dig, en "slödag" vore perfekt. För du har inte lust att komma hit och hjälpa mig med all tråkig excel-ifyllande och papperssortering. Det är där jag har mina största brister, eftersom det är så vaaaansinnigt tråkigt, enligt mig. Tänk om man kunde få en släng av vad det nu är som gör att man gillar excel-krafs...? Bara för en dag eller två? Jag skulle bli ruskigt effektiv!!!

• Ore

Åh... Om jag kommer och smittar dig med gravid-baciller så får du smitta mig med gilla excel-baciller... Deal?

• Ore

Fast jag har just idag en lustig föreställning om att jag inbillat mig allt, och egentligen bara är skengravid..? Är det normalt, tro?

• Ore

AM: Du är google-drottning, alla kategorier!!! *imponerad*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare